Antti1 17.06.2022 16:38:29 | |
---|
Hyh hyh, en tiennyt sitä noin kalliiksi lystiksi. Muistelin hintalappua paljon pienemmäksi, kun isän kanssa tehtiin, mut me tosin tehtiin melko paljon itse. Siitäkin on jo aikaa, hintalappu muuttuu parin vuosikymmenen sisään. Tällä kertaa ei musta oo valitettavasti auttajaksi, toivottavasti joku ostelee pois. |
Mikael 17.06.2022 20:26:52 | |
---|
askomiko: Nyt se tapahtuu, myyn kaiken pois. Kattokaa nimimerkistä ilmoituksia. Huh. Rahamiesten hommia... ite pitää pitää nyt kieli keskellä suuta. Toivottavasti kauppa käy! Mä ostin vaan Valhallan Delayn ja oon siihen ihan kuumana. EchoBoy sai vakavan kilpailijan. Fuzz is Clean! |
Muovinen 22.06.2022 09:59:23 | |
---|
Tulipa tilattua JZ microphonesilta Vintage 67 kun ovat -50% alessa. Ei ole vielä löytynyt nääs laulumikkiä, jolla saisin varsinkaan bändikaverin sibilanssia millään tavalla hanskaan. En silti ostanut tummempisoundista V47:aa. Vielä. |
anapena 24.06.2022 14:59:51 | |
---|
Muovinen: Tulipa tilattua JZ microphonesilta Vintage 67 kun ovat -50% alessa. Ei ole vielä löytynyt nääs laulumikkiä, jolla saisin varsinkaan bändikaverin sibilanssia millään tavalla hanskaan. En silti ostanut tummempisoundista V47:aa. Vielä. Olikohan semmonen kikka, että laittaa kumilangalla kynän pystyyn siihen mikin kylkeen, niinku kalvon eteen? TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Henri Henri Olavi 24.06.2022 15:43:57 | |
---|
anapena: Olikohan semmonen kikka, että laittaa kumilangalla kynän pystyyn siihen mikin kylkeen, niinku kalvon eteen? Mielenkiintoista. Siis nimenomaan s:ää taltuttamaanko? Miksi enää ei
tehdä kahvikuppeja jotka eivät tärisisi kädessä? |
Danko 24.06.2022 17:51:28 | |
---|
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
Muovinen 25.06.2022 10:37:31 | |
---|
anapena: Olikohan semmonen kikka, että laittaa kumilangalla kynän pystyyn siihen mikin kylkeen, niinku kalvon eteen? Kuulostaa tutulta kikalta mutta eipä ole tullut kokeiltua! |
Henri Henri Olavi 25.06.2022 20:55:29 | |
---|
Danko: Kyllä, esim. tuolla kohta Pencil Trick: https://urm.academy/death-to-sibilance/ Kiitos linkistä. Palan halusta päästä testaamaan tuota kikkaa. Joku laulaja vaikealla ässällä pitäisi jostain löytää. Miksi enää ei
tehdä kahvikuppeja jotka eivät tärisisi kädessä? |
Tympee Huttunen 25.06.2022 21:02:48 | |
---|
askomiko: Parikymmentä tonnia. Kymppitonni lisää jos haluaisi samalla rytinällä pihaan laatotusvalmiit pohjat, sitten X tonnia laattoihin ja tietysti ladontatyö eli neljä viikkoa kiviä itse hakkaamaan paikalleen. Hiki tulee jo ajatuksesta. Ainii onhan nuo vielä Genelecit, puoli vuotta vanhat 1032C:t, raaskiskohan nekin. Johan on. Mitä jos vuokraa minikaivurin ja tekee homma itse vaan? Säästyy varmaan 15 tonnia. |
Pauli Lappalainen 25.06.2022 21:30:33 | |
---|
Tympee Huttunen: Johan on. Mitä jos vuokraa minikaivurin ja tekee homma itse vaan? Säästyy varmaan 15 tonnia. Tuollaiseen päädyin itse. Sain tutun tonkimaan talonvierustoja 3t koneella ja ostin tarpeet itse. Saa nähdä mitä tulee lopulta maksamaan kun tarvikkeiden hinnat ovat nousseet reippaasti. Kaikkineen pitäisi jäädä kuitenkin alle 4 k€. Reilu 60m salaojaputkea, 80m sadevesiviemäriä, 8 rännikaivoa, 6 salaojakaivoa, perusvesikaivo, suodatinkangasta reilu 100m2, n.50 m2 XPU-eristettä, 20tonnia salaojasepeliä ja saman verran kivituhkaa. Kiviä löytyy kaivetuista ojista sen verran, että saa sokkelit kierrettyä 40cm leveästi. |
Mikael 26.06.2022 23:10:28 (muokattu 27.06.2022 13:51:33) | |
---|
SPL Transient Designer Plus PA:n kesän loppualesta. UAD:n kanssa tuli tähän totuttua ja nyt läppärille vihdoin löytyi kohtuuhinnalla. On tää vaan niin paljon parempi (tai sit vaan tutumpi) kuin kilpailijat mitä on tullut testailtua. Fuzz is Clean! |
anapena 27.06.2022 01:10:26 (muokattu 27.06.2022 01:12:22) | |
---|
Tuolla Dankon ässä-linkissä mainittiin myös sopivat etäisyydet ja mikin kulmat. Semmoset tuli joskus dubbaus-ja spiikkihommissa luonnostaan ku artistin piti nähdä kuva ja/tai paprut. Mikkinä oli muistaakseni oikia U67, se aseteltiin ottamaan usein vähän yläviistosta. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
mhelin 05.07.2022 22:55:31 (muokattu 05.07.2022 23:03:39) | |
---|
Tuo kynä ohjaa ilmanpaineen pois kapselin keskikohdasta jossa kapseli on herkin (jopa 10dB verrattuna reunaan) taajuudella joka vastaa äänennopeuden ja kapselin halkaisijan jakoa (eli 343/0.35 = 9.8 kHz 35mm leveällä kapselilla). Myös metalliset pop-filtterit hajottavat/diffraktoivat ilmaa paremmin kuin tavalliset nylon-verkkomallit joten niitäkin kannattaa suosia. Esim. sE Electronics mainostaa pop-filtteriään näin: "This unique metal screen is not simply perforated, but implements a slightly convex shape to redirect low-frequency air blasts to the side of the screen. This process does not attenuate high frequencies (as fabric screens can) and leaves the vocal performance completely unaffected, minus any disruptive low frequency pops" |
Henri Henri Olavi 06.07.2022 00:07:27 | |
---|
mhelin: Tuo kynä ohjaa ilmanpaineen pois kapselin keskikohdasta jossa kapseli on herkin (jopa 10dB verrattuna reunaan) taajuudella joka vastaa äänennopeuden ja kapselin halkaisijan jakoa (eli 343/0.35 = 9.8 kHz 35mm leveällä kapselilla). Myös metalliset pop-filtterit hajottavat/diffraktoivat ilmaa paremmin kuin tavalliset nylon-verkkomallit joten niitäkin kannattaa suosia. Esim. sE Electronics mainostaa pop-filtteriään näin: "This unique metal screen is not simply perforated, but implements a slightly convex shape to redirect low-frequency air blasts to the side of the screen. This process does not attenuate high frequencies (as fabric screens can) and leaves the vocal performance completely unaffected, minus any disruptive low frequency pops" Jes, hyvää infoa. Mä käytän enimmäkseen itse metallista pop-filsua. Ei ole ollut mitään tähdellisempää ideaa sen takana, muuta kuin se että joskus tuli sellainen hommattua ja jäänyt käyttöön koska toimii. Aum Trayambakam Yajamahe
Sugandhim Pushtivardhanam
Urva Rukamiva Bandhanaan
Mrityor Mokshiye Maamritat |
Antti1 06.07.2022 00:13:40 | |
---|
Metallisista kannattaa kurkata JZ:n filtteri. Se on vähän arvokas, muttei niitä nyt joka viikko tarvitse ostaa. |
oksatboys 06.09.2022 10:08:54 | |
---|
Kesän ja syksyn satoa: Mikrofoniosastolle ("kun kerran halvalla sai") tuli hommattua 2 kpl Beyerdynamicin m300 -nauhamikkejä ja 2 kpl Sennheriserin MD421:siä. M300 on m260/m160 - sukuinen, enempi laululle tarkoitettu kapula eli on preesensboostia. Vaikuttaa erittäin kivalle. Senkut vanhoja ns. scriptilogollisia kekkosmikkejä. Kotiin hommasin monitoreiksi Fostexin RM800:t. Kyseessä on harvinainen lähikenttämonitori, jossa on 6,5 " koaksiaalin keskellä on torvikuormitettu nauhadiskantti. Toimii n. 1m päässä kuunneltuna erittäin hyvin. Tykkään nauhadiskantin lisäksi siitä, että refleksiputki on eteenpäin. Flätti ja tylsä soundi, mutta pienellä ala- ja yläpään boostilla menee hifi-käytössä myös. Master(ointi) EQ:ksi ostin Gainlab Audion Empressin, joka on siis Unkarissa tehty pultecjohdannainen. Ylä- ja alapään lisäksi löytyy keskialue ja pari taikanappia: "tube boost" ja "boost shift". Tube boost on nimensä mukaisesti boosti, eli tulee pikkasen saturaatiota muuten niin kovin puhtaaseen soundiin. Boost shift taas muuttaa boostattavaa taajuutta verrattuna leikattavaan, vaikutti hyvältä bassorummun tukevoittamiseen. |
oksatboys 27.09.2022 12:59:20 | |
---|
Eilen tuli hommattua Yleisradion ammattikoulun vanha opus Stereofonian perusteet. Kait tämäkin studiokamoiksi lasketaan ;D |
Mikael 28.09.2022 20:46:01 | |
---|
Valhalla Room ja Plate. Kohtahan mulla on koko sarja. Nää on kyllä varsin erinoimaisia kamppeita ja hinta on kyllä vähintäänkin kohtuullinen. Tuliskohan niiltä vielä spring ja chamber? Fuzz is Clean! |
Henri Henri Olavi 28.09.2022 20:50:25 (muokattu 28.09.2022 20:50:48) | |
---|
Mikael: Valhalla Room ja Plate. Kohtahan mulla on koko sarja. Nää on kyllä varsin erinoimaisia kamppeita ja hinta on kyllä vähintäänkin kohtuullinen. Tuliskohan niiltä vielä spring ja chamber? Mulla on Room, Plate, Supermassive ja Shimmer. Kaikki ovat olleet hintansa arvoisia. Tärkeintä on kapina, ei päämäärä. |
Mikael 02.10.2022 12:47:16 (muokattu 02.10.2022 12:48:08) | |
---|
Fuzz is Clean! |