Aihe: Mitä kärsin jos ostan t.bone konkkamikin?
1 2
Murgo
10.01.2007 06:59:09

Mulla on muutaman vuoden ollu sellanen SC-450 T-Bone. On toiminu ja hinta laatu on ok.

Niin, eihän se mikään U-47 oo. Ei oo hintakaan sama

Se tavallinen vai USB-versio? Eli ainakin perusmikki on ilmeisesti ok, mitenköhän mahtaa olla sen äänikorttiosan kanssa? Tuollainen olisi läppärin kanssa aika kompakti tallennussysteemi jos vaan toimii kunnolla. Pystyyköhän noita käyttämään yhtäaikaa koneen oman äänikortin kanssa tai useampaa USB- mikkiä samassa koneessa samaan aikaan? Tuo ilmeisesti näkyy koneella äänilaitteena siinä kuin sisäinen korttikin?
Jos soundi lähtee sormista,niin miksi mun sormet kuulostaa eri kamoilla erilailla paskalta?
Halsu
10.01.2007 08:47:35 (muokattu 10.01.2007 08:50:24)

Mulla on yksi tuollainen Samsonin USB -mikki.

Toimii niinkuin lupaa, soundi ei ehkä ole maailman paras, mutta ei nyt varsinaisesti huonokaan. Olen käyttänyt tuota lähinnä apuäänten taltiointiin videohommissa (tehnyt itse raakaversion esim. spiikistä mainoksen raakatyöstöä varten, oikea spiikkeri vetää sitten uudestaan lopullisen version jossain muualla).

Arvioisin tuon riittävän laadultaan demotteluun ihan hyvin, ja treenien muistiinmerkitsemiseen yms. vastaavaan voisi sopia mainiosti.

Latenssia tuossa tuntuu olevan aika paljon ainakin omalla koneellani, sain kyllä ruuvattua äänisoftan asetukset niin että pysyy aika hyvin synkassa kuitenkin.

Useamman mikin samanaikaisesta käytöstä ei ole kokemuksia, mutta muistelen lukeneeni jostain että sen pitäisi onnistua. Mikki näkyy ilman sen kummempia asenteluja äänilaitteena, eli käyttöönotto on ainakin kompaktia...
CU -- Eki
Murgo
10.01.2007 10:12:58 (muokattu 10.01.2007 10:13:46)

Ok,kiitos tiedoista,täytyypä harkita, tähän asti olen äänitellyt halvalla elektreettikapselilla ja erillisellä itserakennetulla etuvahvistimella, joten tuo olis ainakin näppärämpi ja varmaan äänenlaadultaankin parempi.
Jos soundi lähtee sormista,niin miksi mun sormet kuulostaa eri kamoilla erilailla paskalta?
Teijo K.
10.01.2007 10:43:30

Mulla on muutaman vuoden ollu sellanen SC-450 T-Bone. On toiminu ja hinta laatu on ok.

Niin, eihän se mikään U-47 oo. Ei oo hintakaan sama

Sama. Ihan hyvin on pelittänyt ja soundi näissä tietotason ja muun kaluston puitteissa ei taatusti häpeä kalliimpiakaan. Ja tuon uskaltaa ottaa keikallekin mukaan, eipä siinä isoja häviä jos tuo rikkoontuu. Eiköhän se ole hintansa jo haukkunut näillä kilometreilla. Olen mikittänyt kontraa, alttoviulua, akustista kitaraa, laulua, mandoliinia jne. ja aina saanut perusvarmaa toimivaa ääntä keikoilla ja äänitellessä. Niin ja epävarmalle puhujalle hyvä kanssa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
mhelin
10.01.2007 10:51:04 (muokattu 10.01.2007 10:51:26)
Latenssia tuossa tuntuu olevan aika paljon ainakin omalla koneellani, sain kyllä ruuvattua äänisoftan asetukset niin että pysyy aika hyvin synkassa kuitenkin.

Joo mutta jos äänikortin kellotaajuus on vaikka 44.1456376 kHz ja USB-mikin 44.11209876045 kHz niin ne ajautuu erilleen jossain vaiheessa, ja se edellinen äänitetty raita ei toistu alkuperäisellä taajuudellaan => raidat erivireisiä. En suosittele noita muuhun käyttöön kuin podcastaukseen.
Gardiner
10.01.2007 13:14:16

Se tavallinen vai USB-versio?

Se tavallinen kun nää tietokoneet on mulle outoja, ihan nauhalle oon äänitelly.
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Murgo
14.01.2007 12:09:27 (muokattu 14.01.2007 12:09:43)

No niin, tilaus lähti, saa nähdä miten vehjes pelaa kun aikanaan saapuu.
Halsu
14.01.2007 12:21:08

Joo mutta jos äänikortin kellotaajuus on vaikka 44.1456376 kHz ja USB-mikin 44.11209876045 kHz niin ne ajautuu erilleen jossain vaiheessa, ja se edellinen äänitetty raita ei toistu alkuperäisellä taajuudellaan => raidat erivireisiä. En suosittele noita muuhun käyttöön kuin podcastaukseen.

Ach så, nyt jummarran. Tuossa minun käytössäni (nimenomaan podcastmaista puheen äänitystä) tämä ongelma ei tullut vastaan koskaan...
CU -- Eki
Henri93
16.01.2007 12:30:54

Aika paljon, ostin THE T.BONE SC400. Eka hajos, sain uuen mut saudi on surkea ja käytän tällä hetkellä dynamista mikkia nauhotukseen.
Halsu
16.01.2007 13:40:36

Aika paljon, ostin THE T.BONE SC400. Eka hajos, sain uuen mut saudi on surkea ja käytän tällä hetkellä dynamista mikkia nauhotukseen.

Jaa... millälailla se on surkea??
CU -- Eki
Sinap
16.01.2007 14:01:47
Muuten ongelma on enemmänkin puutteellisessa laadunvalvonnassa.

T-bone SC450 oli käytössä. Ihan OK saundinen, mutta ei paria vuotta kauemmin kestänyt.
"Siinähän se tuubi onkin."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)