kivi 25.10.2006 13:29:52 | |
---|
Muutaman tunnin kuuntelun jälkeen olen tyytyväinen ostokseeni. Paremmin en kaappeja vielä osaa kommentoida. Sen kyllä myöskin huomasin että tietyt botnetaajuudet on noilla kaapeilla vähän oudon "napsuvan" kuuloisia. Vois kuvitella että just konemusan tekemisessä ominaisuus häiritsee. Kerro sitten tarkemmin kokemuksia, kun olet totutellut noihin. Olis meinaan ihan mielenkiintoista kuunnella mielipiteitä, onko noista pikku-jamahoista päätöksenteon apuvälineeksi. Aikoinaan tuli kokeiltua Alesis Monitor Oneja, ja siinähän kävi niin, että vaikka soundi oli sinällään ihan hyvä, niin päätösten teko oli kuitenkin ihan mahdotonta. Lopulta ei luottanut enää mihinkään. Samoin on kyllä käynyt vaikkapa Genelec 1030ien kanssa, kun tarkkaamo on ollut liian pieni. Monta korjauskertaa, ja vieläkin harmittaa... |
thekimble 25.10.2006 15:17:18 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … 0a_truth_aktivmonitor_prodinfo.html Behringer truth, aktiiviset ja hintalaatusuhteltaan ällistyttävät. Jatkan näiden kehumista "truth" on hyvä sana kuvaamaan ääntä eli ei liiemmin vääristymiä kun paikan kattoo oikein. Oli se aikamoinen ero kun vaihdoin kotistereot noihin, meni kaikki silloset miksaukset uusiks kun rupes löytyyn ihme huminoita ja suhinoita. Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix |
rajajoki 02.11.2006 18:25:56 | |
---|
Juup Kiitokset kaikille osanottajille kivusta tuskasta ja janoavasta tiedosta. Ostin Protools le 6.7 ja nyt oon jotain kuvaa saanu et mikä monitori olis se mun juttu oon kallistunut tohon behringerin settiin... täytyy alkaa käydä koe kuuntelemassa ja vertailemassa hkin musaliikkeis behkui ym muita kun ens tili tulee.... Oon jotenki varautunut pimeään talveen, ostan frendilt vielä engl-powerball vahvarin ja laitan koneeni vuoteen 2007 rahanimu on kova :) mut pistkäkää infoo et mis hesan liikkeis on hyvät kaapit ja kuuntelutilat korviaan kalibroida oikealle... On aivan hirveä! |
rajajoki 02.11.2006 18:26:55 | |
---|
Juup Kiitokset kaikille osanottajille kivusta tuskasta ja janoavasta tiedosta. Ostin Protools le 6.7 ja nyt oon jotain kuvaa saanu et mikä monitori olis se mun juttu oon kallistunut tohon behringerin settiin... täytyy alkaa käydä koe kuuntelemassa ja vertailemassa hkin musaliikkeis behkui ym muita kun ens tili tulee.... Oon jotenki varautunut pimeään talveen, ostan frendilt vielä engl-powerball vahvarin ja laitan koneeni vuoteen 2007 rahanimu on kova :) mut pistkäkää infoo et mis hesan liikkeis on hyvät kaapit ja kuuntelutilat korviaan kalibroida oikealle... korjaan protools 6.4 :) On aivan hirveä! |
passe 05.01.2007 21:04:19 (muokattu 05.01.2007 21:18:53) | |
---|
Erkko (tai ihan kuka vaan), kuinkas Yammut pelaavat? Näyttää siltä että vihdoinkin löytyi ostaja noille passiivipöntöille (olleet melkoinen riesa saada myytyä!). Nyt menee sitten ostoon joko uudet pikkutruthit tai samaan hintaan Yammut käytettynä. Sometimes more is more |
kivi 05.01.2007 22:02:55 | |
---|
Erkko (tai ihan kuka vaan), kuinkas Yammut pelaavat? Näyttää siltä että vihdoinkin löytyi ostaja noille passiivipöntöille (olleet melkoinen riesa saada myytyä!). Nyt menee sitten ostoon joko uudet pikkutruthit tai samaan hintaan Yammut käytettynä. Yamahan HS50-parin saa noin kolmeensataan, ja sitä on kehuttu. |
Danko 05.01.2007 22:11:56 | |
---|
Yamahan HS50-parin saa noin kolmeensataan, ja sitä on kehuttu. Kohta on vuosi maisteltu. Ei paha, ei. kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir |
erkko 06.01.2007 13:40:36 | |
---|
Erkko (tai ihan kuka vaan), kuinkas Yammut pelaavat? Näyttää siltä että vihdoinkin löytyi ostaja noille passiivipöntöille (olleet melkoinen riesa saada myytyä!). Nyt menee sitten ostoon joko uudet pikkutruthit tai samaan hintaan Yammut käytettynä. Juu nyt alkaa olla käyttökokemuksia MSP5A:sta. Edelleenkin bassopuoli tuntuu noiden huonoimmalta puolelta: matalat taajuudet tuntuvat enemmänkin kolahduksilta kuin potkuilta. Basari on melkein pakko ruuvata ainakin osittain luureilla. Muuten kaiuttimet toimivat niin kuin pitääkin: niillä saa hyvin annosteltua kaikujen määrät ja miksattua soitinten balanssit (myös basarin volumen saa ihan hyvin balanssiin). Mä asun kerrostalossa ja joudun suurimman osan yksittäisten soitinten soundeista ruuvaamaan luureilla, toki sitten aina tsekkaan soundit monitoreilla. Omat miksaukset ei ainakaan noista kaiuttimista jää kiinni vaan enemmänkin taidoista. |
passe 06.01.2007 19:48:39 (muokattu 06.01.2007 20:02:05) | |
---|
Edelleenkin bassopuoli tuntuu noiden huonoimmalta puolelta: matalat taajuudet tuntuvat enemmänkin kolahduksilta kuin potkuilta. Basari on melkein pakko ruuvata ainakin osittain luureilla. Aika karua tekstiä rumpalille:-) Tämä on mulle muutenkin vähän hankala juttu sopeutua näissä miksauskuvioissa. Tulen ikään kuin "ulkopuolelta" ja välillä aina turhautuu siihen neutraaliin soundiin, kun on tottunut siihen luukutusfiilistelyyn. Kaipa tämä on vaan jokin ohimenevä siirtymävaihe, opettelua. Muuten kaiuttimet toimivat niin kuin pitääkin: niillä saa hyvin annosteltua kaikujen määrät ja miksattua soitinten balanssit (myös basarin volumen saa ihan hyvin balanssiin). Mä asun kerrostalossa ja joudun suurimman osan yksittäisten soitinten soundeista ruuvaamaan luureilla, toki sitten aina tsekkaan soundit monitoreilla. Joo, kerrostalossa minäkin ja luurien kanssa on tullut puljailtua jonkin verran. Ihan samaa kasvukipua silläkin osastolla, K240 monitor:t ovat aika karun neutraalit luurit keltanokalle... Omat miksaukset ei ainakaan noista kaiuttimista jää kiinni vaan enemmänkin taidoista. Tämähän se juuri on haussa, varmat ok työhevoset joilla ei tarvitse arvailla. Mitään Toton sessioita tässä ei kuitenkaan olla ihan heti miksaamassa:-) Kiitokset! Kaipa se on vielä tsekattava nuo toisetkin Yammut ennen ostopäätöstä. Välillä vähän rankkaa ja stressaavaa tämä testailu tällaiselle antinörtille. Sitä kun vain haluaisi ne juuri omiin tarpeisiin sopivat plug and play laitteet, helpot käyttää ja hyvää laatua. Niin ja tietysti vielä halvatkin. Ja sitten vaan rock on! ("vai oiskohan toi sittenkin parempi vaihtoehto..."):-) E:) Niin, onkos muuten kellään ihan konkreettista vertailukokemusta Yammujen ja Behkujen välillä? Sometimes more is more |