Low Rider 27.08.2009 20:20:14 | |
---|
Zoom hd-16cd tuli tilattua just ikeasta eiku thomannilta. Häh! |
Lapis 27.08.2009 20:49:33 | |
---|
No niin. Viimeinen lasti studioon tuli. Nyt räkkejä ja pöytää rakentamaan. JBL LSR 4326 pak Shure SM57 x 3 Shure Beta 56A x 3 AKG K240 MKII x 2 AKG K271 MKII Beyerdynamic DT770M ESI M4U XL Allen & Heath Zed R16 AKG D112 AKG C451B How do we know he's not Mel Tormé? |
axelsson 27.08.2009 20:56:37 | |
---|
samantien: Juu. Siellä on noin 10cm tilaa levyn ylä ja alapuolella + kotelon sivuseinä on auki. Ei ne mun mielestä niin kauheesti siellä kuumene, mutta vois ehkä patentoida jonku pienen tuulettimen vielä sinne.. tai joku alumiininen heat sink patentti piitahnalla kuoreen :D. Siinä vaiheessa tosin sanotaan jo takuu irti. Levyt kuumenevat melko varmasti jos kotelon sivuseinä on auki. Kovalevyt (ja koko kotelo) jäähdytetään sitten, että viileä ilma otetaan kotelon etuseinästä kovalevyjen edestä alhaalta sisään ja lämmin ilma poistetaan kotelon takaseinästä ylhäältä. Kaikki pienetkin reijät kotelossa muualla kannattaa muurailla ilmastointiteipillä umpeen jotta kotelon sisälle saadaan kunnon virtaus. Jos koppa on kunnolla tiivistetty turhista reijistä niin etulevyn ilmanottoreikien kohdalla pitäisi tuntua vaimea imu vaikka kotelossa olisi vain virtalähteen ropeli poistamassa lämmintä ilmaa takalevystä ulos. Nuo nykyään myynnissä olevat kotelot joissa on kyljessä reikä ja tuuletin kannattaa unohtaa. Niillä saa ehkä esim. näytönohjaimelle täsmäjäähdytystä, mutta samalla nostavat muuta kotelon lämpötilaa. |
samantien 27.08.2009 21:36:48 (muokattu 27.08.2009 21:38:33) | |
---|
axelsson: Levyt kuumenevat melko varmasti jos kotelon sivuseinä on auki. Kovalevyt (ja koko kotelo) jäähdytetään sitten, että viileä ilma otetaan kotelon etuseinästä kovalevyjen edestä alhaalta sisään ja lämmin ilma poistetaan kotelon takaseinästä ylhäältä. Kaikki pienetkin reijät kotelossa muualla kannattaa muurailla ilmastointiteipillä umpeen jotta kotelon sisälle saadaan kunnon virtaus. Jos koppa on kunnolla tiivistetty turhista reijistä niin etulevyn ilmanottoreikien kohdalla pitäisi tuntua vaimea imu vaikka kotelossa olisi vain virtalähteen ropeli poistamassa lämmintä ilmaa takalevystä ulos. Nuo nykyään myynnissä olevat kotelot joissa on kyljessä reikä ja tuuletin kannattaa unohtaa. Niillä saa ehkä esim. näytönohjaimelle täsmäjäähdytystä, mutta samalla nostavat muuta kotelon lämpötilaa. Tuossa kotelossa ei kyllä näy mitään ilmanottoaukkoja edessä. Ihmettelin sitä jo pari vuotta sitten kun ostin tuon. Etulevy ei lähde irti ollenkaan ja näyttäis olevan melko tiivis rakenteeltaan, että ei tuolta kyllä mitään ilmavirtaa pääse läpi. E: siis paska mikä paska. Porakone käteen ja menoksi :) "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
samantien 13.09.2009 16:22:09 | |
---|
Eiss... 15 päivän käytön jälkeen hajosi se uusi Western Digital kovo. Voiko ihmisellä olla näin huonoa tuuria? "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
south_of_heaven 13.09.2009 17:01:00 (muokattu 13.09.2009 17:01:28) | |
---|
Noniin, tuli tuossa eilen tavaraata DV247:stä: Logic Studio 9 Superior Drummer 2.0 EWQLSO Silver Rode NT1-A Rode pop shield Art Tube MP ja lisäksi ReValver MK III, jonka olin vaihtanut ennen boksin lähetystä Overloud TH-1:seen jonka pitäisi mukana tulleen lappusen jälkeen tulla myöhemmin, ja tästä oli puhelimitsekin sovittu. Ilmeisesti liikkeen mielestä on jotenkin helvetin kätevää laittaa toi mulle niin että mun pitää sitten lähettää se takaisin sinne. Life in plastic, it's fantastic! |
art-turku 13.09.2009 22:59:02 | |
---|
Ohhoh, suunnittelin studiomonitoreita kuolatessani, kuinka tulen hehkuttamaan urakalla tähän ketjuun ostettuani ne, mutta unohdinkin täysin. Eli pari viikkoa sitten ostin Genelecin 8020 käytettynä. Ja kyllä muuten kuulostaa hyvältä! |
Groovi 14.09.2009 14:43:10 | |
---|
Pari HRM-8B ribbon-mikkiä saapui tänään engleshmannien sateisesta saarivaltakunnasta. Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle. |
Ze Kink 15.09.2009 14:29:29 | |
---|
south_of_heaven: Ilmeisesti liikkeen mielestä on jotenkin helvetin kätevää laittaa toi mulle niin että mun pitää sitten lähettää se takaisin sinne. Jos saat pitää sen, niin myy mulle halvalla :D Itse ostin tuossa hetki sitten Korg Nanokeyn satunnaiseen ohjelmointiapuun, kun ei ihan pelkällä hiirellä aina jaksa. |
south_of_heaven 15.09.2009 16:13:38 (muokattu 15.09.2009 16:14:29) | |
---|
Ze Kink: Jos saat pitää sen, niin myy mulle halvalla :D Valitettavasti näin ei käynyt, vaan DPD:n ukko tulee hakemaan huomenissa DV:n omat pois:( lähettävät TH1:n sitten kun Revalver tulee heille takaisin, eli taas viikko pari odottelua. Demon perusteella tuo revalver on kyllä ihan jees, siitä lähtee mahtavia cleanejä, ja varmasti myös mahtavia säröjäkin, mutta niitä hyviä säröjä saakin sitten ruuvailla tovin jos toisenkin... Life in plastic, it's fantastic! |
Mikael 18.09.2009 16:32:11 | |
---|
Mä sain vihdoin huollettua (uusi kapseli) mun toisenkin Telefunken (Neumann) KM54a:n ja siihen myös virtalähteen! Nyt on vihdoin molemmat näistä iskussa. http://muusikoiden.net/dyn/users/30998.jpg ..ja itseasiassa lähipiiristä löytyy noita 3kpl lisää joten nyt vois vetää vaik surroundia! :D Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Groovi 19.09.2009 00:04:35 | |
---|
Mikael: Mä sain vihdoin huollettua (uusi kapseli) mun toisenkin Telefunken (Neumann) KM54a:n ja siihen myös virtalähteen! Nyt on vihdoin molemmat näistä iskussa. http://muusikoiden.net/dyn/users/30998.jpg ..ja itseasiassa lähipiiristä löytyy noita 3kpl lisää joten nyt vois vetää vaik surroundia! :D Kuvaileppa vähän soundia? Mihin oot käyttäny noita? Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle. |
Mikael 19.09.2009 11:53:30 | |
---|
Groovi: Kuvaileppa vähän soundia? Mihin oot käyttäny noita? Noi on ihan parhaita oikeestaan ihan mille vaan akustiselle instrumentille. Mä oon äänittänyt ainakin akustisia kitaroita, mandoliinia, viulua, banjoa, pystypianoa, harppua, rumpuja... aina ihan loistavin tuloksin. Lämmin ja paksu, mut silti tarkka ja samettisen ihana yläpää. "I'm in love with the mic that I'm talking about, I'm in love with the mic I can't live without." :D Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
redhat 19.09.2009 21:36:22 | |
---|
KRK RP6 Alto AMX-100 Pöntöissä kyllä hyvä soundi, vielä jotkut jalustat pitää kehitellä että saa oikeelle korkeudelle. |
AoA 21.09.2009 16:29:47 | |
---|
Fostex E16 -raituri. Joskus vielä joku enemmän ok mikseri niin hyvä tulee. |
Mikael 21.09.2009 16:38:44 (muokattu 21.09.2009 17:12:36) | |
---|
AoA: Fostex E16 -raituri. Joskus vielä joku enemmän ok mikseri niin hyvä tulee. Jee! Mun eka nauhuri oli tollanen :D Välillä on ikävä... raidat 1 ja 16 olivat aika käyttökelvottomia mut muuten ihan jees laitos rokkiäänityksiin. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
samantien 21.09.2009 16:57:07 (muokattu 21.09.2009 16:59:52) | |
---|
Mikael: Jee! Mun eka nauhuri oli tollanen :D Välillä on ikävä... Mä jouduin tyytymään Fostex R8 mankkaan ja Tascamin M-50 tiskiin. Molempia on silti ikävä. Jos jollain muuten on tollanen R8, niin olisin kiinnostunut ostamaan! Vanhaa nauhaa on vielä vaikka kuinka. Olis mukava kuulla mitä niissä on. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
AoA 21.09.2009 18:48:34 | |
---|
Mikael: Jee! Mun eka nauhuri oli tollanen :D Välillä on ikävä... raidat 1 ja 16 olivat aika käyttökelvottomia mut muuten ihan jees laitos rokkiäänityksiin. oikein hyvältä vehkeeltä on vaikuttanut tähän asti. enpä oo noille raidoille vielä edes kokeillut mitään tallentaa, kun tuota niistä sanottiin. Mutta aattelin käyttää ens kerralla vaikkapa tomiraitoina.. |
theguru_ 02.10.2009 22:58:56 | |
---|
Tubetech Mec 1A Recording channel, Empirical Labs: Mike-E ja Lil FreQ. I switched my output cables around and now when
I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset? |
Groovi 02.10.2009 23:55:40 | |
---|
Ostin M-Audion MobilePre -mallisen halvan ulkoisen usb-äänikortin. Hi-Fiä ei ole edes tarkoituskaan tehdä, mutta meinasin että jos pari keikkaa vois äänittää läppärillä ja konkkaparilla. Olihan kerrankin asiallinen myyjä, veteli noiden halpis-usb korttien erot kuin apteekin hyllyltä. Teki melkein mieli antaa tippiä. Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle. |