Aihe: Tee oma miksauksesi - DIVARi tarjoaa raidat!!
1 2 3 4 5 6 7 8
naiboli
11.01.2008 19:41:12 (muokattu 11.01.2008 19:42:26)
Noniin, täältä pesee:

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=311559&type=dl

Eli tuli tuossa sisäänajettua uus kone ja Pro Toolsin 7.4 versio. Kitararaitoja ei sitten ollukkaan ihan vähän. :D

Miksattu ja masteroitu enimmäkseen toolsin omilla plugareilla.

Lähtösoundit olikin miusta yllättävän hyvät. Jotain skögöä rumpuraidoissa, mutta valinnanvaraakin oli kiitettävästi. Laulusoundi vaati eniten laittoa miun makuun, jotenkin outo lähtösoundi.

Loistava miksaus Bize! Jännä kun kuunteli useita versioita, niin joissakin bändi kuulosti soitannollisesti "heikommalta", vaikka epäilemättä soittopuoli on ihan kunnossa.

Tarttuva biisi muuten..

On muuten yks mielenkiintoisimmista ketjuista mitä olen täällä nähnyt.
Sanoinkohan taas jotain tyhmää...
mobbi
17.01.2008 10:29:12

Tänne varmaan tulee meikäläisen miksaus vähän ajan päästä. Tiedän kyllä että tulee huutoa kaiken maailman panorointikikoista yms. mutta otinkin tämän tilaisuutena kokeilla erilaisia juttuja ja treenailla.
www.crimson-sun.org
Janne19691
20.01.2008 12:16:19 (muokattu 20.01.2008 12:22:29)

Joo, enpä ole vuosikausiin avannut suutani mnetin keskustelupalstalla... no niin asiaan... ;)

Divarille kiitos hyvästä biisistä ja ideasta laittaa raidat jakoon! Pari iltaa meni hiirellä klikkaillessa (eli joo miksasin sen ITB) ja varsin nastaa oli. Tässä siis mun versioni:

http://www2.uiah.fi/~jlummaa/Divari-Saavutko_koskaan.mp3

128 kbps 4,2 Mt

En valitettavasti jaksanut lukea koko ketjua, mitä muut on kirjoitelleet aiheesta. Itse siis pidän biisistä kovasti, hyvä draivi ja sanat, ei valittamista. Oma lähestymistapani on aika perinteinen eli tehdä simppelimpi, naturaalimpi, riisuttu A-osa ja sitten kontrasti sille eli ISO kertsi. Pari napsua biisin alussa on mutta ei haittaa mua. Master kompuraa on mutta ei ehkä ihan niin paljon kuin joissakin muissa kuntelemissani miksauksissa.
Rule #1: There are no rules.
Timo JM
24.01.2008 00:15:31 (muokattu 26.01.2008 00:57:37)

Laitanpa tähän jatkeeksi uudemman version. Kyseessä ei ole varsinainen remix vaan pikemminkin jonkinlainen face lift ;-)

http://user.personal.fi/musiikki/DI … Ri/MySpace/mp3/saavutko_koskaan.mp3
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
HarriP
24.01.2008 10:25:11

Miten te sovitatte noi biisinne, kun toimitte tuollaisessa virtuaalikokoonpanossa?

Tämä liittyy nyt siihen tuottajakommenttiini demostudiopalstalla.
FastEddie
24.01.2008 11:16:07

Tuleeko Divari tarjoamaan toisenkin kierroksen miksattavaa?
Kysyntä tämän topiikin perusteella olisi kova.
I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all.
Halsu
24.01.2008 11:22:25

Itse en enää vaikuta DIVARi:ssa, mutta tästä ketjusta saatujen nastojen kokemuksien vuoksi voisin hyvinkin laittaa jonkun biisin jakoon vaikkapa Sydänkohtaus -bändiltä:

http://myspace.com/sydankohtaus

En ole varma löytyykö noista maispeissin biiseistä vielä raidat - noi on lauluja lukuunottamatta livenä treeneissä äänitettyä kamaa, jota tulee aina silloin tällöin raivattua levyltä pois.

Mutta biisejä on tulossa lisää kyllä...
CU -- Eki
Timo JM
24.01.2008 13:09:01

Olen kyllä tuosta meidän uusimmasta "Taivaisiin" biisistä suunnitellut samanlaista pakettia. Itse asiassa kaikki lauluraidat on jo zipattuna. Pieni käytännönongelma on vaan, ettei meidän nykyisellä palvelimella ole oikein liiemmin tilaa millekään ylimääräiselle.

Eli kuinka paljon halukkaita miksaajia löytyy ja tarjoaako vaikka Eki palvelimeltaan tilan paketille?
Halsu
24.01.2008 14:37:54

Eli kuinka paljon halukkaita miksaajia löytyy ja tarjoaako vaikka Eki palvelimeltaan tilan paketille?

Juu laita sinne vaan. Ilmoittaudun täten myös yhdeksi miksaajista ;-)
CU -- Eki
FastEddie
24.01.2008 15:32:07

No hei, tottakai!
I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all.
Der Nahcbar
24.01.2008 21:42:07 (muokattu 24.01.2008 21:43:46)

Mun versio tapahtumista:

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=314834&type=dl

Versioin tätä jonkun verran; jätin osan taustalauluista tarkoituksella käyttämättä ja loppuun pelkät torvet. Aikaa meni kahden illan verran eli n. 8h

edit: oli muuten todella hyvin nauhotettu. Kiitos tästä ja näitä ehdottomasti lisää!
mobbi
25.01.2008 17:30:00

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=314927&type=dl

Tuossa vihdoin omani. En jaksanut suuremmin editoida ja kitarat pidin ihan cleaneina. Juu totta kai lisää biisejä vaan!
www.crimson-sun.org
Twinkle
25.01.2008 19:02:15
Jos tämmöisiä tulee lisää, niin minulla on tota palvelinta ja kaistaa aika rajattomasti käyttävissä koululla, voin hostailla noita fileitä kyllä.
Timo JM
25.01.2008 20:30:51 (muokattu 25.01.2008 20:36:23)

Mä nyt vähän nurisen joten ohittakaa jos haluatte:

Eli ihmettelen mikä pointti näissä miksauksissa on jos niitä ei pyritä saamaan hyvän kuuloisiksi. Esimerkiksi todella monet on jättäneet skitat käsittelemättä vaikka ne on juuri tarkoitettu ajettavaksi mallinnosten läpi. Monista miksauksista tulee fiilis, että koko homman eteen ei ole hirveesti viitsitty nähdä vaivaa. Kärjistäen vois sanoa, että on tehty joitakin kaikukokeiluja ja säädetty vähän balansseja.

Tommosen miksauspaketin tekeminen ei käy ihan käden käänteessä. Oma miksaus täytyy resetoida, purkaa automaatiot ja kaikki ylimääräiset matkan varrella tehdyt leikkelyt ja siirtelyt mitkä ei kuuluneet alkuperäiseen raakamatskuun. (Ja päättää mitä kannatta jättää muiden työn helpottamiseksi.) Sitten vielä tietysti prosessoida jokainen miksaukseen kuuluva raakaraita erikseen, sekä zipata ja siirtää ne palvelimelle.

Tästä työstä, johon menee pidempi aika kuin monilla oman miksausversion tekemiseen, sitä mielellään kuulisi palkinnoksi sellaisia miksauksia joista kuulee, että on yritetty tehdä ihan oikeasti jotain hienoa.

No niin, nyt saa sitten repiä ne pelihousut, jos sellaiset omistaa, ja alkaa paasaamaan makuasioista. Tiedän sohaisseeni ampiaispesää ;-)
Twinkle
25.01.2008 23:40:41
Eli ihmettelen mikä pointti näissä miksauksissa on jos niitä ei pyritä saamaan hyvän kuuloisiksi.

Luulen että monelle kävi sillä lailla, että loppui näkemys ja osaaminen kesken. Esim. minä en osaa arvatakaan kuinka kauhean viritelmän saisin aikaan jos lähtisin yrittämään, latasin paketin lähinnä siksi että voin harjoitella ton Reaperin käyttöä.
tommiot
26.01.2008 00:23:46
http://84.20.137.169/m/7b8/70009259 … 0-%20Saavutko%20Koskaan%20remix.mp3

Tossa olis pätkä kertsiä. Koneesta loppui tehot kesken niin jätin projektin siihen. Taustalaulut on päin ties mitä... Ja nyt kun kävin stereoilla kuuntelemassa niin tais sitä bassoakin melkoisesti tulla... :) Lähinnä mäkin tota Reaperia harjoittelin kotikoneella, oikeet hommat teen vähän eri kalustolla.
Halsu
26.01.2008 00:44:24

Eli ihmettelen mikä pointti näissä miksauksissa on jos niitä ei pyritä saamaan hyvän kuuloisiksi.

Luulenpa että ihmisillä on monia eri motiiveja tehdä miksauksiaan. Harjoittelua, testailua, hauskanpitoa. Aika harva jaksaa käyttää päivän tai enemmän tällaiseen.

Niistä kitaroista mun olisi pitänyt älytä mainita siinä aloitusviestissä (siis että ovat raakasoundi joka on tarkoitus reampata/simuttaa).

Minusta kyllä noi kliinillä soundilla vedetytkin miksaukset ovat usein olleet nastoja - ihan eri maailmaa kuin virallinen miksaus, mutta toimivia silti.
CU -- Eki
Miikathebest
26.01.2008 15:12:27 (muokattu 26.01.2008 15:12:53)

Tein oman versioni jo kauan sitten, mutten ollut oikein tyytyäinen siihen milloinkaan. Olen aina silloin tällöin säädellyt sitä, ja ehkä nyt jo vihdoin uskallan laittaa jakoon.

http://personal.inet.fi/musiikki/mi … aavutkokoskaan-miikanmiksaus111.mp3
Liikaa säröä!
Der Nahcbar
26.01.2008 15:43:38

Eli ihmettelen mikä pointti näissä miksauksissa on jos niitä ei pyritä saamaan hyvän kuuloisiksi. Esimerkiksi todella monet on jättäneet skitat käsittelemättä vaikka ne on juuri tarkoitettu ajettavaksi mallinnosten läpi. Monista miksauksista tulee fiilis, että koko homman eteen ei ole hirveesti viitsitty nähdä vaivaa.
....

sitä mielellään kuulisi palkinnoksi sellaisia miksauksia joista kuulee, että on yritetty tehdä ihan oikeasti jotain hienoa.

Ööö... Mitä? Kitaramallinnus = jotain hienoa

Puhtaammanpuoleisen miksauksen tehtyäni tunnen tarpeelliseksi puolustautua. Ite näin vaivaa pitääkseni alkuperäisen fiiliksen hyvin nauhoitetuissa raidoissa. Itseasissa ei tullut edes mieleenkään pilata kitaroita millään halvan kuuloisella amppimallinnuksella ja seison ylpeänä tuotokseni takana.

Ainoa asia joka jäi kierrättyäni miksiäni eri systeemeissä pienesti vaivaamaan oli ajoittain esiinpistävät ässät, jotka studiopöntöistä kuunneltuani kuulostavat ihan kelvoilta. Noh, aika vissiin lähteä etsimään esiinpistävien ässien paljastavia pikkukaiuttimia.
kartsaa
26.01.2008 16:39:03
tuo kick ois voinnu olla vähän möreempi tai erikseen nauhotettu.......
noh oma versio ilmestyy kohta puoli WierlessWave
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)