Aihe: kumpi haittaa äänityksessä enempi (nyt on 2 uutta vaihtoehtoa..)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Jabbe
01.04.2005 10:56:35
Saa nähä millon tää saa lukkoa...

Toivottavasti ei saa. Paranee vaan..
Hyvät biisit on kyl parhaita.
hylsy
22.04.2005 07:28:59
Aivan mahtavaa menoa, vaikken itse asiasta mitään ymmärräkkään!
zmb
24.04.2005 18:29:59
Ei s**t*n*... Ihan kohinaakin pitää mitata...

Jos tekee esim. c-kasetille äänityksiä, kasetti kohisee mut sillekin pystyy saamaan hyvän saundin.

Tietokoneella jos on es jonkunlaiset vehkeet, niin en oo kuullut kohinasta ois haittaa.
stam1naaa!
BotneLapio
25.04.2005 02:20:46
JPQ päälle:

siis hei jos mun sbliven kohinasuhde on tai ei oo sama kun siinä toisessa onko se sama kun edellinen kiitos ei tarvi olla sarkastinen ja siinä emossa on 086 prosu tai 088 en muista se on vanha kasetti ja sen luku tai kirjotus pää ei oo enään valmistettu js gate on noisegate

joo ja kiitos noi raidat on mun omatekemiä kasetteja joitten suhina tai sihinä ja säpinä ei sutina saadan synasta sellaseen mixeriin tai joka muuten on kreativen x/y joku midi mitä tarkotta midi oliks se on masteriterfacedirectinput tai jotain ketä te muuten kuuntelette mun idoli on craftverkki kun niillä on heinoja ropotti ääniä ja sit niillä on ne nuket jotka ja heiluu en lavalla kuitenkaan

JPQ pois.
-=Botnee!!=-
JPQ
25.04.2005 09:08:25

JPQ päälle:

siis hei jos mun sbliven kohinasuhde on tai ei oo sama kun siinä toisessa onko se sama kun edellinen kiitos ei tarvi olla sarkastinen ja siinä emossa on 086 prosu tai 088 en muista se on vanha kasetti ja sen luku tai kirjotus pää ei oo enään valmistettu js gate on noisegate

joo ja kiitos noi raidat on mun omatekemiä kasetteja joitten suhina tai sihinä ja säpinä ei sutina saadan synasta sellaseen mixeriin tai joka muuten on kreativen x/y joku midi mitä tarkotta midi oliks se on masteriterfacedirectinput tai jotain ketä te muuten kuuntelette mun idoli on craftverkki kun niillä on heinoja ropotti ääniä ja sit niillä on ne nuket jotka ja heiluu en lavalla kuitenkaan

JPQ pois.

Oletko koskaan ollut aloittelija ? :) (kamasi viittaisi siihen että et
ainakaan enään ole) Entä onko sinulla asiaa joka oikeasti vaikea
sinulle ? (jos minulle kirjoittaminen on sellainen niin olen varma
että joku asia sinulle vaikea jokaiselle on)
Jabbe
25.04.2005 11:26:43
olen varma että joku asia sinulle vaikea jokaiselle on

Oikeassa taidat olla...
Hyvät biisit on kyl parhaita.
BotneLapio
25.04.2005 14:44:10
jos minulle kirjoittaminen on sellainen niin olen varma
että joku asia sinulle vaikea jokaiselle on

Repesin.
-=Botnee!!=-
BotneLapio
25.04.2005 15:09:35
Okei, ollaan sit vakavia. Ei täällä huumorintaju riitä.

JPQ, ennen kuin tekisin mitään kohinamittauksia, tai huolestuisin äänikortin kanavatasapainosta, ostaisin jonkun ihan OIKEAN äänikortin / audiointerfacen. SoundBlaster, tai mikään muukaan Creativen tuote ei vain ole yhteensopiva musiikinteon kanssa. Syitähän siihen on monia, esim. juuri nämä häiriöt. Vaikka Creative mainostaa tyyliin: "Tällä äänikortilla voit tehdä musiikkia, ja mukanakin tulee Cubasis VST", ei se tarkoita että sitä oikeasti kannattaisi edes harkita. Esim Presonuksen Firepod, tai M-audion Firewire -interfacet ovat mielestäni hyviä ja edullisia vaihtoehtoja. Toki vieläkin halvemmalla pääset, mutta näihin itse sijoittaisin. Usko pois, huomaat pelkän äänenlaatueronkin noin 1,1 sekunnin päästä!! Älä hyvä mies jatka pääsi vaivaamista tolla paskakortilla. Voidaan vaikka ajatella näin: "Microsoft = Creative". ;) Hankkiudu myös tuosta mikseristäsi eroon. Saat siitä vähän pesämunarahaa äänikorttihankintaasi. Et tee mikserilläsi mitään, voit liittää synasi suoraan äänikorttiisi. Sisääntulojahan niissä kunnon peleissä riittää. Tässä sulle hyvä tarina siitä, miksi musiikintekoon tarvitaan oikea äänikortti : http://www.apogeedigital.com/pdf/apogeeguide.pdf

Toivottavasti englannintaitosi riittää tuon lukemiseen, se nimittäin kannattaa oikeasti!

Eli pähkinänkuoressa:

SoundBlaster / Creative: Älä mittaa mitään, tai välitä mistään kohinoista ym. Yritä keskittyä musaan.

Pro-kortti: Kuuletko? Ei tarvitse mitata mitään, koska äänenlaatu on virheetön. Takaisin musan pariin!

Tietenkin olisi myös hyvä sijoittaa joihinkin studiokaiuttimiin, mutta hyvälaatuisilla kuulokkeillakin pärjää pitkälle.

Ja pidin muuten oikeasti tuosta "Mikrocosmos" -biisistäsi. Tuo mieleen TangerineDreamia ja Jarrea... ;)
-=Botnee!!=-
kiiski
25.04.2005 16:35:15
JPQ:n ongelma tuntuu olevan se, että miehen rauta on jotain todella kummallista. Amigallako se mies musiikkiaan väänsi. Ei siinä mitään, minäkin käytän kassuneliraituria. Jos tekee vähän kummallisemmalla kokoonpanolla musiikkia, tulee kuitenkin tiedostaa oman laitteiston rajoitukset ja oppia elämään niiden kanssa.
Janne F
25.04.2005 16:41:23
BotneLapio
25.04.2005 17:11:22
-=Botnee!!=-
Vilhelmus
25.04.2005 17:35:38

Jumagegg, en uskaltanut aluksi vilkaista tätä, mutta nyt oli pakko.

Parasta mnetiä sitten "Paskat miksaajat" -ketjun!
JPQ
25.04.2005 18:01:54

JPQ:n ongelma tuntuu olevan se, että miehen rauta on jotain todella kummallista. Amigallako se mies musiikkiaan väänsi. Ei siinä mitään, minäkin käytän kassuneliraituria. Jos tekee vähän kummallisemmalla kokoonpanolla musiikkia, tulee kuitenkin tiedostaa oman laitteiston rajoitukset ja oppia elämään niiden kanssa.

Aivan kuten Windowsin ainaiset jähmäilyt jos ottaa studioon Windows koneen (ainakaan en tiedä yhtään sutjakkaa windows konetta) ja Amigalla ja Pegasos2 (tässä se SBLive 5.1) koneilla teen. Ja kaikille tiedoksi olen nykyään niin etten välitä koko ilmiöstä josta kyselin.
JPQ
25.04.2005 18:10:13

Okei, ollaan sit vakavia. Ei täällä huumorintaju riitä.

JPQ, ennen kuin tekisin mitään kohinamittauksia, tai huolestuisin äänikortin kanavatasapainosta, ostaisin jonkun ihan OIKEAN äänikortin / audiointerfacen. SoundBlaster, tai mikään muukaan Creativen tuote ei vain ole yhteensopiva musiikinteon kanssa. Syitähän siihen on monia, esim. juuri nämä häiriöt. Vaikka Creative mainostaa tyyliin: "Tällä äänikortilla voit tehdä musiikkia, ja mukanakin tulee Cubasis VST", ei se tarkoita että sitä oikeasti kannattaisi edes harkita. Esim Presonuksen Firepod, tai M-audion Firewire -interfacet ovat mielestäni hyviä ja edullisia vaihtoehtoja. Toki vieläkin halvemmalla pääset, mutta näihin itse sijoittaisin. Usko pois, huomaat pelkän äänenlaatueronkin noin 1,1 sekunnin päästä!! Älä hyvä mies jatka pääsi vaivaamista tolla paskakortilla. Voidaan vaikka ajatella näin: "Microsoft = Creative". ;) Hankkiudu myös tuosta mikseristäsi eroon. Saat siitä vähän pesämunarahaa äänikorttihankintaasi. Et tee mikserilläsi mitään, voit liittää synasi suoraan äänikorttiisi. Sisääntulojahan niissä kunnon peleissä riittää. Tässä sulle hyvä tarina siitä, miksi musiikintekoon tarvitaan oikea äänikortti : http://www.apogeedigital.com/pdf/apogeeguide.pdf

Toivottavasti englannintaitosi riittää tuon lukemiseen, se nimittäin kannattaa oikeasti!

Eli pähkinänkuoressa:

SoundBlaster / Creative: Älä mittaa mitään, tai välitä mistään kohinoista ym. Yritä keskittyä musaan.

Pro-kortti: Kuuletko? Ei tarvitse mitata mitään, koska äänenlaatu on virheetön. Takaisin musan pariin!

Tietenkin olisi myös hyvä sijoittaa joihinkin studiokaiuttimiin, mutta hyvälaatuisilla kuulokkeillakin pärjää pitkälle.

Ja pidin muuten oikeasti tuosta "Mikrocosmos" -biisistäsi. Tuo mieleen TangerineDreamia ja Jarrea... ;)

Ja kyllä täällä huumoroin tajua riittää mutta jos vitsi menee henkilö
kohtaisuuksiin nauru kyvyt katoaa (eli ensinnäkin oma tekstini ei
ollut yhtä pahaa kuin tuo jäljitelmä koska tuon lukemisessa meni 2-3
kertaa kauemmin mitä yritit siinä sanoa lisäksi joidenkin heikkous
voi olla se että ne yrittää ilmaista asian huumorin keinoin kuten
sinä sen että tekstini on kamalaa tiedetään muttei voida mitään) ja
kiitos kehuista. Ja pitänee hankkia äänitykseen joskus kunnon
moniraituri (eli kovis tai muistikortti pohjainen) ne lienee parempia
nekin kuin joku Creativen tuote jollei niin ihme ja lisäksi yritän
keskittyä tosiaankin musaan.
PS. tietäisi vaan miten vaikeaa on tehdä ajurit äänikortille (en
vitsaile) vaikkapa modaten linux ajuria. ja mikrocosmoksen salaisuus
eräs synapresetti vaikka melodia vai miksi sitä sanoisi olikin
tietenkin omasta päästä ja vihje matkijoille syna on Yamaha S-30. ja
ostaisin toki paremman kortin jos tukea olisi voisikin taas
tässä joskus vilkaista jos linux alsa ajurin koodista jotain tajuaisi.
kiiski
25.04.2005 18:12:51
Jos aiot siirtyä pois Amigasta, niin kannattaisin kyllä Windowsiin siirtymistä Linuxin asemesta. Ei tällä käyttöjärjestelmällä voi oikein fiksusti musiikkia tehdä, joutuisit vain ojasta allikkoon.
JPQ
25.04.2005 18:54:15

Jos aiot siirtyä pois Amigasta, niin kannattaisin kyllä Windowsiin siirtymistä Linuxin asemesta. Ei tällä käyttöjärjestelmällä voi oikein fiksusti musiikkia tehdä, joutuisit vain ojasta allikkoon.

En ole aikonut linuxia pistää ajurin siirtoa mietin. ja onko
kenelläkään mielipiteitä Edirol R1 laitteesta eli olisiko sekin
parempi kuin joku Creative. Valmistajan sivultahan löytyy 24bit wav
demot joiden pitäis olla käsittelemättömiä joten kertokaahan tosin
eivät ole linjasta nauhoitettua materiaalia mutta kyllä nuokin jotain
kait sanoo.
Timo JM
25.04.2005 20:37:09 (muokattu 25.04.2005 20:40:35)

Mua kiinnostaisi kovasti tietää onko JPQ:n äidinkieli kenties jokin muu kuin suomi, vai voiko lukihäiriö todellakin olla noin paha. Tai onko äidinkielentunnit jääneet kenties aikoinaan väliin. Toi teksti kun on kauttaaltaan niin mahdotonta, ettei siitä tarvitse panna edes esimerkkiä.

Jos tähän löytyisi joku ymmärrettävä selitys niin ehkä me kaikki voitais suhtautua noihin kirjoituksiin oikealla ymmärryksellä ilman turhaa naureskelua.
...siis mun mielestä.
JPQ
25.04.2005 21:25:09

Mua kiinnostaisi kovasti tietää onko JPQ:n äidinkieli kenties jokin muu kuin suomi, vai voiko lukihäiriö todellakin olla noin paha. Tai onko äidinkielentunnit jääneet kenties aikoinaan väliin. Toi teksti kun on kauttaaltaan niin mahdotonta, ettei siitä tarvitse panna edes esimerkkiä.

Jos tähän löytyisi joku ymmärrettävä selitys niin ehkä me kaikki voitais suhtautua noihin kirjoituksiin oikealla ymmärryksellä ilman turhaa naureskelua.

Äidinkieleni on suomi ja kirjoitus mättää en tarkkaan tiedä miksi mutta sanotaan nyt josko auttaisi minulla äärimäisen lievä cp-vamma. Lisäksi osa kirjoitus virheistä johtuu näppiksestä eli se EI reagoi tarpeeksi nopeasti. Lisäksi äidinkielessä olin luokkani paras. (Muutamissa muissakin aineissa tietääkseni paitsi liikunnassa...) ja hermostuneisuus ehkä selittää osan virheistäni.
BotneLapio
25.04.2005 23:44:14
En ole aikonut linuxia pistää ajurin siirtoa mietin. ja onko
kenelläkään mielipiteitä Edirol R1 laitteesta eli olisiko sekin
parempi kuin joku Creative.

Parempihan tuo varmaan on, mutta suosittelen silti tietokoneäänityksessä pysymistä. Sulla nyt kuitenkin näyttäs olevan kokemusta koneiden kanssa hääräämisestä. Windows XP on defaulttina aivan täynnä kaikennäköistä paskaa, mutta kun sen osaa optimoida, väitän sen olevan täysin vakaa.

Eli, jos haluat käyttää XP:tä myös pelaamiseen / surffailuun, tee kaksi asennusta kahdelle eri partitiolle. Käytä NTFS-tiedostojärjestelmää, ja tee asennus AINA ns. puhtaalta pöydältä, eli formatoit kovalevyn ennen asennusta. Toista käyttistä käytät normaalisti, mutta toisen optimoit. Käytä Home-Editionia. Älä kytke asennuksen aikana mitään laajakaistamodeemia ym. verkkokorttiisi. Mitään käyttiksen päivityksiä et tähän musakäyttikseen tarvitse, ne eivät vakautta paranna, ainoastaan "tietoturvaa". Asennuksen jälkeen disabloi tästä musakäyttiksestäsi verkkokortti ja kytke modeemi takaisin. Mene "nettikäyttikselläsi" osoitteeseen: www.musicxp.net . Konfaa musakäyttiksesi ohjeitten mukaan. Seuraavaksi hanki / asenna ohjelma nimeltä RegCleaner. Tällä voit kätevästi karsia boottauksen yhteydessä käynnistyviä turhia juttuja. Jos prosessorisi on P4 HT, ota HT pois päältä, RegCleaner ei muuten toimi. Älä kuitenkaan tee tällä ohjelmalla rekisterinputsausta! Tämä jälkeen osoitteeseen: www.blackviper.com . Täältä turhat servicet pois ohjeitten mukaan. Suosittelen "Safe" -listan mukaan säätämistä. Voit tietenkin poistaa kaikki nettiliikenteeseen liittyvät jutskat. Seuraavaksi tarvitset Norton SystemWorksin. Älä asenna Antivirusta! Tällä käytä "WinDoctor" -nimistä ohjelmaa, joka etsii ja korjaa kaikki virheelliset ActiveX:t, rekisterimerkinnät ym. ym.

Jos haluat vielä "hifistellä", hanki ohjelma nimeltä XPLite. Tämä ohjelma poistaa kaikki ei-halutut windowssin ohjelmat, esim. MediaPlayer, Messenger, Internet Explorer ym. Ohjelma poistaa siis ei-halutut ohjelmat ihan kovalevyltä.

Aina kun olet asentanut tai poistanut ohjelmia, tai muuten vaan konfaillut käyttistäsi, aja tuo WinDoctor läpi.

Tällä reseptillä olen itse konfaillut, ja hyvin toimii!
-=Botnee!!=-
JPQ
26.04.2005 00:35:19

Parempihan tuo varmaan on, mutta suosittelen silti
tietokoneäänityksessä pysymistä. Sulla nyt kuitenkin näyttäs olevan
kokemusta koneiden kanssa hääräämisestä.

Minä en halua windowsia enkä halua wareja (windows xp olisi
vähintäänkin ware jollei mikään muu ja miten hirveä teho mylly siihen
tarvitaankin että xp on jouhea sen kun tietäisi ja siis musta jouhea)
eli ei ole pc softiin varaa eikä pceelle tiloja (nykyisinkin kaksi
tornia microatx (pegasos2) ja customi (amiga)) ja tarviin ihan erikois
syistä nykyisetkin koneeni. Yksi mitä mietin on minimac ja sopiva usb
pala tosin edirol sopisi myös luonnon tms. äänten taltiointiin ja
olisi halvempi. ps. mitä kitara samplea (edirol r1 nauhoitettua)
tutkin jos se kohta mitä kokeilin oli ns. hijaista niin 78db
dynamiikka tulos kaiketi sisäisen mikin kanssa ja sblivellä saan 70db
(eli veljeni saa samalla kortilla pceessä 60db ja samasta yksilöstä
puhun) joten olisi kiva tietää miten tulos muuttuu jos kunnon mikki
(ei siis tuo sisäinen) tai sitten linja äänilähde. PS. tosin kepulis
konstilla tein tuon 78db mittauksen eli korjasin nolla tasot ja
moniraituriin latasin tuon 24bit samplen ja miksasin 16bittiseksi
koska käyttämäni sample editori ei en tajua miksi vaikka sen pitäisi
ladannut oikein 24bit WAV samplea.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)