Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 563 64 65 66 6774 75 76 77 78
Tigerstedt
06.04.2022 09:32:36

SSL 2 -interfacen ostelin. Vaikuttaa äkkiseltään oikein pätevältä peliltä.
anapena
06.04.2022 10:49:25
Ukko: Meikän winukka systeemeissä on varmaan jotain vialla kun ei kaatuile eikä systeemissä ole muutakaan häikkää.

Aika hyvä D:
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Krice
06.04.2022 11:50:16

anapena: Aika hyvä D:

Minulla Mac Mini kaatuu useammin kuin Windows 10. Itse asiassa en edes muista milloin Windows olisi kaatunut sinällään itse, mutta Mini kaatuu välillä ihan kunnolla.
Mikael
08.04.2022 16:21:49 (muokattu 08.04.2022 16:22:13)

TDR Molotok. En kyllä ostanut koska ilmainen, mutta voin suositella. Laadukkaan tuntuinen ja ilmaiseksi melko monipuolinen sekä mielenkiintoinen kompressori:
https://www.tokyodawn.net/tdr-molotok/
Fuzz is Clean!
Jokistudio
18.04.2022 18:48:45

Arturia Keystep (32 koskettiminen).

Isomman ja painavan Arturia Keylab 61:n kaveriksi pikku-Arturia kotistudion pöydälle.

Tällä pikkusella MIDI-kiipparilla saa kivasti kaikki biisi-ideat ylös, koska tämä on aina pöydällä valmiina. Isompi on sitten keikkailua ja varsinaisia äänityksiä varten. Se on muutenkin sivussa järeän telineensä päällä (jossa on myös teline läppärille) sillä tavalla, että soittaessa vain vasen korva on kaiuttimien suuntaan ja muutenkin hiirtä ja näppäimistöä käyttääkseen joutuu aina tuolilla kääntymään pöydän ääreen.

Eli tämä on lähinnä säveltämistä varten itselläni käytössä. Olen ollut erittäin tyytyväinen muutaman päivän käytön jälkeen! Parempi soittotuntuma kuin edullisimmissa (M-Audio Keystation Mini ja Korg MircroKEY 25) MIDI-kosketinsoittimissa ja kätevät säädöt sekä ulostulos. Noissa edullisimmissa ei joissakin ole edes sustain-pedaalille sisääntuloa tai kunnon pitch bend- ja modulaatiosäätöjä, tässä Keystepissä taas on kaikki tarvittava.

https://www.thomann.de/fi/arturia_keystep.htm
MustaKissa
11.05.2022 22:39:57
Eilen viimein saapui RME:n Digiface USB notta saa nyt ja tulevaisuudessa riittävästi kanavia. Ja tietty samassa paketissa muutamat Toslink-piuhat, joilla vanhat äänikortit ja etuset sai kiinni.
Oli tuuria matkassa kun ei näemmä missään niitä nykyään ole komponenttipulasta johtuen (DAC-tehdas paloi 1,5 vuotta sitten ja vasta syksyllä jatkaa toimintaansa, RMEllä lienee tuotanto jäissä siihen asti) ja onnistuin sitten nappaamaan vihoviimeisen kappaleen mitä mistään verkkokaupasta löysin, senkin mutkien kautta.
Olipa kerran kissa ja paljon soittokalustoa.
Mikael
12.05.2022 20:59:40 (muokattu 12.05.2022 21:01:57)

Korg Mono/Poly V2 -plugari. Ehkä parassoundisin kokemani virtuaalianalogi tähän mennessä. Itse rautalaitteen vuosia omistaneena, voin todeta että nyt ollaan erittäin lähellä oikeaa asiaa ja vaikka ominaisuuksia on fiksusti lisätty, niin Mono/Polyn olemus on kyllä hyvin säilytetty. Lisäykset polyfoniaan ovat onnistuneet tekemään tästä merkittävän polysynan. 6/5.

https://www.korg.com/us/products/software/kc_monopoly/
Fuzz is Clean!
Mösjöö
22.05.2022 13:07:55
Oon ollu joku kolme kertaa vähän myöhässä viestinlaiton kanssa mutta tällä kertaa en.

Hain illalla Postista palstalta hommatun käytetyn Behringer ADA8200:n.

Mulla on ennestään Behr. UMC1820 mutta kahdeksan raitaa tulee rummuilla hetkessä täyteen. Pakko oli saada lisää.
askomiko
22.05.2022 16:52:58 (muokattu 22.05.2022 16:55:02)
Vois varmaan vaihteeksi käänteisostaa eli myydä kaapit tyhjäksi. Ostakaa ostakaa, mulla on melekeen kaikki mikit mitä kuvitella saattaa.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
mhelin
28.05.2022 12:57:21
Mikael: Korg Mono/Poly V2 -plugari. Ehkä parassoundisin kokemani virtuaalianalogi tähän mennessä. Itse rautalaitteen vuosia omistaneena, voin todeta että nyt ollaan erittäin lähellä oikeaa asiaa ja vaikka ominaisuuksia on fiksusti lisätty, niin Mono/Polyn olemus on kyllä hyvin säilytetty. Lisäykset polyfoniaan ovat onnistuneet tekemään tästä merkittävän polysynan. 6/5.

https://www.korg.com/us/products/software/kc_monopoly/

"A free upgrade for owners of the previous KORG Collection Mono/Poly."

Nyt voi käyttää 4K näytölläkin, ei ole liian pientä fonttia...
Mösjöö
02.06.2022 20:15:03
Saattaa olla että ostin just kolmannen parin Roden M5:ia. Hihi.
Jucciz
02.06.2022 23:56:45 (muokattu 02.06.2022 23:58:14)
Kasetin_teko_vehkeet saivat vähän päivitystä:

- Mac Studio (Apple M1 Max / 32 GB / 500 GB)
- langaton näppis
- langaton trackpad
- Dell Ultrasharp U4320Q, 43" näyttö
- RME Fireface UFX+

http://jucciz.com/kuvia/misc/macstudio.jpg
Humanoid
06.06.2022 07:59:01
Jucciz: Kasetin_teko_vehkeet saivat vähän päivitystä:

- Mac Studio (Apple M1 Max / 32 GB / 500 GB)
- langaton näppis
- langaton trackpad
- Dell Ultrasharp U4320Q, 43" näyttö
- RME Fireface UFX+

http://jucciz.com/kuvia/misc/macstudio.jpg

Kappas. Mitkä fiilikset Mac Studiosta ensipuraisun jälkeen?
Jucciz
08.06.2022 01:47:36
Humanoid: Kappas. Mitkä fiilikset Mac Studiosta ensipuraisun jälkeen?

Näppärän kokoinen, hiljainen ja kevyt laite riittävillä liitännöillä. Tämän ottaa tarvittaessa myös kenttä-äänityksiin mukaan käytännössä yhtä vaivattomasti kuin läppärin, kas kun semmoisenkin kanssa suosin mieluiten ulkoista näyttöä. Pollea pellin alla tuntuisi olevan siinä mielessä riittämiin, että aiemmin kakomisrajalla Late '15 iMacin kanssa olleet Logic-projektit tuntuisivat haukkaavan nyt alle neljäsosan konetehosta, vaikka kaikkia plugareita ei vielä näytä edes käännetyn M1-prossuille. Jospa sieltä hiljalleen versiot päivittyisivät... ainakin Black Rooster Audion taholta odotan päivitystä.

Fiilikset ovat siis lähinnä käytännöstä kumpuavia lyhyen ajan tähänastisia ajatuksia: ei laitteet sinänsä mussa voimakkaita tunnereaktioita ole herättäneet sitten 90-luvun muropaketti-Celeron-kellotuskikkailujen. Työkaluja nää on, ja niiden paras ominaisuus on se, että niiden ominaisuudet (tai niiden puute) eivät tule työnteon tielle. Tällä hetkellä tilanne näyttäisi taas olevan ilahduttavasti se. Myös tuo 43" näyttö parantaa käyttömukavuutta selvästi 27" iMac:iin verrattuna: raitoja ja kanavia saa vihdoinkin näkyviin kerralla mukavasti ja myös plugareita siihen sivuun.

Myös RME Fireface UFX+ sai eilen ja toissa päivänä tulikasteen ekoissa bändiäänityksissään. Hienosti pelasi kaikki vanha tuttu rauta edelleen uuden interfacen läpi sillä erotuksella, että nyt saa asiakkaille jo äänitysvaiheessa suoraan mikserisoftasta kuunteluun vaikkapa kaikua, delaytä, EQ:a ja kompuraa, jotta on entistäkin kivempaa rymistellä menemään. Tavallaan pieniä juttuja, mutta iso plussa kun ei tartte viritellä vaikkapa softa- tai rautakaikuja erikseen. Samoin kaksi kuulokelähtöä ja erillinen volume-säätö pääkaiuttimille ovat tervetulleita päivityksiä.

En päivitä tietokonelaitteistoani kovin usein - edellisestä kiepistä on liki seitsemän vuotta - mutta sen kerran kun investoin, oon tavannut laittaa semmoista, jolla sit pärjää taas hyvän aikaa. Ainakin äkkiseltään tuntuisi siltä, että nyt pärjätään.
askomiko
17.06.2022 00:12:36
Nyt se tapahtuu, myyn kaiken pois. Kattokaa nimimerkistä ilmoituksia.
Antti1
17.06.2022 00:17:10
Noh, mikä nyt?
askomiko
17.06.2022 00:17:26
Salaojaremppa.
Pauli Lappalainen
17.06.2022 10:36:45
askomiko: Salaojaremppa.

Paljonko kustannusarvio?

Samanlainen homma suunnitteilla
askomiko
17.06.2022 12:15:03 (muokattu 17.06.2022 12:39:21)
Parikymmentä tonnia. Kymppitonni lisää jos haluaisi samalla rytinällä pihaan laatotusvalmiit pohjat, sitten X tonnia laattoihin ja tietysti ladontatyö eli neljä viikkoa kiviä itse hakkaamaan paikalleen. Hiki tulee jo ajatuksesta.

Ainii onhan nuo vielä Genelecit, puoli vuotta vanhat 1032C:t, raaskiskohan nekin.
Pauli Lappalainen
17.06.2022 16:34:37
askomiko: Parikymmentä tonnia. Kymppitonni lisää jos haluaisi samalla rytinällä pihaan laatotusvalmiit pohjat, sitten X tonnia laattoihin ja tietysti ladontatyö eli neljä viikkoa kiviä itse hakkaamaan paikalleen. Hiki tulee jo ajatuksesta.

Ainii onhan nuo vielä Genelecit, puoli vuotta vanhat 1032C:t, raaskiskohan nekin.

Hyis perskele....

On siis kohtuullisesti kaivettavaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)