CryptoFib 21.11.2005 16:42:31 | |
---|
Kohiseeko jos molemmat korvat on kiinni? No jukolauta.. miksei tätä ymmärretty kysyä aikasemmin? :) Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
BotneLapio 21.11.2005 17:35:06 | |
---|
*hakee lisää naposteltavaa* -=Botnee!!=- |
projekti 21.11.2005 17:43:17 | |
---|
Tuskin täysin häiriötöntä tietokonepohjaista systeemiä on olemassakaan. Minulla kans Nadin vahvari ja sirinää(syy varmaan tuo hiki-end tasoinen sb) kuuluu kun kääntää volaa puoliväliin. Se on sen merkki että homma pelaa, jos ei mitään kuuluisi niin sitten vasta alan ihmetellä että mit vit. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |
milcoin 21.11.2005 18:52:52 (muokattu 21.11.2005 19:01:53) | |
---|
Sipsit loppu. Miun kone ainakin möykkää pirullisen paljon siihen piuhaan joka tulee integroidusta äänikortista. Ihan normaalia, kun on huonot vermeet. Äänityskortti ei mölyä oleellisesti. Suoraan passivikaiuttimeen vedettynähän siis linjataso ei surise. Ja vastaavasti tietokone ei tuota niin kovaa häiriötä että se vaikuttaisi kaiutintasoiseen signaaliin. Surina tulee siis linjatasoisesta ulostulosta, ja kone sen antaa ihan vapaaehtoisesti ulos, suoraan siihen johtoon, ei ilman läpi. Otin vapauden editoida tekstiäsi hieman sopivampaan muotoon: "Sipsit loppu miun kone ainakin möykkää pirullisen paljon siihen piuhaan joka tulee integroidusta äänikortista ihan normaalia kun on huonot vermeet äänityskortti ei mölyä oleellisesti suoraan passivikaiuttimeen vedettynähän siis linjataso ei surise ja vastaavasti tietokone ei tuota niin kovaa häiriötä että se vaikuttaisi kaiutintasoiseen signaaliin surina tulee siis linjatasoisesta ulostulosta ja kone sen antaa ihan vapaaehtoisesti ulos suoraan siihen johtoon ei ilman läpi" "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
BotneLapio 21.11.2005 20:39:41 | |
---|
*rousk rousk* -=Botnee!!=- |
cozmo 21.11.2005 21:58:59 | |
---|
Vahvistin ei voi olla kun sammuttaa koneen se katoaa (eräässä testissäni välillä epälin ettei tuota edes tule) ja vahvistin melko kaukanakin noista kajareista ja toiseksi vahvistin on NAD L40. EQuuta ei ole välissä ja Nadinkin EQ on ohitettu tarkoitukseen olevalla kytkimellä. No hyvänen aika se on sun tietokoneen äänikortti, ei se ilmoja pitkin kulje, vaan audiokaapeleita... |
askomiko 21.11.2005 22:32:41 (muokattu 21.11.2005 22:33:51) | |
---|
Otin vapauden editoida tekstiäsi hieman sopivampaan muotoon: Editoin itsekin, mutta poistin sen häveliäänä miehenä saman tien, koska lukihäiriö ei ole hauskaa. Ja sen takia on hyvä viipyä vielä vähän aikaa maan päällä. Sen, mikä on elämämme kestävä tarkoitus ja arvo, on näet määrä syntyä maan päällä. |
stalkkeri 21.11.2005 22:53:44 (muokattu 21.11.2005 23:54:22) | |
---|
No hyvänen aika se on sun tietokoneen äänikortti,... Ne pohjat oli muistaakseni jotain -92dB. Ja sb:llä -86. Jos viritinvahvistimesta (NAD L40) poistaa kohinan, se kuolee :'-/ Kyllähän sinne radiovastaanottimeen luirii kaikenlaista pörinää tietsikasta. Ja kun se fm-kohina on siille vahvistinasteelle tyrkyllä niin sinnepä luirii. Aina ne jonkun vastuksen tms, huonon suunnittelun kautta kummittelee keskenään vaikka kytkin näyttää että muusikko kuuntelee nyt Jarrea eikä Novaa. edit: Tää on taas näitä paradoksaalisia ajatuskokeita. Schrödingerin kissa. Ajatuskoe 1: lakkaako kohina jos sitä ei kuule? Johtaa ajatuskokeeseen 2: (tämä on Catherine Gripenbergiä) "Jos puu kaatuu metsässä eikä kukaan sitä kuule, Kuka silloin meluaa? "Jos puu ei kaadu metsässä, kenen pitää silloin olla entistäkin äänettömämpi?" Ja mä vastaan heti itselleni. MEIDÄN KAIKKIEN!!! |
JPQ 22.11.2005 00:19:19 | |
---|
Tuskin täysin häiriötöntä tietokonepohjaista systeemiä on olemassakaan. Minulla kans Nadin vahvari ja sirinää(syy varmaan tuo hiki-end tasoinen sb) kuuluu kun kääntää volaa puoliväliin. Se on sen merkki että homma pelaa, jos ei mitään kuuluisi niin sitten vasta alan ihmetellä että mit vit. Mulla on toisen pisteen kohdalla ekan ei kuulu mitään pisteitä on noin 21. Max tehoa kait kait 2w joten tuosta joku voinee laskea jotain. PS vahvistin ja tietokone yhdessä vain sähköverkon kautta sieltäkin vain "Teoriassa". |
JPQ 22.11.2005 00:22:13 | |
---|
No hyvänen aika se on sun tietokoneen äänikortti, ei se ilmoja pitkin kulje, vaan audiokaapeleita... Varmasti ei ole mulla on moniraituri nyt kiinni Nadissa ja tosiaan tietokone,ja muut vehkeet on samassa pistoriassa eikä mitenkään muuten yhdessä joten ongelma on jos sitä on (en enään ole varma...) on sitten ihan muu. Eikä tuo kohise noin paljon tuo sblivekään joka toisessa koneessa kiinni. Vaikka sen kanssa laittaisin volumen koko asteikon puoliväliin (nupin asentoa katsoen en tehoja...) |
JPQ 22.11.2005 00:22:29 | |
---|
Tuskin täysin häiriötöntä tietokonepohjaista systeemiä on olemassakaan. Minulla kans Nadin vahvari ja sirinää(syy varmaan tuo hiki-end tasoinen sb) kuuluu kun kääntää volaa puoliväliin. Se on sen merkki että homma pelaa, jos ei mitään kuuluisi niin sitten vasta alan ihmetellä että mit vit. Mulla on toisen pisteen kohdalla ekan ei kuulu mitään pisteitä on noin 21. Max tehoa kait kait 2w joten tuosta joku voinee laskea jotain. PS vahvistin ja tietokone yhdessä vain sähköverkon kautta sieltäkin vain "Teoriassa". |
BotneLapio 22.11.2005 09:22:15 | |
---|
*mums* -=Botnee!!=- |
aimotuska 22.11.2005 09:33:02 | |
---|
*mums* *huokaus* Passaapa tännekin niitä sipsejä. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
JPQ 22.11.2005 09:42:14 | |
---|
*älyttömän iso huokaus* (ei mahdu edes "työ"huoneeseeni edes tyhjänä) Kestäsittekö minun asiaviestini muualla paremmin ? |
lurkki 22.11.2005 10:13:01 | |
---|
Kestäsittekö minun asiaviestini muualla paremmin ? Tämä on niille ihan hyvä paikka. Antaapa kuulua... "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
BotneLapio 22.11.2005 10:25:17 | |
---|
*huokaus* Passaapa tännekin niitä sipsejä. *ojentaa* -=Botnee!!=- |
projekti 22.11.2005 10:26:38 | |
---|
Onkohan kyse nyt kohinasta vai sirinästä? Tuo jälkimmäinen on ihan normaalia varsinkin halvemmilla äänikorteilla, sirinää lisää myös jonkin verran perinteinen putkimonitori, LCD-näyttö ei aiheuta tuommoista. Itselläni tuo sirinä kuuluu vain tietokoneella kuunnellessa, äänitykseen se ei tartu. Aikaisempi, integroitu kortti suhisi ja sirisi äänitettäessäkin, mutta nehän onkin persiistä. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |
koopop 22.11.2005 10:35:09 | |
---|
Voiko tietokone tuottaa passiivi kajarista kuuluvaa häiriötä ? (=suhinaa) Oikeastaan en muuten kysyisi mutta asian varmistus olot on hankalat eli kone ei ole täysin hiljainen sekään. Aika lähellä muutenkin tuota tietokonetta väliä noin 10cm-20cm riippuen mistä kohdasta mittaan. Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. Eikä suhinakaan ole kovin pientä joten täytynee harkita koneen laskua lattialle. Luin 13 kertaa. Mitä hittoo tässä haetaan?? Sulla näyttää olevan perusasiat NIIN hukassa ettei sua taaskaan voi auttaa yhtään. Sä kysyt jotain ja sitten itse sotket sen omilla ajatuksillasi heti perään. Mikä on liian lähellä mitä ja missä ja mikä kohisee milloin ja missä????? Monta senttiä missä ja miksi? aaaaargh! |
stalkkeri 22.11.2005 10:48:19 | |
---|
PS vahvistin ja tietokone yhdessä vain sähköverkon kautta sieltäkin vain "Teoriassa". OK. Onko tää nyt varmasti studiotyöskentely-foorumin asiaa? Tuolla kalustolla kun ei voi mitään tuottaa, ei äänittää. www.hifilehti.fi? |