Locrian 06.12.2005 23:38:13 | |
---|
Mä haluan vaan tehdä musaa. No tee, äläkä luuhaa Mnetissä :) Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
milcoin 07.12.2005 00:20:25 (muokattu 07.12.2005 00:21:32) | |
---|
Uskoisin että tuo Nuendo aukeaisi ihan eri tavalla jos pääset sitä testaamaan jonkun kanssa joka sitä oikeasti osaa käyttää. Kun eri asiat voi tehdä monella eri tavalla ja tapojen nimikkeet voivat olla ihan erilaisia. Niinpä. Aika heikosti on tullut vastaan jos vertaa PT käyttäjiin. Koska en mä jaksa uskoa että se on oikeesti huonompi. Vain erilainen. Kuka näyttäis mulle Nuendon todellisen luonteen? Tarjouksia pikaviestillä. Olen tosissani. Päiväkin riittäis. Voisin tulla johonkin sessioon istumaan. Ja just jotain bändi/musajuttuja. Ei leffa/mainos/hiplaus osastoa. Vastapalvelukseksi tarjoan päivän PT:n parissa. edit: tulipa lyhyitä lauseita... "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
milcoin 07.12.2005 00:22:40 | |
---|
No tee, äläkä luuhaa Mnetissä :) Lähdin jo... "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Notefix 07.12.2005 11:02:17 (muokattu 07.12.2005 11:02:26) | |
---|
Kuinka monta kertaa pitää sanoa, että kyse on käyttötarpeista. Mä voisin sanoa PT:stä monta juttua, jotka ei vastaa mun tarpeita ja tietysti päinvastoin. Muusikot ja äänittäjät arvottavat eri juttuja. Mä en tajua mitään noista hienoista ääniteknisistä ruottausjutuista, jotka on äänittäjille ihan peruskauraa ja taasen jotkut musatermit saattaa niille olla yhtä eksoottisia. Samoin sekkaritpohjaiset systeemit ja puhtaat äänityöasemat nyt on vaan painottuneet vähän eri juttuihin. Näin siis korrekti osuus ja nyt asiaan! Millä tahansa systeemillä pystyy tekemään aivan vitun hyvän levyn, se riittää. Ei sen musan laatu nyt prkl ole kiinni jostain työaseman virityksistä. Joskus tuntuu että maailma on nykyään tännä kitiseviä pentuja , "miksei tää toimi niinku PT/Nuendo/Logic"...."ei voi tehdä tällä duunia"...Vittu! Joka jäbälle 4-raitamankka ja oikeat muusikot paikalle! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Roberto 07.12.2005 11:33:29 | |
---|
Vittu! Joka jäbälle 4-raitamankka ja oikeat muusikot paikalle! Oikein! Paitsi et 2-raita... :) |
cubasisti 07.12.2005 16:15:52 (muokattu 07.12.2005 16:18:37) | |
---|
Muusikot ja äänittäjät arvottavat eri juttuja. Ja miksaajat. Millä tahansa systeemillä pystyy tekemään aivan vitun hyvän levyn, se riittää. Eikä riitä. Studio on instrumentti siinä kuin kitara tai pianokin, ja miksaaja on sen instrumentin soittaja. ProToolsin ja Nuendon erojen selvittelyssä on kyse eri instrumenttien ilmaisuvoiman vertailusta. Jos toisella puolella on paljon helpompi saada sidechain-kompurat pumppaamaan, niin ei se ole täysin merkityksetön asia. Ei sen musan laatu nyt prkl ole kiinni jostain työaseman virityksistä. Tässä oli ihan muista asioista kyse kuin jostain ylimalkaisesta "musiikin laadusta". Ei se nyt ole ihan samantekevää, ostaako kaupasta ProToolsin vai purkin maitoa. |
Notefix 07.12.2005 17:06:59 | |
---|
Tässä oli ihan muista asioista kyse kuin jostain ylimalkaisesta "musiikin laadusta". Kaikessa on loppupeleissä kyse tosta, mun mielestä. Mä en ole ollenkaan että musiikki nykyaikana on parempaa tai edes parempisoundista, kuin ennen pro toolsia/nuendoa, tai mitä tahansa. Ja itse siis käytän kaikkea mahdollista tuotantotekniikkaa hyödyksi, hyvinkin paljon. Ja juuri siksi mun mielestä on tärkeää pitää mielessä miksi ja mitä ollaan tekemässä. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
hannu666 07.12.2005 20:47:25 | |
---|
Mä en ymmärrä miksi asiat pitää tehdä niin vaikeesti, oon käyttänyt viimeset 3 vuotta Nuendoa päivittäin ja mulla ei ole mitään valittamista, ei sitten mitään. Ehkä olen vaan tottunut tekemään asiat sillä niin yksinkertaisesti että en "osaa" huomata sielä parannuksia. Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa vaikka olen miksannut levyjä joidenka raitamäärät pomppii yli sadan ja vaikka plugareita on niin perkeleesti käytössä, ei vituta mikään aukeava ikkuna. Oon käyttänyt aktiivisesti Logickia, pro toollssia, vegas videota ja nuendoa, ja kaikista näistä suosikiksi on noussut nuendo, ehkä siksikin että ei muuten kaadu, ei koskaan. |
hannu666 07.12.2005 20:53:08 (muokattu 07.12.2005 20:53:57) | |
---|
Ei toimi käytännössä ollenkaan. Sulla pitää olla sama raitasetuppi jotta toi edes teoriassa toimis. Ja siinä ei voi määritellä siirrettäviä parametreja. Muuuten toimii, viimeksi tänään!! Jos teet yhtään vaativampaa editointia niin toi on kyllä ihan syvältä. Tai jos asetukset ei ollu ihan kohdallaan, painat undo:ta ja prosessoit uudestaan niin ikkuna pitää joka kerta raahata auki parin valikon takaa. Teen hyvinkin vaativaa editointia, päivittäin. Ei ole ollut koskaan vaivaksi. Että jos haluan vaikka rinnakkaisprosessoida vaikka rummut, kopsaan kaikki raidat (ja niiden sendit, plugarit, automaation yms yms.) ja ohjailen niitä sitten busseihin? Hoho. Ite teen niin kun en koskaan tarvi ajaa niin montaa raitaa, pari raitaa yleensä jos sitäkään. Eikun plugari on ihan stereo mutta se monottaa ulostulon eli syöttää molempiin kanaviin samaa. Ajattelin että jollakin olis omakohtaisia kokemuksia just tosta tilanteesta. Perseestä, toivottavasti menee päivityksellä |
milcoin 07.12.2005 22:39:15 | |
---|
Millä tahansa systeemillä pystyy tekemään aivan vitun hyvän levyn, se riittää. Toisella systeemillä se kestää vaan puolet kauemmin:) Kyllä mä ymmärrän sun pointin mutta musta ei oo yhdentekevää onko prosessi vaivaton vai ei. Siitä se musa just kärsii jos käyttäjä joutuu mukautumaan laitevalmistajan suunnitteluvirheisiin. Kelaa jos ajaisit vaikka työksesi autoa ja auto sammuis aina tunnin välein. Kyllä se pidemmän päälle tulis rasittavaks. Mutta se ei tarkoita etteikö autolla pääsis perille. Satunnaista autoilijaa vika ei tietenkään haittaa mutta työkseen ajavaa kylläkin. Koita ottaa vähän rennommin. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Notefix 07.12.2005 22:42:34 | |
---|
Toisella systeemillä se kestää vaan puolet kauemmin:) Jaa, miksköhän levynteko kestää sit nykyään kauemmin ku koskaan, PT:lla tai ilman? Koita ottaa vähän rennommin. Mähän otan...kunhan provosoin :) Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
milcoin 07.12.2005 22:42:35 | |
---|
Muuuten toimii, viimeksi tänään!! Mutta vaatii tarkkaa session valmistelua, eikö? Teen hyvinkin vaativaa editointia, päivittäin. Ei ole ollut koskaan vaivaksi. Tää voi käytännössä tarkoittaa ihan mitä vaan. Ite teen niin kun en koskaan tarvi ajaa niin montaa raitaa, pari raitaa yleensä jos sitäkään. Olis silti kiva jos asia olis ratkaistu jotenkin fiksusti eikö? Perseestä, toivottavasti menee päivityksellä Kiitos tiedosta. Päivitys kuulemma korjaa asian. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
milcoin 07.12.2005 22:44:22 | |
---|
Jaa, miksköhän levynteko kestää sit nykyään kauemmin ku koskaan, PT:lla tai ilman? Koska levyt ovat nykyään PAREMPIA KUIN KOSKAAN!!!!! "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Notefix 07.12.2005 22:45:56 (muokattu 07.12.2005 22:47:10) | |
---|
Koska levyt ovat nykyään PAREMPIA KUIN KOSKAAN!!!!! Kiitos, ton mä halusinkin vain kuulla, hoho! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Mikael 07.12.2005 22:55:58 | |
---|
Jaa, miksköhän levynteko kestää sit nykyään kauemmin ku koskaan, PT:lla tai ilman? Ton lisäksi niitä tehdään enemmän kuin koskaan. -> Työllistävä vaikutus! Kaikille enepi rahaa! Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Roberto 08.12.2005 00:09:50 | |
---|
Ton lisäksi niitä tehdään enemmän kuin koskaan. -> Työllistävä vaikutus! Kaikille enepi rahaa! Kuka sano et rahalla on sen kanssa jotain tekemistä? |
Raimo 08.12.2005 00:23:55 | |
---|
Kuka sano et rahalla on sen kanssa jotain tekemistä? Niin, rahathan on jo kaikilta loppu. Blah. |
milcoin 08.12.2005 08:49:42 | |
---|
Juu ei oo täälläkään pahemmin rahaa näkyny. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Notefix 08.12.2005 11:59:12 | |
---|
Niin, rahathan on jo kaikilta loppu. Paskat, RO!!! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Neljä Ruuvia 08.12.2005 12:26:02 | |
---|
Ton lisäksi niitä tehdään enemmän kuin koskaan. -> Työllistävä vaikutus! Kaikille enepi rahaa! Olen työväen äänittäjä? |