blueroom 26.09.2007 23:47:25 (muokattu 26.09.2007 23:56:12) | |
---|
mulla on nyt ollu toi kuppanelonen muutaman kuukauden. -halion onessa on jotain ihan käyttökelpoisia soundeja, ja niitä pystyy myös säätämään. jokaisella soundilla on omat muutamat säätönsä ja mun mielestä homma toimii. tosin jotkut monikerroksiset synamatot ym rapsaisevat aika roimasti dsp-tehoa mutta mulla toi ei ainakaan åå mikään ångelmå. -tehon syöntiä laskee huomattavasti maaginen "ennytmuistamikäsennimioli"-toiminto, joka antaa plugarin kuormittaa prossua ainoastaan kun sen läpi kulkee ääntä tai se tuottaa sitä. "...isä teki puusta, kusi tuli suusta." |
Reddie 27.09.2007 00:18:57 | |
---|
-tehon syöntiä laskee huomattavasti maaginen "ennytmuistamikäsennimioli"-toiminto, joka antaa plugarin kuormittaa prossua ainoastaan kun sen läpi kulkee ääntä tai se tuottaa sitä. Itse itseäni lainaten: "VST3:ssa on Silence Detection-toiminto: Plugari kuluttaa CPU:ta vaan silloin ku signaali on OIKEASTI läsnä, sen sijaan et se prosessois koko aika hiljaisuutta." |
Timo JM 27.09.2007 00:22:31 | |
---|
Itse itseäni lainaten: "VST3:ssa on Silence Detection-toiminto: Plugari kuluttaa CPU:ta vaan silloin ku signaali on OIKEASTI läsnä, sen sijaan et se prosessois koko aika hiljaisuutta." Olenko ymmärtänyt oikein, että tuosta ominaisuudesta huolimatta nelonen on kolmosta selvästi raskaampi, ykkösestä puhumattakaan? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
axelsson 27.09.2007 07:19:21 | |
---|
Olenko ymmärtänyt oikein, että tuosta ominaisuudesta huolimatta nelonen on kolmosta selvästi raskaampi, ykkösestä puhumattakaan? Niin noita VST3- plugareitahan ei ole vielä muita kuin nuo Cubasen mukana tulevat. Ja niitä juuri ei ole tullut käytettyä oikeastaan ollenkaan, koska käytettävyys niiden käyttöliittymässä otti valtavan askeleen takapakkia verrattuna SX- versioiden näppäriin ominaisuuksiin (parametrien hienosäätö ja karkeasäätö CTRL - shift -pohjassa hiiren rullalla). Vanhat VST2 plugarit onneksi löytyvät Cubase4 levyltä, josta ne voi käsin kopioida plugins- kansioon. Ja näppituntumalta jos SX Cubasella projekti vei noin 70% CPU:ta niin C4 ei sitä pyöritä. 4.1 pitäisi ilmestyä "within a few weeks". Itseäni ei sidechain ym. uudet toiminnot kiinnosta niinkään, mutta saapa nähdä onko softaa optimoitu ja kevennetty vai muuttuuko uudella päivityksellä entistäkin raskaammaksi.. |
Daunt 27.09.2007 08:31:45 | |
---|
Sain vihdoinkin viimeisenkin DirectX-plugarin vaihdettua, joten kohta voisi harkita siirtymistä C4:ään. Taidan kuitenkin odotella tuota seuraavaa päivitystä. Heh, tai sitten sitä seuraavaa... |
axelsson 27.09.2007 11:21:14 | |
---|
Sain vihdoinkin viimeisenkin DirectX-plugarin vaihdettua, joten kohta voisi harkita siirtymistä C4:ään. Taidan kuitenkin odotella tuota seuraavaa päivitystä. Heh, tai sitten sitä seuraavaa... Adapteriohjelman kanssa on kyllä toiminu DX:t moitteetta ja aika pienellä lisäjumpalla. Hauska muuten nähä vaikuttaako tuo uuden Logicin hinnoittelu Cubasen hintaan mitenkään. |
Daunt 27.09.2007 14:29:40 | |
---|
Adapteriohjelman kanssa on kyllä toiminu DX:t moitteetta ja aika pienellä lisäjumpalla. Juu, mutta automaatio on kiva juttu. |
Reddie 23.10.2007 19:49:30 | |
---|
|
Timo JM 23.10.2007 21:22:38 (muokattu 23.10.2007 21:39:41) | |
---|
No semmonen pikku lisä tos olis, et VST3:ssa on Silence Detection-toiminto: Plugari kuluttaa CPU:ta vaan silloin ku signaali on OIKEASTI läsnä, sen sijaan et se prosessois koko aika hiljaisuutta. Heh, kaippa niiden oli jotain keksittävä keventääkseen liian raskaaksi käyvää softaansa. Kuinkahan pahasti käytännössä tämä 4 syö dsp:tä verrattaessa sx1 versioon nähden? Puhumattakaan aiemmista versioista. SX1 ja SX3 ovat tehontarpeissaan jo kaukana toisistaan. Tosiasiahan on myös, että Cubase VST32 5.0 oli jo ihan asiallinen softa jolla teki vaikka mitä. Siihen kun hyppäis nyt takaisin niin ei potku loppuis tietsikasta ihan heti kesken. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
samic 23.10.2007 22:24:20 | |
---|
http://www.sn-audio.com |
Roberto 23.10.2007 22:40:34 | |
---|
Heh, kaippa niiden oli jotain keksittävä keventääkseen liian raskaaksi käyvää softaansa. Puhumattakaan aiemmista versioista. SX1 ja SX3 ovat tehontarpeissaan jo kaukana toisistaan. Tosiasiahan on myös, että Cubase VST32 5.0 oli jo ihan asiallinen softa jolla teki vaikka mitä. Siihen kun hyppäis nyt takaisin niin ei potku loppuis tietsikasta ihan heti kesken. Hmm. Miksi softa-insinöörien pitäisi olla kehittämättä kamojaan jonkun prosessointi"raskauden" takia? Jos vanhat softat kelpaa voi vielä vedellä vanhemmilla koneilla. Kuitenkin maailmalla tuntuu olevan aikalailla sitä ryhmää joka on uusien ominaisuuksien takia valmiita päivittämään koneitaan. |
Timo JM 23.10.2007 22:47:38 | |
---|
Hmm. Miksi softa-insinöörien pitäisi olla kehittämättä kamojaan jonkun prosessointi"raskauden" takia? Jos vanhat softat kelpaa voi vielä vedellä vanhemmilla koneilla. Kuitenkin maailmalla tuntuu olevan aikalailla sitä ryhmää joka on uusien ominaisuuksien takia valmiita päivittämään koneitaan. En ole asiantuntija mutta aika monesti olen kuullut/lukenut, että nää nykyiset suojaukset kuormittavat todella paljon prosessoria. Jos näin on niin ei ne uudet ominaisuudet ole läheskään ainoita tehosyöppöjä. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
jannu 23.10.2007 23:36:36 | |
---|
En ole asiantuntija mutta aika monesti olen kuullut/lukenut, että nää nykyiset suojaukset kuormittavat todella paljon prosessoria. Jos näin on niin ei ne uudet ominaisuudet ole läheskään ainoita tehosyöppöjä. Eräs tuttava kertoili taannoin empiirisistä testeistään, joissa kräkätty Cubase SX3 söi pienimmilläänkin yli 10% vähemmän prossutehoja kuin omistamansa laillinen. jotain muuta persoonallista |
Roberto 23.10.2007 23:37:00 | |
---|
Jos näin on niin ei ne uudet ominaisuudet ole läheskään ainoita tehosyöppöjä. Ne on kuitenkin se syy miksi jengi haluaa uusia softaversioita. |
samic 23.10.2007 23:37:15 | |
---|
Heh, kaippa niiden oli jotain keksittävä keventääkseen liian raskaaksi käyvää softaansa. Puhumattakaan aiemmista versioista. SX1 ja SX3 ovat tehontarpeissaan jo kaukana toisistaan. Tosiasiahan on myös, että Cubase VST32 5.0 oli jo ihan asiallinen softa jolla teki vaikka mitä. Siihen kun hyppäis nyt takaisin niin ei potku loppuis tietsikasta ihan heti kesken. nii eihän noita uusia pakko oo laittaa...käyttää vaan vanhaa ja on tyytyväinen... huomaa täälläkin miten moni käyttää sx3 just sen takia ku C4 ei oo cräkätty...mut ei siitä sen enempää :)... http://www.sn-audio.com |
Nitrodelay 24.10.2007 15:41:10 (muokattu 24.10.2007 16:48:18) | |
---|
Syntiä on se, mutta aina voi parantaa tapansa. ...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267 |
samic 24.10.2007 16:12:38 | |
---|
tuosahan tul uusia plugareitaki mukana...kappas... cubase ei tunnistanu mun äänikorttia päivityksen jälkeen muutako XTC modessa..aika outoa...ekalla käynistyksellä tilttas...rupes pelottaa ku on mixut kesken ja meni hölmö asentelee päivityksen keskenkaiken :) mut ihan kätsy nyt toi saitkain. http://www.sn-audio.com |
koopop 24.10.2007 16:27:12 | |
---|
Eräs tuttava kertoili taannoin empiirisistä testeistään, joissa kräkätty Cubase SX3 söi pienimmilläänkin yli 10% vähemmän prossutehoja kuin omistamansa laillinen. Jep, dongeli tosiaan vaikuttaa suorituskykyyn, ikävä kyllä. |
Roberto 24.10.2007 16:29:42 | |
---|
Jep, dongeli tosiaan vaikuttaa suorituskykyyn, ikävä kyllä. Lieneeköhän siksi uudesta Logicista poistettu moinen? |
Timo JM 24.10.2007 16:36:24 | |
---|
Jep, dongeli tosiaan vaikuttaa suorituskykyyn, ikävä kyllä. Jos mä olen oikein ymmärtänyt niin se ei ole yksinkertaisesti vain pelkkä dongle, vaan softan sisällä olis monilla eri ominaisuuksilla omat suojauksensa ja ne kaikki kimpassa aiheuttaisivat sitten sen yhteisen kuormituksen. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |