Aihe: Kakkosmonitoreiden valinnan sietämätön vaikeus
1 2
Roberto
14.09.2005 01:11:09

NS10 loppuu alakerrassa tyystin 90hz tienoille. Jos jollain on ylimäääräinen NS10 bassoelementti nurkissa ni voisin ostaa pois..
akira k
28.09.2005 22:08:44
NS-10:n käyttö oli perusteltua vielä silloin kun sitä käytettiin hifi-kaiuttimena kotona, mutta nykyään sitä ei enää käytetä. Ei ole mitään järkeä tehdä miksauksia kaiuttimille joita ei enää kukaan kuuntele. Parempi tehdä ne sellaisille joita käytetään, ja tuo Helium2 on todella suosittu ja yleinen hifikaiutin.

Aika ankaraa näkemystä... Olen kuullut että mm. Mikko Karmila miksaa ensisijaisesti NS-10:illä. En ole sitä siis häneltä kuullut, kun en miestä tunne. Näin kuitenkin kerrotaan. Ja hän on yksi tuhansista ja tuhansista, jotka kys. monitoreita käyttää, vaikka siinä ei järkeä sitten olisikaan ;)

Itse pidän kyseisistä monitoreista kovasti. Niitä pitää opetella kuuntelemaan siinä missä muitakin.
Puavali
29.09.2005 00:06:49
...Tai markettistereot ja hyperduper 3D bass super mega woofer boost... uhh.

Kerran kokeillu moisia, ei enää koskaan ikinään milloinkaan! Biisin rakenteen niillä just just erottaa, ei muuta.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
koopop
29.09.2005 10:05:44

ei kakkosmonitoreja mun mielestä kannata ostaa siksi että niillä miksaisi täyttä kaistaa, siihen tarkoitukseen on jo yhdet. nopeaan AB -tsekkailuun ne on omiaan, mut ennemmin kuin sijoittaa hyviin kakkosmonitoreihin, kannattaa ottaa kaikki irti omasta pääkuuntelusta ja oppia miksaamaan niillä niin että voit aina luottaa omaan jälkeen.

Auratone kaikessa paskuudessaan on ollut suosittu.

Mieluummin markan pöntöt elektroniikkaliikeestä jotka on oikeesti huonot mut suht. tasaiset alamiddlestä ylämiddleen (siellä se sointi ja erottelevuus on), sanon minä. Genelecien kanssa on muutenkin aika opiskelua että niillä oppii tekemään. (en kylläkään pidä enää Geneleceistä)
Dr.Groove
29.09.2005 10:42:01

Kiitos hyvistä näkökulmista ja pointseista. Näiden perusteella päädyin siihen, että Sonyn halvat stereot saavat riittää kakkosmonitoreiksi, hyvillä kuulokkeilla voin vielä kuulostella eri soundeja miksauksista helposti. Ja CD:n polttaminenkaan ei maksa paljon, joten moni muu kuuntelutila on helposti käytettävissä.
mhelin
29.09.2005 13:16:36 (muokattu 29.09.2005 13:17:51)
Hyvä päätös, kokeile kuitenkin niitä eq-presettejäkin joilla keinotekoisesti kavennetaan kaiuttimen kaistaa.

Auratonesta tuli mieleen Aurasound joka valmistaa samanlaisia (ei samoja, nimillä ei ole käsittääkseni mitään tekemistä keskenään) kokoalue-elementtejä kuin Auratonessakin käytettiin. Itse herra Linkwitzkin (jos olette törmänneet esim. käsitteeseen 24 dB/oct linkwitz-riley jakosuodatin) on noihin Aurasoundin elementteihin tykästynyt, ja suunnitellut LVI-putkista rakennetut huippuluokan aktiivikaiuttimet:

http://www.linkwitzlab.com/Pluto/construction.htm

Tuossa olisi mielenkiintoinen kakkosmonitoriprojekti tee-se-itse-ihmisille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)