Timo JM 04.07.2008 00:17:49 | |
---|
Olen vähän hidas ja aloin vasta nyt tsekkailemaan tuota V-Ampin efektipuolta. Onko todella niin, että noi lärvissä näkyvät vaihtoehdot on ainoita. Eli esimerkiksi kompuraa ja delayta ei saa peräkkäin samaan soundiin, puhumattakaan vielä jonkun kolmannen efektin lisäämisestä samaan ketjuun? On kyllä aika heikko esitys kitaraetuasteelta jos kompuraa ei saa mihin tahansa presettiin. Ilmeisesti vain kaiun saa kaikkien perään erillisenä? http://messe.harmony-central.com/Mu … Behringer/PR/V-Amp-Pro-front-lg.jpg...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
ejhfi 04.07.2008 07:26:12 (muokattu 04.07.2008 07:49:31) | |
---|
On kyllä aika heikko esitys kitaraetuasteelta jos kompuraa ei saa mihin tahansa presettiin. Ilmeisesti vain kaiun saa kaikkien perään erillisenä? Just näin ja totta puhuen noiden efektien säätöominaisuudet on aika haitarista. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Aki 04.07.2008 08:05:11 | |
---|
Aki mitenkäs se ToneLab hoitaa ne presettien vaihdot, eli jatkuuko viiveet vai katkeavatko? Viiveet ja kaiut katkeavat. Sehän olisi monissa tilanteissa aika luonnotonta että vanhat kaiut jäisivät sotkeentumaan uuden soiton ja uusien kaikujen sekaan. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Tympee Huttunen 04.07.2008 08:30:12 | |
---|
Viiveet ja kaiut katkeavat. Sehän olisi monissa tilanteissa aika luonnotonta että vanhat kaiut jäisivät sotkeentumaan uuden soiton ja uusien kaikujen sekaan. No miten sen nyt ottaa. Aika monen mielestä se on aika luonnollista:) Ei se kaiku maastossakaan katkea, jos vaihtaa toiseen megafooniin. TC electronics ja Boss on ainakin mennyt siihen suuntaan etteivät nuo delayt yms. lopu kuin seinään ja suunta on mielestäni täysin oikea. Tosin jos tässä ollaan studioon tuota hankkimassa, niin mielestäni ei tuo efektien katkeilu tai viive presetin vaihdossa ei ole ongelma. Tuskin studiossakaan äänitellään ihan niin livenä, että presettejä vaihdellaan lennosta. V-amp vaihtaa presettiä täysin viiveettä, jos käyttää preseteissä samaa kaappimallinnusta. Eri kaapeilla tulee selvä viive, jonka huomaa soittaja, mutta ei välttämättä kuulija. Tuossa on mallinnettu äkäisiä roudareita, sillä onhan se ymmärrettävää, että 4x12" vaihtamisessa menee hetki:P V-ampissa ei tosiaan pysty efektejä sen koommin linkittämään peräjälkeen tms. Tai itseasiassa olen kuullut villejä huhuja, että pystyy, mutta en vielä tiedä miten se on mahdollista. Joissakin tehdaspreseteissä on nimittäin useampaakin efektiä päällekkäin. Vaikka V-amp hintaansa nähden on hyvä laitos, en sitä kyllä mihinkään "studioon" ostaisi. |
Timo JM 04.07.2008 09:53:48 (muokattu 04.07.2008 09:59:57) | |
---|
TC electronics ja Boss on ainakin mennyt siihen suuntaan etteivät nuo delayt yms. lopu kuin seinään ja suunta on mielestäni täysin oikea. Kyllä mun mielestä viiveiden jatkuminen olis ehdoton plussa. (Onhan se mahdollista, että laitetta tulis käytettyä livenäkin.) Ilmeisesti se vaatii prosessorilta vähän potkua kun pitää hoitaa vanhan ja uuden presetin työstämiset samanaikaisesti. Bossin vehkeiden soundi on vaan niin kylmä. V-ampissa ei tosiaan pysty efektejä sen koommin linkittämään peräjälkeen tms. Tai itseasiassa olen kuullut villejä huhuja, että pystyy, mutta en vielä tiedä miten se on mahdollista. Joissakin tehdaspreseteissä on nimittäin useampaakin efektiä päällekkäin. Kertokaas V-Ampin käyttäjät kokemuksenne tästä? Onnistuiskohan se tällä editorilla: http://namm.harmony-central.com/SNA … Behringer/PR/V-Amp-Design-20-lg.jpg ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
moikki 04.07.2008 11:00:20 | |
---|
Albert Järvinen on jumala! |
Nitrodelay 04.07.2008 13:04:45 (muokattu 04.07.2008 13:05:32) | |
---|
"...Liekkö tämä ollu jo täällä. http://mp3.jucciz.com/pod2/..." Tässä hämää tietty kun jäbä on sen verran kova pelimanni, että kaikki kuulostaa luontevalle, mutta hyvät saundit on. Täytyypä itsekin miettiä tätä kun V-amppini tipahti taannoin lattialle ja toimii nykyisin paremmin rytmihelistimenä kuin simulaattorina. ...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267 |
Johann Onn 04.07.2008 13:22:42 | |
---|
V-amp - yläpäässä puuttuu kaikki ilma ja raikkaus, se on tosi pistävä ja tunkkainen sensijaan. "Digital Prosessing: 24-bit / 31.25 kHz". Ehkä lievä tunkaisuus johtuu tosta ? X V-amp:issä näyttäis kompressori olevan "erikseen", eikä yksi efekti muiden joukossa / signaaliketjun lopussa. |
Jorpe 04.07.2008 16:20:14 | |
---|
Kertokaas V-Ampin käyttäjät kokemuksenne tästä? Onnistuiskohan se tällä editorilla: http://namm.harmony-central.com/SNA ... Behringer/PR/V-Amp-Design-20-lg.jpg Itse käytän Vamp Pro:n kanssa aina tuota editoria.. eli vehje midillä koneessa kiinni. Helpottaa aivan helvetisti presettien, efektien jne käsittelyä. |
Tympee Huttunen 04.07.2008 16:22:42 | |
---|
Itse käytän Vamp Pro:n kanssa aina tuota editoria.. eli vehje midillä koneessa kiinni. Helpottaa aivan helvetisti presettien, efektien jne käsittelyä. ...mutta saatko efektejä päällekkäin? Muistaakseni en ainakaan itse saanut. |
Jorpe 04.07.2008 17:52:25 | |
---|
Sen verran muistan että reverbin ja kompressorin saa päällekkäin.. ja siihen kolmanneksi vielä delay,flanger,phaser tms. |
Timo JM 04.07.2008 18:03:27 (muokattu 04.07.2008 18:04:30) | |
---|
Sen verran muistan että reverbin ja kompressorin saa päällekkäin.. ja siihen kolmanneksi vielä delay,flanger,phaser tms. Niin siis kyllähän laitteen kuvaa katsomalla on helppo päätellä mitkä konfiguraatiot saa suoraan. Vaan saako millään keinolla muita vaihtoehtoja? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Aki 04.07.2008 22:43:05 | |
---|
"Digital Prosessing: 24-bit / 31.25 kHz". Ehkä lievä tunkaisuus johtuu tosta ? Ei johdu. Kaappisimulaatio päällä taajuusvasteen kuuluukin tippua 5KHz:n kohdalta todella rajusti, eikä mainitulla tavalla rajatun taajuusalueen yläreunan tienoilla (~15KHz) pitäisikään kuulua enää yhtikäs mitään. Tunkkainen pistävyys on uskoakseni vain huonosti suunnitellun kajarimallinnoksen tulos. Huonoilla kajarisimuilla varustettujen laitteiden soundin saa elämään paljon fiksummin jollain ulkoisella kajarisimulla, kuten Behkun GI-100:lla tai tietokoneplugarilla. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Timo JM 04.07.2008 22:57:53 (muokattu 05.07.2008 05:11:33) | |
---|
Ladatkaahan nyt V-Amp miehet tää editori ja kertokaa käskeekö se laitetta niin, että efektikonfiguraatioita saa vaihdeltua mielin määrin. Ohjeissa ei ainakaan väännetä tätä rautalangasta, vaan ehkä se on niin itsestään selvä asia, ettei viitsitä erikseen mainita. http://www.behringer.com/_software/VampDesign2_03.zip Itse latasin tuon ja ainakin simppeliltä ja hyvin lupaavalta vaikuttaa. Nimittäin jos se toimii odotetulla tavalla niin laitteen käytettävyys nousee huomattavasti siitä mihin vehkeen omilla säätimillä päästään. Kuva: http://namm.harmony-central.com/SNA … Behringer/PR/V-Amp-Design-20-lg.jpg EDIT: Toimiko muuten se Line 6 Edit vastaavasti POD 2.0 editorina, eli laitteen monipuolisuutta lisäävänä softana? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Ziggy Bubba 05.07.2008 04:59:57 | |
---|
Älkää nyt piru vie V-Amppia tänä luojan päivänä ostako - tuo on aikas rankasti aikansa elänyt peli. Tarjolla on kuitenkin Pod XT:tä, Tonelabia, Bossin GT:tä yms. Ei kannata tuohon suohon kahlata elleivät rahat ole todella "finaalissa". |
Timo JM 05.07.2008 05:20:40 | |
---|
Älkää nyt piru vie V-Amppia tänä luojan päivänä ostako - tuo on aikas rankasti aikansa elänyt peli. Voishan sitä tutustumis mielessä hommata Pron vaikka käytettynä. Eiköhän siitä liki pitäen omansa sais takaisin ;-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Ziggy Bubba 05.07.2008 05:53:56 (muokattu 05.07.2008 05:58:09) | |
---|
Voishan sitä tutustumis mielessä hommata Pron vaikka käytettynä. Eiköhän siitä liki pitäen omansa sais takaisin ;-) Njoo, säkällä tuolle voi ostaja löytyä ;P E: Silti en tuohon masiinaan rahojani laittaisi, heikkoa settiä etten sanoisi.. E2: multa lähtee perinteinen V-Amp 2 jossa tuner-nappula hiukan pykii; 25e :) Saa tulla hakemaan pois! |
Harrastelija 05.07.2008 19:24:56 | |
---|
Se nyky Zoom, G2, G7 tai kalleimmillaan G9 on aliarvostetusta merkistään huolimatta ihan eri tasolla kuin V-amp. Helppo todeta kun kokemusta on kummastakin. Se on lisäksi halpa ominaisuuksiinsa nähden ja siitä löytää hyvinkin helposti rajattoman määrän soundeja kunhan on muutaman päivän ensin katsellut niin manuaalia kuin härpäkettäkin. Lisäksi siinä saa efektejä peräkkäin melkoisen monia siihen järjestykseen kuin haluaa. Tuossa nettidemoja valmistajan sivuilta: http://www.zoom.co.jp/english/download/demosound/demo_g2series.php En toki väitä että vehje olisi parhaista parhain, mutta kun katsoo speksejä, hintaa ja sitä todellisuutta mitä se käytännössä on, se ohittaa hyvin monet multivempeleet tuosta vaan. No juu, jos osaisin soittaa, olisin laittanut omia esimerkkejä, mutta kelpailkoon paremman puutteessa valmistajan... Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
Timo JM 05.07.2008 19:41:34 | |
---|
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Harrastelija 05.07.2008 20:34:39 | |
---|
Tosissani sen suhteen, että omalla kohdallani Zoom ajoi ohi Podista ja V-ampista kevyesti. Nettidemot ovat aina nettidemoja, omat kamat tuottavat muunlaisia tuloksia. Mutta tyytyväinen olen. Riittää siihen mitä itse haen. Ai niin, on minullakin vielä se vanha V-amp2 olemassa skitta oppilaalla lainassa... Lähetyskustannukset vaan taitaisivat syödä todellisen arvon jo melko tehokkaasti... Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |