kivi 12.11.2005 23:37:20 | |
---|
Kyllä se kaikki lähtee siitä kohteesta.. Joo, mutta jos nyt heittäydytään syvälliseksi, niin usein "parempi" tulkinta saadaan soittajasta, joka on vain juuri riittävän hyvä, kuin soittajasta joka on esitettävää kappaletta "parempi". Tavallaan se särmä syntyy siitä, että on pakko yrittää tosissaan. Tuli vaan mieleen, kun tuossa kuuntelin näitä hyllyyni eksyneitä kotimaisia pitkän linjan ammattilaisten uusia levyjä (en sano nimiä, täällä on kuitenkin niiden tekijät paikalla) joissa oli taatusti luotettavat soittajat kehissä - hemmetin miellyttävää kamaa, mutta ei yhtään terävää kulmaa mihin tarttua. Ja koko kaarti siis sellaisia henkilöitä, joita todella arvostan. Mutta tasaisen varmoja, luotettavia ratkaisuja taiten soitettuna. Jos nyt vaikka verrataan viime vuosien kestosuosikkiini, noihin Johnny Cashin American-levytyksiin, niin niissähän jännite lähtee pitkälle siitä, että rautainen ammattilainen Cash ei ole enää kovin hyvässä kunnossa, eikä ole koskaan ollut erityinen kitaristi, nämä yksityiskohdat tuodaan esille kirkkaina ja ennemmin korostaen kuin peitellen, ja lopputulos on jotain äärimmäisen rehellistä ja koskettavaa. |
k-soundstudio 12.11.2005 23:43:39 | |
---|
Jep..Oon TÄYSIN samaa mieltä. |
DaKiller 13.11.2005 10:16:35 | |
---|
Joo, mutta jos nyt heittäydytään syvälliseksi, niin usein "parempi" tulkinta saadaan soittajasta, joka on vain juuri riittävän hyvä, kuin soittajasta joka on esitettävää kappaletta "parempi".
Esim. Annihilatorin All for you lätyllä kuultava Mike Mangini ei ole mikään turha mies rumpujen takana ja saa musiikin todella elämään. Vaikka mies on suorastaan kone, on siinä soitossa sitä fiilistä ja tunnetta niin maan perkuleesti. |
Raimo 13.11.2005 10:58:15 | |
---|
Esim. Annihilatorin All for you lätyllä kuultava Mike Mangini ei ole mikään turha mies rumpujen takana ja saa musiikin todella elämään. Vaikka mies on suorastaan kone, on siinä soitossa sitä fiilistä ja tunnetta niin maan perkuleesti. No mutta sehän on mahtava rumpali jolla on ollut lusikka vaikka missä sopassa... Tsekatkaa Extremen vika levy! Blah. |
nakedzen 13.11.2005 21:59:01 | |
---|
Tulihan niitä vastauksia! Kukaan ei vaan vastannut kysymykseeni, eli onko Audixin D6 hintansa väärti? Samalla hintaa kun saisi 2 kpl 602:ia. "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
PL 13.11.2005 22:15:07 | |
---|
Audixista en tiedä, mutta on pakko noihin edellisiin todeta entisen pomoni sanoin: " V.ttu, minä teen bassarin vaikka enkelin pierusta" |
Hermanni 14.11.2005 05:13:47 | |
---|
e602 on ollut 52:sta tai 112:sta monikäyttöisempija parempi esim. bassokaapin mikityksessä. Mene ja sano. |
MJP 14.11.2005 12:07:11 | |
---|
Mul on D-6 (ihan liian skuupattu) ja D-4. Molemmat on jees, toimii kimpassa. Kuitenkin diggaan enemmän E 602 / D112 ja ennenkaikkea Beyer M 88 mikeistä. Beta 52 on saatanasta. Kamala muovinen yläpää. Ja ilman subkickiä on orpo olo studiossa, ellei hae lo-fi-indie-kusipää-pahvilaatikkoa. Mut siis joo, E 602 on EHDOTTOMASTI hintansa väärti. |
Danko 14.11.2005 13:16:52 | |
---|
polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. romantikkoitkijät #37 |
dewil 14.11.2005 16:07:42 (muokattu 14.11.2005 16:08:02) | |
---|
"Beta 52 on saatanasta. Kamala muovinen yläpää. " Mä taas diggaan kovasti. Mutta meitähän on moneen lähtöön. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
aimotuska 14.11.2005 16:25:48 (muokattu 14.11.2005 16:27:26) | |
---|
"Beta 52 on saatanasta. Kamala muovinen yläpää. " Mä taas diggaan kovasti. Kuin myös. Valmis rokkisoundi, jota ei tarvi edes kauheesti equtella, kun osaa pistää murikan oikeaan kohtaan. Mutta meitähän on moneen lähtöön. Näin on näppylähanskat. EDIT: kyllä yks "kauheesti" taitaa riittää tällä kertaa :) My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
DaKiller 14.11.2005 17:45:14 | |
---|
Mul on D-6 (ihan liian skuupattu) ja D-4. Molemmat on jees, toimii kimpassa. Kuitenkin diggaan enemmän E 602 / D112 ja ennenkaikkea Beyer M 88 mikeistä. Beta 52 on saatanasta. Kamala muovinen yläpää. Ja ilman subkickiä on orpo olo studiossa, ellei hae lo-fi-indie-kusipää-pahvilaatikkoa. Mut siis joo, E 602 on EHDOTTOMASTI hintansa väärti. Minkäslaista musaa äänittelet? Lähinnä sen vuoksi kyselen, kun pitäisi hommata basarimikki hevanderin äänityksiin ja hintansa vuoksi tuo e602 kyllä houkuttelisi kovasti. |
MJP 14.11.2005 18:24:31 | |
---|
Minkäslaista musaa äänittelet? Lähinnä sen vuoksi kyselen, kun pitäisi hommata basarimikki hevanderin äänityksiin ja hintansa vuoksi tuo e602 kyllä houkuttelisi kovasti. Pääasiassa rokkia ja raskaampaa tavaraa. E602 toimii varmasti hevimpäänkin tavaraan, mutta esim. Miri Miettinen käyttä sitä mikkiä studiossa. Varmaan joku Beta 52 antaa nopeasti "metalli"soundin, mut just siksi saan siitä näppylöitä. |
DaKiller 14.11.2005 18:31:35 | |
---|
Pääasiassa rokkia ja raskaampaa tavaraa. E602 toimii varmasti hevimpäänkin tavaraan, mutta esim. Miri Miettinen käyttä sitä mikkiä studiossa. Varmaan joku Beta 52 antaa nopeasti "metalli"soundin, mut just siksi saan siitä näppylöitä. Juu ei tuo hirveän skuupattu nu-metal soundi kyllä iske meikäläiseen. Enemmänkin sellainen Maidenin brave new world rumpusoundi on sitä mitä tässä haetaan =) |
Raimo 14.11.2005 21:01:49 (muokattu 14.11.2005 21:05:14) | |
---|
Beta 52 on saatanasta. Kamala muovinen yläpää. Ja ilman subkickiä on orpo olo studiossa, ellei hae lo-fi-indie-kusipää-pahvilaatikkoa.
Joo. Samoilla linjoilla ollaan. Niin kuin ennenkin. ;) (Ja se Beta 52 kusee mun mielestä ihan yhtä paljon Hevanderisaundissakin... Sitä "mukainstant" yläpäätä saa pelastella miksauksessa ihan vitusti jos haluaa että saundaa laadukkaalta... Eli sämplet kehiin. :P ) Blah. |
milcoin 14.11.2005 22:31:44 | |
---|
...lo-fi-indie-kusipää-pahvilaatikkoa. Tää teksti vois olla mun käyntikortissa. Ennemmin pahvilaatikko kuin AlesisD4-jytä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Raimo 14.11.2005 22:43:18 (muokattu 14.11.2005 22:44:25) | |
---|
Tää teksti vois olla mun käyntikortissa. Ennemmin pahvilaatikko kuin AlesisD4-jytä. Ei mitään D4- sämplejä(Hyi kauhistus!) vaan omia onnistuneempia rumpuäänityksiä tietenkin käytetään... Mutta mieluiten ei. "Luomu"-jytä on se juttu ja biisin ja musatyylin mukaan mennään! Blah. |
Woodoo 15.11.2005 10:02:58 | |
---|
Triggaa.. Meenkin tästä väsäämään 2,5" subbarista basarimikkiä :o (sori oli munkin pakko joskus jotain päräyttää) Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :) |
milcoin 15.11.2005 11:26:10 | |
---|
Ei mitään D4- sämplejä(Hyi kauhistus!) vaan omia onnistuneempia rumpuäänityksiä tietenkin käytetään... Mutta mieluiten ei. "Luomu"-jytä on se juttu ja biisin ja musatyylin mukaan mennään! En voi sille mitään. Sanasta jytä tulee vaan aina D4:n samplet mieleen. Ennemmin sit pahvilaatikko. Makukysymys tietty. Mulle se ambienssin predelay tuo yleensä sitä jytää jos on vaan hyvä huone&rumpu (hyvä botne). RE20 on muuten tosi hyvä yleismikki, myös basariin. Ja ulkopuolella oon käyttäny C414/Solidtube/421/89/47 osastoa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
MJP 15.11.2005 12:15:36 | |
---|
RE20 on muuten tosi hyvä yleismikki, myös basariin. Word. |