epeli 10.07.2008 09:21:26 | |
---|
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real" |
Timo JM 10.07.2008 10:04:54 | |
---|
Meikäläisen testailua: v-amp pro ja gt pro kilpasilla http://obsidian.pp.fi/Musiikki/vamp-gt2.wav http://obsidian.pp.fi/Musiikki/vamp-gt3.wav Ensimmäisessä ekana on gt ja sitte vamp. jälkimmäisessä toisinpäin. Ei kai tuossa ollut tarkoitus verrata laitteiden paremmuutta? Noissa näytteissähän on keskenään ihan erilaiset ekutukset ja efektoinnit joten vertailu on aika turhaa. Uskonpa, että noista saa ruuvaamalla paljon toisiaan lähempänä olevat soundit. (Ei muuten kannata laittaa waveja kun ei jaksa odottaa latautumista.) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
tinde 10.07.2008 11:38:04 | |
---|
Mun mielestä noi V-Ampin valmiit presetit ei ole hiottu mitenkään viimeisen päälle. Monet soundit on oikeastaan pilattu efektoinneilla. Musta sieltä löytyy ihan kelpo eväät kun lähtee liikkeelle aivan perusasioista. Eli ensin otetaan efektit pois ja sitten valitaan sopiva styrkkari johon haetaan säädöt ihan niin kuin tavallisissa vahvistimissakin. Vasta noiden jälkeen aletaan miettimään tarvitaanko vielä jotain efektointeja, ja niissäkin kannattaa noudattaa maltillista linjaa. Siis just näin, eli mä en ole edes osannut kaivata vamppiin sitä kasariefektimeininkiä (dist + chorus + phaser + delay + reverb + comp + whatever), vaan EQ flatiksi, sopiva styge kehiin, gainit suunnilleen paikalleen, ja siitä sitten ruuvailemaan soundi kohdalleen. Loput efektit sitten softasta miksausvaiheessa. |
Timo JM 10.07.2008 11:48:38 | |
---|
EQ flatiksi, sopiva styge kehiin, gainit suunnilleen paikalleen, ja siitä sitten ruuvailemaan soundi kohdalleen. Loput efektit sitten softasta miksausvaiheessa. Jep jep, just just! Vaan pikkasen täytyy vetää omia sanoja takaisin. Kävin tsekkailemassa BOSS:in sivuilta demoja, evätkä ne vaikuttaneet ollenkaan hullummilta. Tää GT-sarja (10, 8 tai Pro) vaikuttaa ihan asialliselta. Zoomiin en silti koskisi ;-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
epeli 10.07.2008 12:49:58 | |
---|
Ei kai tuossa ollut tarkoitus verrata laitteiden paremmuutta? Noissa näytteissähän on keskenään ihan erilaiset ekutukset ja efektoinnit joten vertailu on aika turhaa. Uskonpa, että noista saa ruuvaamalla paljon toisiaan lähempänä olevat soundit. (Ei muuten kannata laittaa waveja kun ei jaksa odottaa latautumista.) Ei se mikään paremmuuskisa ollutkaan vaan oli tarkotus esittää, että mitä niistä saa irti alle minuutin ruuvaamisella. Sillon ku noi tein ni olin just saanu laitteet. Kuukauden kikkailun jälkeen laitoin v-ampin myyntiin. "Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real" |
Harrastelija 10.07.2008 15:10:58 (muokattu 10.07.2008 15:13:14) | |
---|
Jep jep, just just! Vaan pikkasen täytyy vetää omia sanoja takaisin. Kävin tsekkailemassa BOSS:in sivuilta demoja, evätkä ne vaikuttaneet ollenkaan hullummilta. Tää GT-sarja (10, 8 tai Pro) vaikuttaa ihan asialliselta. Zoomiin en silti koskisi ;-) Pointtihan on siinä, että Zoom on hiukan "halpis sarjaa" verrattuna muihin yleisempiin, Podiin, Voxiin ja Bossiin. Hintaansa nähden kuitenkin ihan asiallinen. Aivan oikeasti ne Zoomin sivuilla olevat demot ovat ala-arvoisia, en tiedä miksi. Zoom G7:tä oli ketju joskus m.netissäkin ja kyllä sillä sai ihan asiallistakin soundia, kuten itsekin sain G2:lla. Ei siihen varmaan studiokäytössä liikoja kannata koskeakkaan koska se on enemmän suunniteltu käyttiksenkin osalta multiefektiksi suoraan soitantaan ja omalla tavallaan aika hankalakin ruuvailla verrattuna joihinkin muihin. En itsekkään enää koske Zoomin G-sarjalaisiin, kokemus kuitenkin on positiivinen. Tähtään nyt helppokäyttöisyyteen ja rikastumiseen, tarkoituksena joskus hankkia mahdollisesti Bossin Gt-10 jos sen soundit miellyttävät testailun jälkeen. Se iänikuinen narina siitä ettei Bossista saa hevisäröä ei haittaa, kun heviä en muutenkaan soittele. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
Ziggy Bubba 10.07.2008 17:32:06 (muokattu 10.07.2008 17:32:47) | |
---|
Zoomiin en silti koskisi ;-) Ei kannata tuomita noita uusia masiinoita 505:n perusteella :) Ei ne oikeasti sen kehnompia ole kuin vaikkapa nämä vanhemmat Podit tai V-Amp. Noissa on vielä aika jämäkkä kotelo ja asiallisia soundejakin tuntuu niistä irtoavan. |
Timo JM 11.07.2008 02:12:24 | |
---|
Ei kannata tuomita noita uusia masiinoita 505:n perusteella :) Ei ne oikeasti sen kehnompia ole kuin vaikkapa nämä vanhemmat Podit tai V-Amp. Noissa on vielä aika jämäkkä kotelo ja asiallisia soundejakin tuntuu niistä irtoavan. Jos demosoundit on tällaisia pörinöitä ja pulputuksia niin ei kyllä synny halua tutustua lähemmin. http://www.zoom.co.jp/english/download/demosound/demo_g92tt.php ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Ziggy Bubba 11.07.2008 02:39:10 (muokattu 11.07.2008 02:40:04) | |
---|
Jos demosoundit on tällaisia pörinöitä ja pulputuksia niin ei kyllä synny halua tutustua lähemmin. Eikä kannata liikaa noita valmistajan demojakaan painottaa tuomiota tehdessä - parhaan kuvan saa kun kuuntelee niiden näytteitä, jotka ovat masiinaan perusteellisesti tutustuneet. Iteltä olisi jäänyt XT Live ostamatta jos olisin tehnyt päätöksen Line 6:n näytteiden perusteella, karmeita olivat - masiina on silti hyvä. E: voisin heittää esim. satoja kamalia V-Amp -näytteitä, mutta se ei varmaan mieltäsi muuttaisi :) |
Harrastelija 11.07.2008 03:13:34 | |
---|
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
Johann Onn 11.07.2008 06:56:10 (muokattu 14.07.2008 23:36:06) | |
---|
Iteltä olisi jäänyt XT Live ostamatta jos olisin tehnyt päätöksen Line 6:n näytteiden perusteella Vähän sama meikäläisellä, oman Digitechin RP250:n kohdalla. |
Timo JM 11.07.2008 22:05:28 (muokattu 11.07.2008 22:06:12) | |
---|
voisin heittää esim. satoja kamalia V-Amp -näytteitä, mutta se ei varmaan mieltäsi muuttaisi :) V-Ampilla on taas hinta puolellaan. Kun on tarpeeksi halpa alkaa jo kiinnostamaan onko laitteesta mihinkään. Sen sijaan joku Zoom G9.2tt ei ole mitenkään edullinen vaikka merkki jotenkin halpiskategoriaan luetaankin. Hinta on melkein sama kuin POD XT Livellä. Ihme kyllä, ettei Behringeriltä ole tullut vastaavaa spedua. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Harrastelija 12.07.2008 20:57:46 | |
---|
Halvoista hinnoista puheen ollen... Torilla on Korg Toneworks AX 1500 "taskurahalla". Nettidemot olivat taas ihan ok mutta kun en enää niihin suoraan usko, jäänee poistamatta kun missään ei voi testata. Onko kellään kokemusta tuosta vempeleestä? Nimim. multihärpäkettä koneen kaveriksi miettivä. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
Timo JM 12.07.2008 21:40:30 (muokattu 12.07.2008 21:41:23) | |
---|
Torilla on Korg Toneworks AX 1500 "taskurahalla". Nettidemot olivat taas ihan ok... Heh, musta ne kaikki näytteet oli aivan kauheita. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Harrastelija 13.07.2008 00:29:35 | |
---|
Ei ne nyt kaikki ihan roskaa olleet, mutta tosiasiahan on että halvalla saa vain mahdollisimman hyvää. Itse katselin sen videon enkä yksittäisiä näytteitä. Näytteitäkin voi tehdä niin monella tavalla. Joko yksittäinen raaka skitta soundi tai sitten esim. kuten Bossin kohdalla joissa soitetaan taustojen päälle. Sehän muuttaa aina soundin luonnetta joko tukemalla tai hajoittamalla sitä. Nettidemoista parhaat ovat Boss:illa ja Pod X3:lla ja ei auta kuin säästellä jos haluaa takaisin sille tasolle. Onneksi kumpikin on testailtavissa ainakin paikallisessa kun kerran ollutta (XT Live) ei enää uusiksi viitsi hankkia. Siihen asti pärjännee vahvistimella ja Amplitudella kera uuden äänikortin. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
Pop Corn 13.07.2008 03:43:22 | |
---|
Hallelujah, tulevat, olevat ja menneet kitaralegendat! Nyt ei muutakun armotonta biisintekoa kehiin, saa sitten tulevat sukupolvet ihastella et tonkin klassikko biisin soundi tehtiin V-amp pro:lla tai Zoom 8X kiikareilla tai Toneworks ax 1500:lla! Kyllä ne ennen osas, ja 25 egen hintaan, taikureita ne oli, miksei ne enää osaa?!? (...kuulen heidän ihastelevan...) Sori, oli ihan pakko kommentoida. SävellysChemppiä! . |
Harrastelija 13.07.2008 06:22:17 | |
---|
No ei nyt sentään... Minulla on vaatimattomassa kerrostalo huoneistossani Mesan torni levitettynä kahdelle seinälle vahvistettuna PA-kamoilla ja steppailen muutaman pedaalin päällä soundeja tehostaakseni. Näin syntyvät ne kuolemattomat biisit, joukossa toki ne valmiiksi kuolleetkin. Oikeastihan biisit tehdään akustisella ja soittotaidolla jolla saadaan ilmennettyä se idea joka kaalista ulos pyrkii. Siitä se sitten siirretään kerrostalo ystävällisesti hiukan tosenlaiseen soundimaailmaan jos se sitä kaipaa. Jos ei se toimi akustisesti, se tuskin toimii muutenkaan. Jompi kumpi ylläolevista kappaleista on totta, eli 1 X 2 valintatehtävä jätettiin liiallisen vaikeutensa vuoksi pois. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
Timo JM 13.07.2008 10:44:08 | |
---|
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Kumiankka 13.07.2008 17:41:16 | |
---|
Testailin tuossa V-Amppiani ja jotkut ohjelmat kuulosti paskalta. Olin kytkenyt sen vanhaan Rolandin pikkuvahvariin jossa on 8" kaiutin. Sitten otin toisenkin ulostulon käyttöön ja ihan stereona laitoin kaappimallinnuksineen kotistudion aktiivisiin lähikenttämonitoreihin, ja johan alkoi kuulostaa siedettävältä. En tiedä joko tästä on ollut puhetta, mutta muistan jostain lukeneeni ja itse ehkä olen samaa mieltä että ehdottomasti pitää olla sopivat vahvarit ja kajarit tai monitorit tai PA-vehkeet minkä kautta näitä mallintavia kuuntelee lavalla tai studiossa tai kotona, ja minkä kautta yleisölle kajautetaan äänet lavalta, "hyvä" kitarakaiutin tai vahvistin ei aina välttämättä ole missään tapauksessa sopivin. Rolandin vanhan pikkukombon kanssa tulee ne kihinät ja digitaalihäiriöt esille, tai lisääntyvät (tai syntyvät jostain kun kombossa on digitaaliset evektit ja joku ihme kohinanvaimennus ja käyttövuosiakin paljon), tallennettaessa ja aktiivimonitoreihin kuulostaa puhtaammalta. Eihänn nämä edullisimmat mallintavat täydellisiä ole mutta hinta/laatusuhde on uskomaton ja monta kertaa paljon paskemmalla on tullut treenattua. |
Johann Onn 15.07.2008 00:00:55 (muokattu 19.07.2008 14:56:15) | |
---|
EDIT: näyteet vaihdettu / siirretty toissaalle |