tommiot 17.01.2009 22:56:18 (muokattu 17.01.2009 22:58:30) | |
---|
En oo noita kahta rinnakkain vertaillut, mutta tälleen perstuntumalta: joo. Runsaampi ainakin, paremmuuteen en ota välttis kantaa. Eikö toi 8040 oo kuitenkin parempi monitori kuin 1031? Olis kyllä 1031-pari tarjolla myös, sama heppu on vaihtamassa tilalle 8040:t... Noissa 1031:ssä oli mun mielestä jotenkin ilkee ylämiddle |
Antti1 17.01.2009 23:02:42 | |
---|
Noissa 1031:ssä oli mun mielestä jotenkin ilkee ylämiddle Se juurikin ja sit tuo basso-osasto. Kyl mä niitä uudempia ehdottomasti kattelisin, huomattavasti miellyttävämpiä kuunnella. |
tommiot 18.01.2009 02:00:36 | |
---|
Se juurikin ja sit tuo basso-osasto. Kyl mä niitä uudempia ehdottomasti kattelisin, huomattavasti miellyttävämpiä kuunnella. Jeps. Niitä saakin viel aika järkevästi n. 1300 euroon briteistä |
(Topias) 18.01.2009 13:29:53 (muokattu 18.01.2009 13:30:16) | |
---|
Lets Rock! |
tommiot 18.01.2009 14:08:10 | |
---|
Hmm, vasen puoli soi joku 6db hiljemmalla, vaikka sensitivityt oli samassa asennossa. Vaan on näillä ihan kiva kuunnella. En mä sit tiedä onks se vaan siitä että on niin tuttu tila, mutta kyllä mun olkkari kuulostaa paremmalta kuin se tarkkaamo =) |
tommiot 19.01.2009 23:42:24 | |
---|
Ostaiskohan sitä Liquid Mixin vai iZotope Ozonen... Vaikeita hommia, kun molempiin ei oo rahaa, mutta olis tarvetta sekä monipuolisille EQ- ja kompuraplugareilla että masterointityökaluille... Liquid Mixillä vois tehdä molempia, mutta ei kuitenkaan niin hyvin ku Ozonella... |
Antti1 20.01.2009 01:03:27 | |
---|
Kannattaa tyypata Ozonea ensin, siitähän on ainakin ennen saanu jonkinlaisen demoversion? Mä hommaisin kyl liquidin itselleni noista vaihtoehdoista ihan vaan persetuntumalla. |
tommiot 20.01.2009 09:22:43 (muokattu 20.01.2009 09:22:51) | |
---|
Kannattaa tyypata Ozonea ensin, siitähän on ainakin ennen saanu jonkinlaisen demoversion? Mä hommaisin kyl liquidin itselleni noista vaihtoehdoista ihan vaan persetuntumalla. Joo, käyn ostamassa sen Liquidin tossa loppuviikosta. Kylläpäs menee taas rahaa. |
Werihukka 20.01.2009 17:09:21 | |
---|
Joo, käyn ostamassa sen Liquidin tossa loppuviikosta. Kylläpäs menee taas rahaa. Suosittelen, tänään sain omani ja täytyy kyllä sanoa, että en odottanut ihan näinkään hyvää vehjettä. :) |
tommiot 20.01.2009 17:32:24 | |
---|
Suosittelen, tänään sain omani ja täytyy kyllä sanoa, että en odottanut ihan näinkään hyvää vehjettä. :) Loistavaa. Hei minkälainen virtalähde tossa on? Tai siis kyllähän 6-pinnisessä kaapelissa kulkee virta, mutta jostain syystä meikäläisen äänikortista ei ainakaan kiintolevylle herunut virtaa, kun jatkoin siitä kytkentää. Siltä pohjalta vaan että ei tuu käytetyssä mukana sitä. |
Werihukka 20.01.2009 18:21:02 (muokattu 20.01.2009 18:21:22) | |
---|
Loistavaa. Hei minkälainen virtalähde tossa on? Tai siis kyllähän 6-pinnisessä kaapelissa kulkee virta, mutta jostain syystä meikäläisen äänikortista ei ainakaan kiintolevylle herunut virtaa, kun jatkoin siitä kytkentää. Siltä pohjalta vaan että ei tuu käytetyssä mukana sitä. Itelle tulee virta firewireä pitkin, mutta uuden mukana tulee ihan tavallinen 12v-1A muuntaja. Ite tilasin briteistä, niin tuli vääränmallisella töpselillä, mutta tommosia muuntajia saa halvalla melkein mistä tahansa ostettua. |
Legatus 20.01.2009 21:10:26 | |
---|
Hei po dei. Minkälainen laitos minun pitää hommata että saan midit kuulumaan äänikortistani. Äänikortti on M-Audion FastTrack Pro. Kun midit ei kuulu tästä vaan se vilkuttaa tuota MIDI Out valoa.. Onko vinkkejä? MIDI hommat on ihan tuntemattomia minulle. Joka pyhää pitää, ei tee lauantainakaan mitään! |
tommiot 20.01.2009 21:18:43 | |
---|
Hei po dei. Minkälainen laitos minun pitää hommata että saan midit kuulumaan äänikortistani. Äänikortti on M-Audion FastTrack Pro. Kun midit ei kuulu tästä vaan se vilkuttaa tuota MIDI Out valoa.. Onko vinkkejä? MIDI hommat on ihan tuntemattomia minulle. Midi ei ole ääntä vaan käskyjä. Mutta tarkoitat varmaan jotain midi-intrumenttia. Riippuu täysin mitä yrität tehdä MIDI:llä. |
Legatus 20.01.2009 21:37:58 | |
---|
Yritän saada miditiedostot kuulumaan kaijuttimista :D Joka pyhää pitää, ei tee lauantainakaan mitään! |
Antti1 20.01.2009 22:41:42 | |
---|
Yritän saada miditiedostot kuulumaan kaijuttimista :D Sä tarviit jonkun synan toistamaan sitä. Äänikortissa sitä ei ole, niin tarkoittaa joko erillistä ulkoista palikkaa, taikka softasynaa. Toki tietokoneen integroidun kortinkin midibankkeja voinee varmaan käyttää, jos sellaisia siinä on. |
Legatus 20.01.2009 22:54:46 | |
---|
Sä tarviit jonkun synan toistamaan sitä. Äänikortissa sitä ei ole, niin tarkoittaa joko erillistä ulkoista palikkaa, Saisinko vielä linkkiä tuollaiseen? Thomannilta yritin etsiä mutten löytänyt. Kiitos etukäteen :/ Joka pyhää pitää, ei tee lauantainakaan mitään! |
Antti1 20.01.2009 23:02:47 | |
---|
Saisinko vielä linkkiä tuollaiseen? Thomannilta yritin etsiä mutten löytänyt. Kiitos etukäteen :/ No mikä tahansa syntikka, sun rahatilanteesta riippuen. :) Onko sulla integroitua äänikorttia koneessa? |
Legatus 20.01.2009 23:19:23 | |
---|
No mikä tahansa syntikka, sun rahatilanteesta riippuen. :) Onko sulla integroitua äänikorttia koneessa? On integroitu, mutta haluaisin paremmat midisoundit. Olen kyllä tosin ollut jo kauan aikeissa ostaa syntikan niin tässähän ratkeaa kaksi onkelmaa samalla. Tänks. Joka pyhää pitää, ei tee lauantainakaan mitään! |
HTMono 20.01.2009 23:31:48 (muokattu 20.01.2009 23:32:35) | |
---|
On integroitu, mutta haluaisin paremmat midisoundit. Olen kyllä tosin ollut jo kauan aikeissa ostaa syntikan niin tässähän ratkeaa kaksi onkelmaa samalla. Tänks. Teen nyt villejä olettamuksia. Sulla on pc? Sulla on joku äänitysohjelma, esim Reaper? Jos molemmat natsaa niin lataappas esimerkiksi tuo: http://www.kvraudio.com/get/1097.html Se on VST-instrumentti jota pystyt ajamaan sillä midillä. En nyt tiedä minkälainen laitos sulla on lähettämässä sitä midiä (syna/kiippari/sähkörummut) vai onks sulla jo siellä ohjelmassa se midiraita. Kun oot asentanu niin tuo ilmestyy sinne Reaperiin VSTi-kohtaan, josta sen voit lisätä raidalle jolla toivottavasti on jotain mididataa ja tsädääm, jotain mökää pitäisi kuulua. Joku oikeet termit muistava vois kommentoida koska ei ole Reaperia tässä lähettyvillä... E: Ja niin, tuo Grand Piano on vaan esimerkki jonka KVR.comista nappasin, haulla löytyy sieltä ties miten montaa sorttia kaikkea. If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
Synnyttäjä 23.01.2009 12:48:54 | |
---|
Sain työpaikalta käytöstä poistetun läppärin, ja ajattelin tehdä siitä "mobiilitallentimen", eli semmoisen roudattavan härpäkkeen, jolla voi tarvittaessa nauhoitella muuallakin kuin kotona ilman pöytäkoneen mukaan raahaamista. No, kone on täysin putsattu, ja tarvii jonkun audiointerfacen, joten ostoslistalla on jonkin sorttinen USB-väyläinen laatikko. Noitahan saa siinä satasen kieppeillä kahdella mikkisisäänmenolla ja phantomilla yms. höystettynä. Tämä periaatteessa riittäisi yksittäisten instrumenttien, kuten kitaran tai laulun etä-äänitykseen. Mulla on kuitenkin lojumassa Behkun adat-väyläinen ADA8000 ja mielessä kävi, että löytyisikö mitään budjettiluokan USB-purkkia, jossa olisi adat-liittimet mukana, jotta voisin hyödyntää tuota ADAa? Sen nyt vielä jaksaa roudata takapenkillä. Koetin etsiä moisia netistä, mutta hinnat alkoi jo kohota sen verran korkeiksi, ettei oikein viitsi maksaa niin marginaalisesta hyödystä, kun ei nyt ainakaan lähitulevaisuudessa ole tarvetta rumpusettejä tai livebändiä mobiilisti nauhottaa. Eli kokemuksia, kommentteja? Kiitti. ! |