Aihe: Kotistudion kuuntelu uusiksi n. 1500€ budjetilla 1 2 | |
---|---|
![]() 12.11.2005 19:17:39 | |
Taidanpa unohtaa akustiikan toistaiseksi, koska muutto uuteen kämppään on kuitenkin ajankohtainen lähiaikoina. Ymmärtänet varmaan yskän. Noi 1031:t on muuten varmasti kivat, mutta se perhanan yläpää... En tiedä mikä siinä rassaa, mutta ei toimi. Mikä teitä vaivaa? Vittii vielä valittaa noin hiton hyvistä kaiuttimista ettei muka toimi ja ei jaksa akustiikkaan edes panostaa. Hohhoijaa. Minulla on 1030a:t ja aivan helvetin tyytyväinen olen ollut, tyytyväisempi kuin ikinä mihinkään. Monitorit on kuitenkin vain tottumiskysymys, että ei niistä kyllä mitkään kuulosta hyviltä, eikä ole tarkoituskaan. Niiden on oltava vain "totuutta" siitä mitä siellä sointumössön seassa oikeen soundillisesti on. Ja jos ei akustiikkaan aio panostaa millään tavalla niin sehän on sitten aivan sama mitkä markan honkkarin multimediapöntöt siellä "studiossa" on. - Li'oN Bohemian nectar of satan | |
![]() 12.11.2005 19:46:00 | |
Mikä teitä vaivaa? Vittii vielä valittaa noin hiton hyvistä kaiuttimista Olen varmaan maininnut jo, että olen hiukka eri mieltä tuosta "hiton hyvästä", juuri sen riipivyyden osalta... Se on vaan mielestäni ihan hyvä argumentti sekin. ;) (Juu, oli kiinnostavaa tuo twiitterimateriaalierittely, ihan järkeenkäypää.) Blah. | |
![]() 12.11.2005 19:56:31 (muokattu 12.11.2005 20:25:39) | |
kuuleko sitä pöytää minkä korjasit muuten Nollapisteen uudella levyllä? Se on kokonaan miksattu sillä. Olikos siinä joku SSL kompura? Pitäisi itsekin laittaa sellainen kasaan, ehkä passivimikseri eteen ja toi GSSL perään, voisi toimia hyvinkin.) Jep, täysin uuden kuuntelumodulin ym. lisäksi pusasin siihen masterbussikompuran. GSSL hi pass-filsulla side chainissa. Suttuinen kuva kompurasta löytyy tuon sivun alusta: http://absoluuttinennollapiste.fi/levyt/stpk-mahla/9.html Muille - sorry offtopicista. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio | |
![]() 12.11.2005 19:59:26 | |
Monitorit on kuitenkin vain tottumiskysymys Jos Genet toimivat sulle, niin hyvä. Korvia & makuja on erilaisia. Mulla ei korva totu Genelecien yläpäähän, ei sitten niin millään. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio | |
![]() 13.11.2005 00:31:17 (muokattu 13.11.2005 00:37:38) | |
Mikä teitä vaivaa? Vittii vielä valittaa noin hiton hyvistä kaiuttimista ettei muka toimi ja ei jaksa akustiikkaan edes panostaa. Joo, noi on varmasti (riittävän) hyvät kaiuttimet, sitä en kiistä. Ainoa ongelma noissa on vain se yläpää, joka aiheuttaa mun korvalla kuunteluväsymystä. Henkilökohtaisella tasolla mä kuuntelen mieluummin yläpäästä sitten vaikka vähemmän neutraalia, mutta pidempää kuuntelua kestävää kaiutinta. Nämä kaiuttimet tulevat kuitenkin myös pääkaiuttimiksi musiikin kuuntelua varten. Taustakuuntelulle löytyy asiallinen laitteisto nykyisistä kaiuttimista. Tuosta akustiikasta, mä sanoin 'toistaiseksi'. Tarkoitan sitä, että on miljoona muuta rahareikää tiedossa ja asiat täytyy pistää kuitenkin tärkeysjärjestykseen. 60cm paksu villapaaliseinä harrastusta varten ei ole mulle se tärkein asia tällä hetkellä. Kato mulla on ikää vasta 20v, rahaa erittäin vähän (nippa nappa kaiuttimiin), opiskelu ja koko elämä vasta edessä. Kyllä sitä akustiikkaa ehtii parantamaan niillä "ylijäämärahoilla" ihan koko elämänsä. En viitsi vain lähteä budjettikompromisseihin, joista ei ole välttämättä kovinkaan paljon hyötyä. Ei se akustiikan nykyinen tilanne kuitenkaan mahdottoman huonokaan ole. Melko pitkälti on jo tehty se, mitä tässä pienessä tilassa järjen rajoissa tehtävissä on. Ei herneitä, en valita enkä arvostele. Tuon esille vain oman mielipiteeni, joka sun ihan oikeutetusta mielipiteestä huolimatta kuitenkin on tässä asiassa se ratkaiseva tekijä. Tää hankinta on kuitenkin niin iso asia mun budjetille, että haluan olla ihan itse tyytyväinen ostokseeni. mhelin: Miksaukset ei toimi vai kuuntelu ei ole mukavaa? Niin, kuten jo sanoin, toi Genen diskantti aiheuttaa melkoista kuunteluväsymystä. Ehkä mä olen tottunut liian pehmeään diskanttiin, mutta ei vaan voi mitään. Kaipa tuohonkin tottuisi aikaa myöten, mutten viitsi vaivautua (typeryyttä? kai se sitä on) totuttelemaan johonkin mulle vieraaseen, jos se ei toimikaan koskaan. Mitä taas noiden miksauksien toimimattomuuteen tulee, niin ne ei toimi ollenkaan, millään kaiuttimilla. :) Siinä mielessä mä en edes tarvitsisi uusia pönttöjä. Tää nyt on kuitenkin tällainen jo pitempään mielessä kypsytelty, pitemmän aikavälin hankinta tulevaisuutta ajatellen ja nyt rahatilanne näyttäisi vain olevan sopiva. Päätin tarttua härkää sarvista ja rajata vaihtoehtoja hankintapäivää varten. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune | |
![]() 13.11.2005 11:47:47 (muokattu 13.11.2005 12:39:13) | |
Geneillä kantsii sitä yläpäätä kokeilla pudottaa sen -2dB, ja jos ei senkään jälkeen yläpää miellytä, niin kauppaan ja dynaudion BM5a:t kämpille. Ja jos et niistäkään tykkää, niin mä voin ostaa ne sitten sulta pirun halvalla...:) Tosin 8000 sarjan genet on kyllä defaulttina jo flatimmät yläpäästä kuin vanha 10xx sarja, joten kantsii 8030/8040 katsastaa. 8040:ssa on paremmat säädöt, lisänä 8030:n säätöihin about 160hz keskitaajuudelle kohdistuva n.2octaavin vaimennusdippi, jolle saattaa hyvinkin olla käyttöä jos et meinaa akustoida mitään. Dynaudion bm5a:sta löytyy myös monipuoliset säädöt, paremmat kuin bm6a:ssa: Low EQ: below 150 Hz, +2dB, 0dB, -2dB Mid EQ: Fcenter = 450 Hz, W=0,7 Oct, 0, -2dB, -4dB High EQ: above 2 kHz, +1dB, 0dB, -1dB Itsellä 8030a:t ja olen saanut oikein kivasti toimimaan omassa kuunteluputkassa. Mitä akustointiin tulee, niin halvalla saa jo ihmeitä aikaan jos vaan jaksaa säätää, eikä tarvitse tehdä mitään mitä ei saisi seuraavaan kämppään mukaan. Kaiuttimien & kuuntelupaikan sijoittelulla on myös tärkeä rooli, että kannattaa siihenkin käyttää aikaa rutkasti. Itse olen kaksi vuorivilla paalia (25€/kpl) hankkinut ja niistä tehnyt erinäisiä akustointijuttuja, sekä tehnyt omia virityksiä jotka eivät ole maksaneet mitään, niin vaste on parin depan sisällä 45-20kHz alueella kummallakin kaiuttimella, ja 40hz tulee vielä oikein kivasti. Samoin huoneen jälkikaikuajat on loistavaa luokkaa. www.isatjapojat.com | |
![]() 13.11.2005 12:11:06 | |
Uudet Genelecit pitää kyllä käydä joskus kuuntelemassa, ihan vain mielipiteiden suoristajana. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio | |
![]() 13.11.2005 12:21:32 | |
Mitä akustointiin tulee, niin halvalla saa jo ihmeitä aikaan jos vaan jaksaa säätää, eikä tarvitse tehdä mitään mitä ei saisi seuraavaan kämppään mukaan. Jos mulla olis digikamera, niin sä ymmärtäisit varmaan, miksen mä pysty enää akustoimaan yhtään nykyistä enempää. Korkeintaan akustiikkalevyt kattoon. Tila on todellakin pieni ja melkein kaikki tila on otettu hyötykäyttöön. Hmm... Itseasiassa pöydän alle mahtuisi varmaan villapaali. :) Noi uudet Genelecit kyllä kiinnostavat mua, koska niitä on kehuttu juurikin yläpäältään vähän helpommiksi kaiuttimiksi. 8020:t ja joku mikälie Genelecin subi ainakin kuulosti ihan hyvältä. Isompia pitäisi vain päästä kuulemaan omien levyjen kanssa. Miten se ylipäästösuotimen ohitus käytännössä noilla tapahtuu? Ite en ymmärrä kovinkaan paljon sähköasioista, mutta isipappa noita sähköisiä härveleitä työkseen suunnittelee, joten se saa luvan auttaa mikäli noihin päädyn. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune | |
![]() 13.11.2005 12:44:36 | |
Uudet Genelecit pitää kyllä käydä joskus kuuntelemassa, ihan vain mielipiteiden suoristajana. On ne softimmat, mutta mun mielestä aika valjut ja pliisut. Hajuttomat. Eli jos mä HALUAN kuulla Genejä niin sit se 1031 on kyllä se soundi... :P Jos pehmosempaa haluan niin kilpailijoilta löytyy yhäti parempia joissa silti on se JOKU asenne. Blah. | |
![]() 13.11.2005 12:48:20 | |
Ja adamillahan on tuo P11a jota monet hehkuttavat, sekä eventin asp8...:) www.isatjapojat.com | |
![]() 13.11.2005 12:50:12 | |
Ja adamillahan on tuo P11a jota monet hehkuttavat, sekä eventin asp8...:) Event asp8 saksassa jotain 1500€ kieppeillä, ilmeisesti kappaleelta. Menee vähän niinku way out of budget. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune | |
![]() 13.11.2005 12:55:48 (muokattu 13.11.2005 13:11:51) | |
Musta tuo on pari hinta, ainakin mitä katellut jenkkisivuja niin alta 1500dollarin on pari ollut reilusti aina. Thomann näyttää kyllä vaan yhtä kajaria asp8 ilmoituksissa. www.isatjapojat.com | |
![]() 13.11.2005 18:15:08 (muokattu 13.11.2005 18:17:29) | |
Meille tuli pajalle just noi pienimmät 8020A:t ja subbari 7050B. Meitsi diggaa. Käsittämätön tunnelma kun ne on niin pienet ja soundi on oikeasti hyvä ja tasapainoinen. Ääntäkin tulee ihan riittävästi mun tarpeisiin vaikka huone kohtuullisen iso. Hintaa tolle setille tulee about 1300€. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. | |
![]() 13.11.2005 18:45:58 | |
Meille tuli pajalle just noi pienimmät 8020A:t ja subbari 7050B. Meitsi diggaa. Käsittämätön tunnelma kun ne on niin pienet ja soundi on oikeasti hyvä ja tasapainoinen. Ääntäkin tulee ihan riittävästi mun tarpeisiin vaikka huone kohtuullisen iso. Hintaa tolle setille tulee about 1300€. Kiitti v*tusti :). Olin jo jättänyt ton Genen 2.1-systeemin pois laskuista. Tuossa olis vielä sekin, että sen voi laajentaa tulevaisuudessa 5.1-systeemiksi (on käynyt mielessä). Onko havaittavissa selkeää kuoppaa tuossa satelliittien ja supparin toistoalueen rajoilla? Toimivat varmaan kuitenkin hyvin yhteen, kun suppari on ilmeisesti noita pikkupönttöjä varten suunniteltu. | |
![]() 13.11.2005 19:54:16 (muokattu 13.11.2005 19:59:07) | |
Kiitti v*tusti :). Olin jo jättänyt ton Genen 2.1-systeemin pois laskuista. Tuossa olis vielä sekin, että sen voi laajentaa tulevaisuudessa 5.1-systeemiksi (on käynyt mielessä). Onko havaittavissa selkeää kuoppaa tuossa satelliittien ja supparin toistoalueen rajoilla? Toimivat varmaan kuitenkin hyvin yhteen, kun suppari on ilmeisesti noita pikkupönttöjä varten suunniteltu. En mä ainakaan mitään kuoppaa kuule ja huoneesta mitatut käppyrätkin näyttää hyvältä. Noi on kivat kun ne saa suoraan mikkistaagin nokkaan kiinni, niin sijoittelukin on helppoa eikä tarvi mitään erillisiä telineitä ruveta osteleen. Suosittelen kyllä testaamista jos joku tollanen setti on mielessä. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)