Aihe: Miten sijoittaa järkevimmin 800 euroa? 1 2 | |
---|---|
![]() 19.11.2005 15:41:22 | |
Monitorien käyttöaste on ihan eri planeetalta kuin muiden kamojen, jos nyt ei lasketa äänikorttia, kun sieltähän se signaalikin tulee. Miulla nää on melkein koko ajan käytössä. Hyvät monitorit ei myöskään jää "pieneksi", eli muutu turhaksi koskaan. 800:lla voisi jo tuurilla saada Geneä tai Mackieta tai Dynaudiotakin, ja siinä olisi sitten hyvin hyvin pitkäikäinen hankinta. Itse ostin käytetyt Mackien Hr824:t muistaakseni tonnilla ajat sitten, ja olen ylityytyväinen edelleen. (Kajareihin, vaikka kämppä sitten tuhoaakin niiden soundin, mut silti...) Ja sen takia on hyvä viipyä vielä vähän aikaa maan päällä. Sen, mikä on elämämme kestävä tarkoitus ja arvo, on näet määrä syntyä maan päällä. | |
![]() 20.11.2005 14:01:37 | |
Voisikos tuollainen GoldMike olla hyvä sijoitus tulevaisuutta ajatellen? Olisi sitten ainakin se yksi hyvä mikkietunen. Ei se niin maailmaamullistava ole, että se nyt kannattaisi ostaa. Joku mikseri ennemmin, että saa kaikille mikeille kerralla etuasteen, muutenhan äänikorttiisi ei tavaraa saa. Eli nykytilasta järjestyksessä: 1) monitorit 2) kuulokkeet (hyvät!) 3) mikseri 4) overheadit 5) muuta "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 22.11.2005 13:12:48 | |
Näihin päädyin näin alkuun: -Behringer B2031A Truth http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … 1a_truth_aktivmonitor_prodinfo.html -t.bone EM 900 Stereo-Set http://www.thomann.de/thoiw3_the_tbone_em900_stereoset_prodinfo.html -Spl GOLDMIKE 9844 http://www.thomann.de/thoiw3_spl_goldmike_9844_prodinfo.html -Ja läjä piuhoja ja 4 mikkitelinettä. menee hieman yli, mutta väliäkö tuolla. Ja vaikka kovasti koitettiin neuvoa, että osta miksauspöytä, niin jätin tälläkertaa väliin. Saan lainattua pöytää kaverilta, jos on tarvetta. Ehkä myöhemmin sitten oma? Ja luultavasti saisin laadukkaampia overhead mikkejäkin lainaan mikäli nuo EM 900 osoittautuvat huonoiksi tarpeisiimme. Onkos muuten kukaan saanut noilla t.bonen EM 900 mitään järkevää äänitettyä? Luin jostain aikaisemmasta ketjusta sellaisen "ihan kivat" kehun, mutta jäi vähän vielä kaiveleen... | |
![]() 22.11.2005 14:26:41 | |
Ottikohan kukaan vakavasti tuota mun ehdotusta tuosta akustiikan parantamisesta...? Ei jaksa aloittaa uutta aihettakaan, mutta onkohan ihan väärä mun mielikuva siitä, että näissä DIY treenikämppä äänityksissä rahaa menee laitteisiin, mutta akustiikkaan ei välttämättä kiinnitetä huomiota... (Eli just niinkuin allekirjoittaneella on homma edennyt - perse edellä puuhun). | |
![]() 22.11.2005 15:24:12 | |
Onkohan ihan väärä mun mielikuva siitä, että näissä DIY treenikämppä äänityksissä rahaa menee laitteisiin, mutta akustiikkaan ei välttämättä kiinnitetä huomiota... Sillä villapaalilla kun ei voi äänittää mitään, se ei ole ollenkaan kiehtova noin laitteena. Soffa on parempi, ja se sinne kämpälle kuitenkin tulee. Mutta olen kyllä osittain sitä koulukuntaa, että kuten ei ole olemassa huonoja mikrofoneja ei ole olemassa huonoja tilojakaan. Sen sijaan on olemassa erilaisia mikrofoneja ja huoneita, joiden ominaisuudet tulee ottaa vastaan haasteina. Äänittää voi oudoissakin olosuhteissa ja enemmän tai vähemmän kuurona, mutta miksaamaan pitäisi päästä aina silloin tällöin kunnollisiin olosuhteisiin. Ja auttavissa kuunteluolosuhteissakin oppii harrastamaan. Kyllä ne kuuntelun puutteet tulevat pikkuhiljaa ilmi. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 22.11.2005 15:43:27 (muokattu 22.11.2005 15:44:03) | |
Ottikohan kukaan vakavasti tuota mun ehdotusta tuosta akustiikan parantamisesta...? Ei jaksa aloittaa uutta aihettakaan, mutta onkohan ihan väärä mun mielikuva siitä, että näissä DIY treenikämppä äänityksissä rahaa menee laitteisiin, mutta akustiikkaan ei välttämättä kiinnitetä huomiota... (Eli just niinkuin allekirjoittaneella on homma edennyt - perse edellä puuhun). Sillä 800:lla saa jo hyvin akustoitua - jos osaa tehdä itse. Pelkkä villapaali ei tuo autuutta, mutta auttaa jo paljon, varsinkin jos tila on tiivis betoniseinäinen huone. Pitäisi melkeinpä olla ekaksi se mittamikki ostettuna jne. + softa ja kaiuttimet ja jotain tietoa akustoinnista. Joululomalla olisi tarkoitus väsäillä ainakin treeniksen/äänitystilan kattoon omaa sovellusta parabolisen muoitoisesta BAD-paneelista ja bassoresonaattorilootat ovat parhaillaan tekeillä. Jotain goboja voisi myös tehdä, ehkä sitä BAD ideaa soveltaen. Noihin kaikkiin saa menemään villoineen tarvikkeineen varmaan hyvinkin jonkun 200-300 euroa, jos riittääkään. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! | |
![]() 22.11.2005 16:49:09 | |
Sillä 800:lla saa jo hyvin akustoitua - jos osaa tehdä itse. Pelkkä villapaali ei tuo autuutta, mutta auttaa jo paljon, varsinkin jos tila on tiivis betoniseinäinen huone. Pitäisi melkeinpä olla ekaksi se mittamikki ostettuna jne. + softa ja kaiuttimet ja jotain tietoa akustoinnista. Meidän kämpillä on nyt ollut parin viikon ajan tuollainen projekti -- ollaan tehty monitoreille/efekteille kunnon pöytä ja soittohuoneeseen demppareita/hajoittajia ja rahaa on mennyt tähän mennessä alle 10 euroa. Kaikki kamat on ollu kierrätysmatskua...kaappia, hyllyä, kirjoituspöytää, rakennusjämiä yms. Välitilanne; edes iso kasa kalliita ja hyviä laitteita ei olis auttanut murto-osaakaan siitä mitä tuo pelkkä akustiikan muutos sai aikaan! Sekä soitossa että kuuntelussa ero ihan älytön. Nyt onkin tilanne, että homma jatkuu ja jos rahaa menee vaikka 200 euroa niin sillä saa jo tosi paljon materiaaleja...mieluummin laitan rahani siihen että parannetaan se soundin ihan alkulähde/peruselementti kuin että siellä myöhemmässä vaiheessa aletaan korjaamaan niitä tilan soundillisia vikoja... Homma etenee ja suosittelen muillekin tutustumista aiheeseen - asiat voi tehdä todella halvalla kun oikein suunnittelee ja yrittää. | |
![]() 22.11.2005 16:55:24 | |
Sillä 800:lla saa jo hyvin akustoitua - jos osaa tehdä itse. Pelkkä villapaali ei tuo autuutta, mutta auttaa jo paljon, varsinkin jos tila on tiivis betoniseinäinen huone. Pitäisi melkeinpä olla ekaksi se mittamikki ostettuna jne. + softa ja kaiuttimet ja jotain tietoa akustoinnista. Joululomalla olisi tarkoitus väsäillä ainakin treeniksen/äänitystilan kattoon omaa sovellusta parabolisen muoitoisesta BAD-paneelista ja bassoresonaattorilootat ovat parhaillaan tekeillä. Jotain goboja voisi myös tehdä, ehkä sitä BAD ideaa soveltaen. Noihin kaikkiin saa menemään villoineen tarvikkeineen varmaan hyvinkin jonkun 200-300 euroa, jos riittääkään. Että kannattaa upottaa kovasti paalua sinne treenikselle sen pitäisi olla mielellään kohtuuvarmalla vuokrasopimuksella henk.koht. itselle vuokrattu. Mitä jos näkemykset hyvästä akustiikasta eroavatkin kämpässä treenaavien eri bändien kesken? Miulla on akustisia juttuja joissa saisi olla mieluummin kohtuu kaikuinen tila jopa, jotain biisejä ollaan sitten veivattu porraskäytävässä... Munsta. | |
![]() 22.11.2005 17:14:54 (muokattu 22.11.2005 17:16:15) | |
Että kannattaa upottaa kovasti paalua sinne treenikselle sen pitäisi olla mielellään kohtuuvarmalla vuokrasopimuksella henk.koht. itselle vuokrattu. Mitä jos näkemykset hyvästä akustiikasta eroavatkin kämpässä treenaavien eri bändien kesken? Miulla on akustisia juttuja joissa saisi olla mieluummin kohtuu kaikuinen tila jopa, jotain biisejä ollaan sitten veivattu porraskäytävässä... Niin...meidän jututkaan ei ole "pysyviä" ratkaisuja vaan kaikki saadaan irti pois heti jos vaan halutaan. Kaikki varmaan haluaa että soundi on "selkeä" ja tarvittaessa esim. hyvät kaiut diskanteissa? Hyvät akustiset soundit voi onnistua akustoimattomassa isohkossa huoneessa, mutta bändisoitossa siinä tuskin saa mitään selvää - kun taas akustoidussa huoneessa voit saada sen saman elävän kaiun, mutta saat myös bändisoitosta kunnolla selvää. | |
![]() 22.11.2005 17:23:58 (muokattu 22.11.2005 17:29:26) | |
Että kannattaa upottaa kovasti paalua sinne treenikselle sen pitäisi olla mielellään kohtuuvarmalla vuokrasopimuksella henk.koht. itselle vuokrattu. Mitä jos näkemykset hyvästä akustiikasta eroavatkin kämpässä treenaavien eri bändien kesken? Miulla on akustisia juttuja joissa saisi olla mieluummin kohtuu kaikuinen tila jopa, jotain biisejä ollaan sitten veivattu porraskäytävässä... Ne resopöntöt tulevat omaan asuntoon ja ovat nekin hyvin mobiilit, kuten ne mahdollisesti tulevat gobotkin. Treeniksellä ei muita bändejä ole ja viereinen aula on hyvinkin kaikuisa. Nykyisellään seinillä on kankaita ja muita hörhötyksiä jostain syystä ihan täynnä, eli soundi on melko tumppu. Siksi tuommoinen diffsorber-tyyppinen olisi varmaan ihanteellinen. Basso ei ole iso ongelma puurakenteisuuden ja kohtuullisen ison tilan tähden. Ja saa sen katto BADinkin irti, kun ajattelin ripustaa sen/ne kettingillä ja koukuilla. x) Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! | |
![]() 22.11.2005 22:21:11 | |
Ne resopöntöt tulevat omaan asuntoon ja ovat nekin hyvin mobiilit, kuten ne mahdollisesti tulevat gobotkin. Treeniksellä ei muita bändejä ole ja viereinen aula on hyvinkin kaikuisa. Nykyisellään seinillä on kankaita ja muita hörhötyksiä jostain syystä ihan täynnä, eli soundi on melko tumppu. Siksi tuommoinen diffsorber-tyyppinen olisi varmaan ihanteellinen. Basso ei ole iso ongelma puurakenteisuuden ja kohtuullisen ison tilan tähden. Ja saa sen katto BADinkin irti, kun ajattelin ripustaa sen/ne kettingillä ja koukuilla. x) No lähinnä tarkoitin ilmaista tällä sitä, että ketjun aloittajan tilanteesta ei tuossa suhteessa ole mitään tietoa. Täytyy hänen itse päättää onko tila sellainen että siihen kannattaa laittaa rahaa kiinni. Myö kun edellisestä kämpästä lähdettiin, niin sinne jäi kaikki akustointi. Vaikka olisi voitu ottaa jotain mukaankin, ei olisi varastotiloja ollut säilyttää kuitenkaan. Munsta. | |
![]() 22.11.2005 23:11:23 | |
No lähinnä tarkoitin ilmaista tällä sitä, että ketjun aloittajan tilanteesta ei tuossa suhteessa ole mitään tietoa. Täytyy hänen itse päättää onko tila sellainen että siihen kannattaa laittaa rahaa kiinni. Eipä taida olla ainakaan nykyistä treenikämppää järkevä alkaa akustoimaan. On sen verran pieni, että tarkoitus olisi myöhemmin hommata paremmat tilat, joten kenties sinne sitten. Kotio voisi kyllä panostaa tuohon akustiikkaan, kun siellä tulen noita biisejä miksaamaan. | |
![]() 25.11.2005 22:10:11 | |
Minun ehdotus: Eli hommaat vaikkapa behringer truth aktiivipöntöt ja sitten spl goldmike etusen. Eli nämä: http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … 1a_truth_aktivmonitor_prodinfo.html Noi myöskin ehdottaisin koska oon kuulluu noita ja niitten esikuvia jotka just soi tossa vieressä niin nuo kun otat niin saat todella hyvää halvalla. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)