Aihe: Paras ratkaisu livetaustojen toistoon?
1 2 3
Säätäjä
17.01.2006 00:05:26 (muokattu 17.01.2006 00:06:28)
tuplii.
Kaupallinen=Paskaa
hannu666
17.01.2006 07:50:03
Jos se on macci.

Höpsis!!!!!!!!!!!!!!

Nimim. Pc mukana keikoilla kuudetta vuotta.
Twinkle
17.01.2006 15:11:11 (muokattu 17.01.2006 15:11:32)
Vehje joka toistaa taustat, pitää klikkiä yllä ja vaihtaa soundit kuulostaa kyllä jo aika hardcorelta. Kohta meinaan ollaan siinä pisteessä että voitte laittaa CD:n koneeseen ja olla soittavinanne lavalla... ite asiassa ei tartte edes mennä lavalle vaan voitte seistä tiskin ääressä tai bäkkärillä.

playback kunniaan.
Sinap
17.01.2006 15:26:09
Vehje joka toistaa taustat, pitää klikkiä yllä ja vaihtaa soundit kuulostaa kyllä jo aika hardcorelta. Kohta meinaan ollaan siinä pisteessä että voitte laittaa CD:n koneeseen ja olla soittavinanne lavalla... ite asiassa ei tartte edes mennä lavalle vaan voitte seistä tiskin ääressä tai bäkkärillä.

playback kunniaan.

Heh..nimen omaan kuulostaa, mutta aika monella kitaristilla on oma "orja" lavan reunalla, joka hoitaa saundin vaihdot. Siihen ei mulla ole varaa, joten tekninen innovaatio kunniaan. Innostuin asiasta niin, että keksin kyllä jotain. Siinä vaiheessa kun laujaja ehdottaa, että tehdään hänelle varalta playbackraita, niin minä pistän pillit pussiin :)
milcoin
17.01.2006 18:16:40
Höpsis!!!!!!!!!!!!!!

Nimim. Pc mukana keikoilla kuudetta vuotta.

Hyvä että edes jollain toimii:)

Et muuten sanonu kuinka monta kertaa tän kuuden vuoden aikana kone on menny solmuun.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
hannu666
17.01.2006 20:18:49
Et muuten sanonu kuinka monta kertaa tän kuuden vuoden aikana kone on menny solmuun.

Ei kertaakaan!! Siksipä juuri olen uskollinen pc:n käyttäjä, ja studiolla taas pc /nuendo yhdistelmä ei oo kaatunut koskaan. En näe mitään järkevää syytä siis käyttää mäkkiä, jostapas aloitankin jollain tapaa aiheeseen liittyvän keskustelun..
M.F.
19.01.2006 19:30:32
Sitten on sellainen ohjelma PC -läppärille kuin Soundplant: Soittaa 16/44.1 -wav
äänifileitä näppäimistöltä ja on ilmainen.
Löytyy googlella.

Läppäri ja äänikortti yhdistelmä toki toimii myös hienosti.
Mikä on kun ei taidot riitä?
ile.pop
20.01.2006 11:43:42
Toi kitarasoundin vaihto onnistuu ihan mahtavasti kaikenlaisilla lisävehkeillä. Jos nuppi ei seuraa midiä, niin on olemassa midillä ohjattavia rele-bokseja, mihin saat mesasi kanavanvaihdot. Ja tietenkin kaiken maailman efektipedaalit ja räkkiefektit seuraa sitä kuin itsestään. Ja jossain räkkikoneissa taitaaehkä? olla myös tollaset midittömän nupin kanavanvaihtoliitännät. Onhan toi nyt ihan järkevyyttä, kun ei tarvii olla aina siinä pedaalin äärellä soundin vaihdon yhteydessä, vaan voi kirmata siellä pa-tornin juurella;). Ja aina vaihtuu oikea soundi oikeaan aikaan:D
metsatorni
20.01.2006 18:41:12
Omien kokemuksien perusteella neliraituri-md, nykyään taitaapi olla monenlaista taustanauhakoulukuntaa, D-90, yamahan neliraita-md, läppärit, cd-monotausta/klikkiyhdistelmä. MD ei ole kuuden vuoden aikana kertaakaan vittuillu,
tosin eihän sitä koskaan tiiä, paska puoli on se että neliraitaselle mahtuu vaan 37 min. musaa joten koko ajan saa parin levyn välillä vaihdella, ägh, siinä on laulajalle aina spiikin paikka..:) Hyvä puoli on taas se että tausta on yleensä aina stereona, riittää pari DI-boxia, monesti kasiraitasilla nauhureilla on hmm, "turhaan" äänitetty kaikenmaailman kolkuttimia ja sälää vaihtelevilla äänitystasoilla eri raidoille miten sattuu, ja sitten ennen keikkaa vieraalle miksaajalle lappu, viidennessä biisissä sitten tamburiini pitää nelosraidalla mutettaa koska siihen vahingossa jäi digitaalista säröä..No nyt meni tilityksen puolelle, sori.
huikka
Mikael
20.01.2006 18:44:14

Akai MPC.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
AnttiR
21.01.2006 02:32:38 (muokattu 21.01.2006 02:34:53)
Palaan aiempiin kommentteihin omien kokemusten ja fiilisten pohjalta.

4-raitainen MD: Toimii ok, kertaakaan keikalla ei ollut katkoksia, mutta ongelmana on Data-MD levyjen huono saatavuus, korkea hinta ja pieni tallennuskapasiteetti, eli levyä piti vaihtaa usein keikan aikana. Ja jos biisijärjestys vaihtuu setissä, on aikaansaatu aikamoinen vaihtoshow.. Jos kone hajoaa, voi olla varma että vastaavaa samanlaista ei helposti löydy.

Fostex 8-raituri: Irroitettava etupaneeli on aivan loistava, vaatii vain spesiaalin kaapelin (RGB näyttökaapeli, jossa jokainen nasta on kytketty). RCA lähdöillä varustetut mallit ovat kranttuja siitä miten ulostulot toteutetaan. RCA-XLR adapterikaapeli toimi hyvin, kunhan muisti olla käyttämättä phantomia. Biisien hakemisessa saa olla skarppina. Fostexin kovalevytallennin on tod.näk. yleisin liveraitojen toistolaite.

MAC + Logic: Ohjelmoitavuus ja editoitavuus superia.. Luotettavuus on hyvä, jos koneella ei tee muuta samaan aikaan. Ohjasin JL Cooperin CS-10 ohjaimella, johon olin kytkenyt start/stop polkimen rumpalille. Käytin samaan aikaan myös softasynia Logicista.. Käytettävyydeltään luonnollisesti visuaalisin ja helpoiten tarkkailtava. Mutta koneen kuskaaminen keikalta toiselle ja sen esilläpitäminen on aina vähän stressaavaa puuhaa..

Alesis HD24: Tähän saakka paras systeemi itselleni. Balansoidut lähdöt, halpa kovalevy-formaatti, mahdollisuus kahden eri kovalevyn yhtäaikaiseen käyttöön ilman ulkoisia lisälaitteita, helppo kauko-ohjattavuus. Olen rakentanut adat-formaatin LRC-ohjaimeen start ja stop pedaalit rumpalille. LRC:ssä itsessään on locate ja muita peruskomentoja ja kaikenlisäksi ohjainsignaali kulkee yhtä plugipiuhaa pitkin pitkänkin matkan (20 metriä itselläni käytössä ilman ongelmia). Kappaleiden selkeä nimeäminen onnistuu, kappaleiden vaihto on simppeliä, kappaleisiin saa haluttuja lokaatiopaikkoja.. Erilaiset settilistat voi tehdä omina projkteinaan kovalevylle. Kovalevyille saa edullisen firewire-adapterin ja ohjelmiston, jolloin tietokoneella voi suorittaa kopiointeja ja editoitujen materiaalien siirtoja jne..

Pro Tools: ei omakohtaisia keikkakokemuksia, luotettavaksi on kyllä kehuttu myös live käytössä...

-a-
BenGlenton
22.01.2006 20:18:46
Fostex 8-raituri: Irroitettava etupaneeli on aivan loistava, vaatii vain spesiaalin kaapelin (RGB näyttökaapeli, jossa jokainen nasta on kytketty).

Sivumennen kysyisin, osaatko sanoa mistä kaupasta saisi tällaisen RGB-kaapelin, olen huonolla menestyksellä koittanut metsästää. Useammin törmää noihin vga-jatkokaapeleihin joissa ei kaikkia nastoja ole kytketty.
www.supremecourtband.fi
Säätäjä
23.01.2006 07:37:44
Sivumennen kysyisin, osaatko sanoa mistä kaupasta saisi tällaisen RGB-kaapelin, olen huonolla menestyksellä koittanut metsästää. Useammin törmää noihin vga-jatkokaapeleihin joissa ei kaikkia nastoja ole kytketty.

Olisko tollanen oikea (8551B)?

http://www.fostexinternational.com/docs/products/foots_cabs.shtml

http://www.thomann.de/thoiw3_fostex_8551_prodinfo.html
Kaupallinen=Paskaa
BenGlenton
23.01.2006 12:29:19

Jep, tuollainenhan se pitää olla. Onpas vaan helevetin kallis, luulisi että jostain löytyisi halvemmallakin? Kiitokset tiedosta kuitenkin.
www.supremecourtband.fi
Marzi
23.01.2006 12:48:11 (muokattu 23.01.2006 12:48:35)

Onks kellää neliraitaisesta MD:stä kokemuksia?

Meillä on ollut käytössä yamahan md4s jostin vuodesta 2000 asti. Eipä oo ollut mitään ongelmia koskaan ja konetta ei oo edes huollettu kertaakaan. Yhdessä md-levyssä tosin on joku kupru, joka aiheuttaa pienen katkoksen yhdessä biisissä. Mutta se on sellaisessa kohdassa, ettei sitä onneksi juuri huomaa. Mutta se ei ole soittimen vika, vaan levyn. :D
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
pitk
26.01.2006 00:24:23

MAC + Logic: Ohjelmoitavuus ja editoitavuus superia.. Luotettavuus on hyvä, jos koneella ei tee muuta samaan aikaan. Ohjasin JL Cooperin CS-10 ohjaimella, johon olin kytkenyt start/stop polkimen rumpalille. Käytin samaan aikaan myös softasynia Logicista.. Käytettävyydeltään luonnollisesti visuaalisin ja helpoiten tarkkailtava. Mutta koneen kuskaaminen keikalta toiselle ja sen esilläpitäminen on aina vähän stressaavaa puuhaa..-

Mitenkäs hoidit biisinvaihdot? oliko koko baletti yhdessä tiedostossa? Vai saako jotenkin helposti, että tauluun tärähtää seuraava biisi, kun edellinen loppuu? Ja voiko biisijärjestystä vaihdella helposti? Voiko helposti skipata biisin välistä tai vaihtaa settiä lennosta?

Tuli tämmöinen kysely työnantajalta eteen, enkä ole moista puolta Logicista koskaan tarvinnut / käyttänyt, joten kyselen, vaikka nämä siitä tiiliskiven paksuisesta manuuaalista jostain varmaan löytyvät. jos löytyvät.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
thejmh
26.01.2006 17:51:39
En tiedä onko kukaan koskaan käyttänyt, mutta tuli mieleen että jos halvalla haluaa päästä niin tallentaa raidat dvd:lle vaikka 5.1 formaattiin ja dvd soittimen eri ulostuloista saa ääniraidat pihalle erikseen... Siinähän saa sit klikin omalle raidalle ja muun materiaalin eri raidoille.
Sinap
26.01.2006 18:02:16
En tiedä onko kukaan koskaan käyttänyt, mutta tuli mieleen että jos halvalla haluaa päästä niin tallentaa raidat dvd:lle vaikka 5.1 formaattiin ja dvd soittimen eri ulostuloista saa ääniraidat pihalle erikseen... Siinähän saa sit klikin omalle raidalle ja muun materiaalin eri raidoille.

Käynyt on mielessä tuo, mutta varmaankin on aika tärinä-/pomppuherkkä systeemi. Ennen ku saatiin MD ni treenattiin niin et taustat tuli CD:ltä. Muutaman kerran pomppas.
ile.pop
27.01.2006 22:23:09 (muokattu 27.01.2006 22:24:08)

ei muuten kannata kokeilla mitä tapahtuu tavallisella vga- kaapelilla. onneks saatiin varakone noretronilta=D.. ja jos teet itse on suuri mahdollisuus ettei toimi oikein halutulla tavalla. nimim. aika monta huonoa testiä tehneenä..
On guuluu...
BenGlenton
28.01.2006 03:58:30
ei muuten kannata kokeilla mitä tapahtuu tavallisella vga- kaapelilla. onneks saatiin varakone noretronilta=D.. ja jos teet itse on suuri mahdollisuus ettei toimi oikein halutulla tavalla. nimim. aika monta huonoa testiä tehneenä..

Aijaa :) Mä oon pari kertaa testannut yhdellä normi-jatkopiuhalla, mutta ei oo onneksi tuo laitos vielä räjähtänyt :) Hyvää tietää kuitenkin..
www.supremecourtband.fi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)