No voetokkiisa on, joka valmistajalla ja monta mallia. Mutta sen sanon, että jos menet kauppaan kuulokkeiden ostoaikeissa, niin todennäköisesti ostat ne parhaimmalta saundaavat. Se on moka, sillä silloin ostat ns. buustatut luurit, jossa on liikaa botnea ja diskantissa exciteria. Käytännössä se sitten tarkoittaa, että kun esim. teet omaa biisiä himastudiossasi, niin teet tupladuunin: ekaks luurit päässä ja sit monitoreilla ihmettelet, että mihin se botne ja treble katos. Omasta mielestä on tärkeetä, että ämyt ja luurit on synkassa jo tekovaiheessa. Niin, oliko toi mun amatööribiisi ihan anaalista? Mulla on myös AKG55:t ja jos olisin ne päässä tehnyt saman biisin, niin jälki olis aika kauhee. Jos kaikki olis vaan luovia, oltais vielä puussa. |
..."Eli noi AKG271:set soisi Genelecmäisesti? Tai sopisi keskenään hyvin?"... Meillä äijillä on se vika, että me luullaan tietävämme, mutta tähän sanon: en oikeasti osaa sanoa. Tärkeintä kai on, että niin luurien kuin monitoreidenkin toisto olis mahdollisimman luonnollinen. Jos noita luureja voisi testata ja verrata monitoreihin, niin varmaan löytyisi vastaus. Koska en itsekään voinut niitä testata, niin kahlasin netistä läpi kaikki yleisimmät luurit ja niiden käyttäjäkommentit. Diskasin niistä veke sellaiset "koska mulla on ne luurit, ne on parhaat"-kommentit ja koitin löytää eikaupallisia studioammattilaisten perusteltuja kommentteja. Lisäksi monilla studioilla on kamalistat omista vermeistä, niistä voi päätellä. Oikeastaan täähän on aika saivartelua, koska, jos ostat Senkun HD 25:set, AKG:n 240:set tai 271:set, tai jotkut muut studioon tarkoitetut luurit, saat varmasti hyvät luurit. ..."Onpa muuten treblekäs miksaus noissa biiseissä jotka"... Joo, harrastelijoiden puuhastelua, sano ;-) Opintiellä ollaan varmaan loppuikä. Mä tosin itse epäilen, että 20 vuotta rumpujensoittoa on leikannut diskantit mun korvista, joten tuppaa aina menemään kireäksi miksaukset. Kiitti, kun kuuntelit kuitenkin. Jos kaikki olis vaan luovia, oltais vielä puussa. |