Roberto 21.12.2005 12:39:04 | |
---|
Tai kitaristeissa jotka saisivat akkarin ilman mittaria oikeasti vireeseen tai ylipäätään omistaisivat sellaisen akkarin minkä voi saada vireeseen. Hoho! Mittarivireeseen vai Peterson-vireeseen? |
Mikael 21.12.2005 12:40:16 | |
---|
Hoho! Mittarivireeseen vai Peterson-vireeseen? Hyvän kuuloiseen vireeseen olis aika kiva. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Antti1 21.12.2005 12:41:28 | |
---|
Ehkä vähän typerä kysymys, johon löytyy vastaus kokemuksen myötä, mutta miten te tunnistatte sen biisin seassa hyvin toimivan vireen? Eikös vire vaikuta rummuilla soundiin aika lailla kuitenkin, niin onko tässä samaa dilemmaa, kuin kitaroilla: yksinään muhkean kuuloinen soundi kuulostaa melko varmasti paskalta bändin seassa. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
Mikael 21.12.2005 12:43:46 (muokattu 21.12.2005 12:44:11) | |
---|
Ehkä vähän typerä kysymys, johon löytyy vastaus kokemuksen myötä, mutta miten te tunnistatte sen biisin seassa hyvin toimivan vireen? Ehkä vähän typerä vastaus mut: kuuntelemalla. Sit kun kuulostaa hyvältä niin se on siinä - eipä tohon muuta tunnistusmetodia oikein ole - paitsi ehkä hevissä : ) Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Roberto 21.12.2005 12:46:12 | |
---|
yksinään muhkean kuuloinen soundi kuulostaa melko varmasti paskalta bändin seassa. Toi pätee lähes kaikkiin soittimiin / laulimiin ja on erittäin hyvä muistaa aina. Rumpujen vire on kai vähän vähemmän absoluuttinen asia kun vaikka kitaroiden, mutta toimii jos toimii :) Jos ei, ni sit voi kattoa et vidu, niishän lukee Tama tai jotain. |
Antti1 21.12.2005 12:50:26 | |
---|
Ympäripyöreyksiä... Mun pitäisi varmaan joskus päästä kuulemaan vähän tarkemmin tuollaisia 100% varmuudella hyvän kuuloisia ja hyvin viritettyjä pönttöjä. Onhan noita itsekin kavereiden kanssa viritelty, mutta tuloksista ei oo mitään takeita, kun ei tiedetä miltä pitäisi oikeastaan kuulostaa. Onhan noita ohjeita luettu, mutta ei niistä kuule miltä sen pöntön tulisi metrin päästä ihmiskorvalla kuulostaa. Ollaan vaan viritelty kuulostamaan ainakin paremmalta, kuin ennen. :) "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
Roberto 21.12.2005 12:56:40 | |
---|
Ympäripyöreyksiä... Mun pitäisi varmaan joskus päästä kuulemaan vähän tarkemmin tuollaisia 100% varmuudella hyvän kuuloisia ja hyvin viritettyjä pönttöjä. Onhan noita itsekin kavereiden kanssa viritelty, mutta tuloksista ei oo mitään takeita, kun ei tiedetä miltä pitäisi oikeastaan kuulostaa. Onhan noita ohjeita luettu, mutta ei niistä kuule miltä sen pöntön tulisi metrin päästä ihmiskorvalla kuulostaa. Ollaan vaan viritelty kuulostamaan ainakin paremmalta, kuin ennen. :) Hös, kuuntelet levyiltä ja ruuvailet menemään, ei siinä mitään tiedettä tarvita jos on korvat päässä. |
Säätäjä 21.12.2005 13:52:12 | |
---|
Ympäripyöreyksiä... Mun pitäisi varmaan joskus päästä kuulemaan vähän tarkemmin tuollaisia 100% varmuudella hyvän kuuloisia ja hyvin viritettyjä pönttöjä. Onhan noita itsekin kavereiden kanssa viritelty, mutta tuloksista ei oo mitään takeita, kun ei tiedetä miltä pitäisi oikeastaan kuulostaa. Onhan noita ohjeita luettu, mutta ei niistä kuule miltä sen pöntön tulisi metrin päästä ihmiskorvalla kuulostaa. Ollaan vaan viritelty kuulostamaan ainakin paremmalta, kuin ennen. :) Minkälaiset rummut on ollu käytössä? Paskoista rummuista harvemmin saa muuta, kuin paskaa saundia (paitsi triggamalla, hohohoho!). PrinsessaKultaharkkoTuomas |
milcoin 21.12.2005 22:27:56 | |
---|
Metallia ei lasketa, siellä ei millään muullakaan ole mitään tekemistä minkään oikeasti aikaansaadun äänen kanssa. Ja tämä kommentti kaverilta joka on äänittänyt...niin...montako metallilevyä? "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
milcoin 21.12.2005 22:36:53 | |
---|
Kuin nii? Mä soitin/äänitin just tossa yhden levyn pohjat (14 biisiä) ja yhteen biisiin äänitettiin yksi filli uusiksi. Mähän sanoin että ammattilaiset on asia erikseen:) Mitä musatyyliä? Omaa musaa vai covereita? Kuinka paljon treenasit ennen vetoja. Millanen setti? Kaikki vaikuttaa kaikkeen yms yms. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Mikael 21.12.2005 22:43:26 (muokattu 21.12.2005 23:07:05) | |
---|
Alub. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Notefix 21.12.2005 22:46:49 | |
---|
Tai kitaristeissa jotka saisivat akkarin ilman mittaria oikeasti vireeseen tai ylipäätään omistaisivat sellaisen akkarin minkä voi saada vireeseen. Tai kitaran noin ylipäänsä...mittarit on usein väärässä tai liian epätarkkoja ja kitaroiden intonaatiot aivan luokattoman huonoja. Mulla on kai joku viha-rakkausssuhde kitaroihin. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Mikael 21.12.2005 22:47:55 (muokattu 21.12.2005 22:56:54) | |
---|
Tai kitaran noin ylipäänsä...mittarit on usein väärässä tai liian epätarkkoja ja kitaroiden intonaatiot aivan luokattoman huonoja. Mulla on kai joku viha-rakkausssuhde kitaroihin. Sun pitää hoitaa Peterson. Jopa toi stomb on vitun kova. http://www.petersontuners.com/ Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Simbe 21.12.2005 22:51:09 | |
---|
Ehkä vähän typerä kysymys, johon löytyy vastaus kokemuksen myötä, mutta miten te tunnistatte sen biisin seassa hyvin toimivan vireen? Eikös vire vaikuta rummuilla soundiin aika lailla kuitenkin, niin onko tässä samaa dilemmaa, kuin kitaroilla: yksinään muhkean kuuloinen soundi kuulostaa melko varmasti paskalta bändin seassa. Tosta voit kuulostella hiukan, miten homma toimii. http://www.saladrecords.com/bonhamfiles.htm Lopputulos In through the outdoor levyllä. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga! |
Mikael 21.12.2005 22:56:19 (muokattu 21.12.2005 23:00:11) | |
---|
Mähän sanoin että ammattilaiset on asia erikseen:) Mitä musatyyliä? Omaa musaa vai covereita? Kuinka paljon treenasit ennen vetoja. Millanen setti? Kaikki vaikuttaa kaikkeen yms yms. Moposetillä omaa rock-country-pop-roots-musaa aika kevyellä treenillä. Ottoja yhdestä ehkä max seitsemään tai kahdeksaan per biisi. Pohjat koko bändi kerralla ilman klikkiä. Pointti oli kuitenkin vaan se ettei se mitään toiveajattelua aina ole... ei aina edes amatöörille kuten mä : ) Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Notefix 21.12.2005 22:59:26 (muokattu 21.12.2005 22:59:53) | |
---|
Sun pitää hoitaa Peterson. Jopa toi stomb on vitun kova. http://www.petersontuners.com/ En mä yleensä tartte virittimiä, enemmänkin toivoisin sellaisia kitaroita joiden stemmaus on kondiksessa. Ei se auta jos kielet on vireessä jos se muuttuu heti kun otelaudalla liikutaan vähänkin enemmän. Toki usein kyse on myös soittajasta :) Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Mikael 21.12.2005 23:01:29 | |
---|
En mä yleensä tartte virittimiä, enemmänkin toivoisin sellaisia kitaroita joiden stemmaus on kondiksessa. Ei se auta jos kielet on vireessä jos se muuttuu heti kun otelaudalla liikutaan vähänkin enemmän. Toki usein kyse on myös soittajasta :) Ymmärrän, mut toi oli lähinnä vastaus tohon sun kommenttiin huonoista viritysvehkeistä. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Notefix 21.12.2005 23:03:15 (muokattu 21.12.2005 23:03:51) | |
---|
Ymmärrän, mut toi oli lähinnä vastaus tohon sun kommenttiin huonoista viritysvehkeistä. Joo, pitää tsiigata tota...yllättävän usein nimittäin tulee esiin tilanteita, jossa mittarin mukaan on "vireessä" ja soittaja vakuuttaa kans, mut silti kuulostaa paskalta. Jengin pitäis oppii virittämään korvalla, kuunnella sitä soitinta, ei katsoa mittariin. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
hannu666 22.12.2005 01:11:28 | |
---|
Metallia ei lasketa, siellä ei millään muullakaan ole mitään tekemistä minkään oikeasti aikaansaadun äänen kanssa. Ja tämä kommentti kaverilta joka on äänittänyt...niin...montako metallilevyä? En voi enempää yhtyä tohon!! Uskokaa tai älkää mutta metallin äänittäminen on HUOMATTAVASTI vaativampaa kun esim. Rockin äänittäminen, kokemuksen syvällä rintaäänellä!!! On muuten tullut nauhoitettua MUUTAMA rokkki ja hevilevy... On muuten ihan oma alansa toi metallin äänittäminen. |
Roberto 22.12.2005 07:40:22 | |
---|
Joo, pitää tsiigata tota...yllättävän usein nimittäin tulee esiin tilanteita, jossa mittarin mukaan on "vireessä" ja soittaja vakuuttaa kans, mut silti kuulostaa paskalta. Jengin pitäis oppii virittämään korvalla, kuunnella sitä soitinta, ei katsoa mittariin. Equally Tempered on se juttu, kaikki saman verran epiksessä :) |