varakeef 07.03.2006 15:50:29 | |
---|
Kun kerran mainittiin Alesis niin löytyy NanoCompressor joka sopisi koonsa puolesta kivasti reppuun mukaan jos lähtee tekemään jotain simpeliä nauhoitusta. Onko siitä mihinkään? Käyttö olisi varmaan basso, kitara, laulu kamaa... Kyllä se on täysin käyttökelpoinen. Sehän on niitä ensimmäisiä budjettiluokan kompressoreja, joita aikoinaan joka paikassa hehkutettiin. Maksoi vuonna 1997 tuhat markkaa. http://www.riffi.fi/riffi973/nano.htm Minusta se on omiaan kompressorin käytön opetteluun. Luulisi niitä liikkuvan käytettynäkin, varmaan viiteen kymppiin pitäisi irrota. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
mhelin 26.03.2006 17:16:22 (muokattu 26.03.2006 17:34:39) | |
---|
|
milcoin 26.03.2006 22:34:59 | |
---|
Tuo Alesis 3630 melko suosittu. Löytyy melko monesta studiosta ympäri maailmaa. Toi 3630 on kyllä hirvee peli. En suosittele kellekään, kaiken maaliman Hansringerit yms. hakkaa kyllä sen. Joku vanha composer ei itse asiassa oo yhtään paskempi peli. Sellaseen pieneen dynamiikanhallintaan. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
JPQ 27.03.2006 03:38:43 | |
---|
Toi 3630 on kyllä hirvee peli. En suosittele kellekään, kaiken maaliman Hansringerit yms. hakkaa kyllä sen. Joku vanha composer ei itse asiassa oo yhtään paskempi peli. Sellaseen pieneen dynamiikanhallintaan. Millä tavalla hirveä? ja toiseksi lienee ollut eräällä levyllä efekti käytössä koska muusikko ei käsitääkseni kompuroista tykkää. |
kivi 27.03.2006 09:35:19 | |
---|
Millä tavalla hirveä? ja toiseksi lienee ollut eräällä levyllä efekti käytössä koska muusikko ei käsitääkseni kompuroista tykkää. Kompressoreista saa tykätä tai olla tykkäämättä, mutta ilman kompressiota ei kuuntelukelpoista levyä synny. Toki kompressoreja on muitakin kuin varsinaiset kompressorilaitteet; jokainen vahvistinyksikkö, nauhuri, A/D-muunnin, yliohjautuminen ...kaikki ne aiheuttavat tarvittaessa kompressiota. |
JPQ 27.03.2006 22:41:32 | |
---|
Kompressoreista saa tykätä tai olla tykkäämättä, mutta ilman kompressiota ei kuuntelukelpoista levyä synny. Toki kompressoreja on muitakin kuin varsinaiset kompressorilaitteet; jokainen vahvistinyksikkö, nauhuri, A/D-muunnin, yliohjautuminen ...kaikki ne aiheuttavat tarvittaessa kompressiota. Tuo käyttikin kelanauhaa pitkään ja toiseksi pääosin syniä. Ja varmasti olet osin/täysin oikeassa kompuran suhteen. |
milcoin 28.03.2006 08:19:52 | |
---|
Millä tavalla hirveä? ja toiseksi lienee ollut eräällä levyllä efekti käytössä koska muusikko ei käsitääkseni kompuroista tykkää. Kompressori ei vaan toimi; joko se ei tee mitään tai sit se haukkaa kaiken yläpään. Ja kaikki mikä menee sisään tulee tumppuna ja rakeisena ulos. Jos tota jossain studiossa näkee niin listen-mic:in kompurana tai jotain. Ei sitä oikeesti kukaan käytä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |