Aihe: Kotona kappaleet nauhalle - mies & kitara
1 2
JulliH
27.12.2005 17:07:59

http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … e_ultragain_micpreamp_prodinfo.html

http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_ub802_eurorack_prodinfo.html

Saisiko näistä kahdesta vertailevaa arviointia, eli molemmista pari plussaa ja miinusta ja arviota käytön monipuolisuudesta? Päätarkoituksena mulla on hankkia pieni vahvistin Shuren 57:n ja integroidun äänikortin välille klasarin nauhoitteluun. Kiinnostaisi vaan hankkia samalla purkki, josta voisi olla muussakin toiminnassa apua, esmes bändin kanssa jotain nauhotellessa tms.

Kiitos
Älä viitti olla tollanen
Jumina5/6
28.12.2005 08:43:40 (muokattu 28.12.2005 08:50:21)
Tuon Mic100 preampin omistan, EuroRackia en, mutta olettaisin että jälkimmäinen olisi järkevämpi hankinta. (Kun hintakin on melki sama)

Mic100:ssa on kuitenkin vain yksi kanava, ja vaikka ajattelee tekevänsä mitä, aina niitä saisi muutama olla 'varalla'. En ole oikein keksinyt mihin tuota 'ultra-gainia' tarvitsee, ainakaan ->äänikorttiin käytössä (itsellä gain ja output lähinnä klo 8-9 kohdilla..). Ja lisäksi, (tässä tapauksessa) UltraGain=UltraNoise. XLR:n kautta toimii paremmin tietty, mutta eipä kummoisesti siinäkään. Kokeilin vaihtaa myös putken, ei juurikaan eroa, sihisee silti.

Joku muu voi kommentoida tuota eurorackia vaikkapa.

EDIT: Ja kuitenkin selvennykseksi: tuo mic100 on kyllä tarpeeksi omiin tarpeisiin, ei niin hyvä, mutta halpa ja toimii. Eli himassa äänittelyä audigyn kautta tungettuna. Ja onpa sillä yksi klasari-keikkakin mennyt pikkubaarissa, Yamaha Clavinova->Mic100->PA. Tosin olisi pärjännyt ilman tuota etustakin.
Jos metsässä kaatuu puu, eikä kukaan ole maistamassa sitä, minkä värinen se silloin on?
thekimble
28.12.2005 15:47:51

ihode
J-PPP
28.12.2005 16:52:49
Mulla on tämmönen setti.. ...ja niillä tulee tämmöstä jälkeä.

Hyvä. Suhteellisuudentaju katoaa näissä hommissa liiankin helposti, edullisestikin voi tehdä hyvän kuuloista tavaraa. Ei mua tuossa biisissä ainakaan mikään erityisesti häirinnyt. Entä muita?
JulliH
28.12.2005 18:15:56

Kitara olisi saanut mun makuuni olla kovemmalla, mutta hyvää kamaa näköjään tuli noilla vehkeillä. Tarvinnee tehdä tilaus T-kaupasta.
Älä viitti olla tollanen
Mora
28.12.2005 18:25:11

Ei mua tuossa biisissä ainakaan mikään erityisesti häirinnyt. Entä muita?

Hyvältä kuulostaa minun korvaani, olen jo hetken harkinnut hankkivani vastaavia laitteita T-kaupasta. Tämä antaa tuulta hankintapäätökselle.
mhelin
29.12.2005 11:15:08
Toimiiko tuo MB78 beta myös paristoilla vai tarvitaanko "oikea" ~48V phantom?

Muuten tuollaisen "oikean" phantomin saisi näppärästi 5 kpl 9V paristoista sarjaan kytkettynä (phantomin toleranssi on jotain +/- 10%). (-) napa maahan (XLR pinni 1) ja (+) napa 6.8k vastuksilla XLR pinneihin 2 ja 3. Jos tuo ei ole "oikea konkka" vaan elektreetti niin tuollainen phantom-poweri riittää varsin pitkään koska niissä ei tarvita sitä korkeampaa jännitettä kapselin polarisointiin sillä elektreetti on kestopolarisoitu. Phantomjännite elektreettimikeissä vain reguloidaan zenereillä 12V jännitteksi mikkivahvistimen trankkuja varten.
Turder
16.04.2006 13:54:31
Tilasin nyt kuitenkin tuon Samsonin tuttavalta testattavaksi, pitää ilmoitella miten hyvin se sopii MINUN käyttööni ja tarpeisiini sitten kun tulee. Näin amatöörinähän en voi varsinaista arvostelua pistää mutta jotain sentään.

konnamatti, mitä tykkäsit tuosta Samsonista. Oliko siitä mihinkään?

Itse olen vähän etsinyt tarvikkeita, joilla saisi pelkkää akustista kitaraa äänitettyä kotikoneella ja tuollanen usb-ratkaisu tuntuisi simppeliltä.
I've got a size 12 that will inspire! -Paul Teutul Sr.
Teijo K.
16.04.2006 14:28:57 (muokattu 16.04.2006 14:31:57)

Kolvailinpa kasaan pari yhdessä toisessa triidissä mainostettua pienikalvoista konkkamikkiä ja tein koeäänityksiä. Jos näitten mikkien hinnaksi tulee noin 10€ kpl. niin täytyy todeta hintalaadun olevan kohdallaan.

Tässä näyte akustisen kitaran kanssa, Tatra -merkkinen isokoppainen vanerirunkoinen akustinen.

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=198964&type=hi

Eipä nämä minun versiot mitään kaunokaisia ole. Kuumaliimaa ja kekseliäisyyttä käytössä runsaasti. Laulua varten liimasin yhden kapselin pyykkipoikaan kiinni, ja se pyykkipoika sitten huuliharpputelineeseen. No pitihän siihen huuliharppuunkin puhkua.

Tässä näyte sitten siitä, eli improvisoin jotain älämölöä kitaralla, laululla ja huuliharpulla, mikitetty kahdella itse kasatulla konkkamikillä. Olisko noin parinkympin yhteishinta noilla.

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=199968&type=hi
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)