Aihe: Kamat suhteessa lopputulos
1 2 3 4 5 6 7
Dig-taattori
04.08.2006 23:46:21
Hoo, sormunen se taas liitelee omissa sfääreissä! Missäs sun miksausnäyttees muuten viipyy? Tai missä sun musaa saa kuunnella? Sä kun tunnut olevan kaikesta aina niin hyvin perillä ja muita herkästi arvostelemassa niin luulis, et uskallat myös esittää omaa osaamistas.

Mut he onks tää ketju nyt vähän livenny sivuraiteille? Tuntuu, et jätkät puhuu ihan muusta kuin oli alunperin tarkoitus. Tyypit vaan yrittää kuittailla toisilleen sen minkä kerkii ja kyse on kuitenski vaan enimmäkseen makuasioista.
milcoin
05.08.2006 00:21:56
Timo JM:n alkuperäinen "analogia" nyt kumminkin oli se, että Fender on huono kitara, joka on hänellä pelkästään soundin takia. Minkä muun takia ääntä tuottava vehje sitten omistetaan. Toi sun analogias nyt on vain musta tosi outo.

Kerrataan vielä.

Mulla on Stratocaster ainoastaan sen soundin takia.

Tää lause olis yksinään ollu aika kummallinen. Mut Timo jatkoi vielä:

En kuitenkaan tykkää hirveesti soitella sitä.

Eli soundi hyvä, soitettavuus huono. En oo mikään kitaristi mutta noi on kai ne kaks asiaa jotka määrää kitaran "hyvyyden". Ja kyllähän esim. keikkailevat kitaristit monesti saattaa tehdä leipähommat jollain perusvehkeellä mikä taipuu vähän kaikkeen vaikka kotona olis arsenaali erikoistyökaluja.

Äh, selvittäkää omat ongelmanne. Mä lähden niittaamaan kankaita bassoansaan.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Timo JM
05.08.2006 00:44:45 (muokattu 05.08.2006 01:07:20)

Hih, kiitos milcoin kun jaksoit vääntää rautalankaa :-)

...mun täytyy sanoa, että hänen samaisessa Mikserissä julkaisemansa ja täällä markkinoimansa biisit ovat kyllä aika osuvia kuvauksia muutoksesta. 50-60-luvuilla ei tollasta toteutusta olisi kerta kaikkiaan kukaan suostunut julkaisemaan, vaikka silloinkin suurin osa pop-musasta oli enemmän tai vähemmä huttua.

Ai mä olenkin alkanut oikein puffaamaan mun musaa? Jos mä laitan jonkun kommentin yhteydessä linkin johonkin tekemääni se on vain tarkoitettu täydentämään viestiä jottei jäisi ihan arvailujen varaan mitä tarkoitan. Ei mulla ole tarvetta "markkinoida" biisejäni. Ja mitä tulee julkaisemisiin niin ei niitä suostuisi kukaan nykyäänkään julkaisemaan joten älä sormunen menetä yöuniasi sen vuoksi, en minäkään.
...siis mun mielestä.
loosah
05.08.2006 01:03:13
Tästä taas huomaa sen, että on kolme asiaa, joihin on suhtauduttava nöyränä. Ensimmäinen on moottoripyöräliikkeessä asioiminen. On vaikea saada palvelua tai jotain muuta, ku ylenkatsovia vilkaisuja, jos ei ole varma asiastaan, eikä kuulu piireihin. Toinen on soitinliikkeet, ainakin helsingissä. Jos myyjä ei tiedä kuka olet, etkä muutenkaan heti iske 10 000 euroa tiskiin, on vaikea saada hyvää palvelua. Hyvänä kolmosena tulee muusikoiden netti. Varokin sanomasta jotain, joka voidaan tulkita väärin... Aina löytyy 20 immeistä, jotka hyppää heti kimppuun niin paljon enemmän tietävinä.

Ai nii... Multa löytyy kanssa jokunen ibanez, strato, tele, washburn jne.

Jos voisin valita yleiskitaran, ottaisin straton saundin Ibanezin tatsilla.
GIGO
sormunen
05.08.2006 10:40:10 (muokattu 05.08.2006 10:44:40)
Äh, selvittäkää omat ongelmanne. Mä lähden niittaamaan kankaita bassoansaan.

Häh? Sähän sitä esitit ton oudon henkilöauto-traktori -analogian. En mä eikä sitä voi pistää Timonkaaan piikkiin.

Timo JM:
Ja mitä tulee julkaisemisiin niin ei niitä suostuisi kukaan nykyäänkään julkaisemaan joten älä sormunen menetä yöuniasi sen vuoksi, en minäkään.

Ei kai niitä biisejä oo otettu pois Mikseistä? Miks? Ja sehän on vaan hyvä, jos julkaisujaan markkinoi.

Loosah:
Hyvänä kolmosena tulee muusikoiden netti. Varokin sanomasta jotain, joka voidaan tulkita väärin... Aina löytyy 20 immeistä, jotka hyppää heti kimppuun niin paljon enemmän tietävinä.

Se onkin outoo. Eiks asioista vois keskustella? Miks pitää pätee?
JPQ
05.08.2006 10:42:57

Tästä taas huomaa sen, että on kolme asiaa, joihin on suhtauduttava nöyränä. Ensimmäinen on moottoripyöräliikkeessä asioiminen. On vaikea saada palvelua tai jotain muuta, ku ylenkatsovia vilkaisuja, jos ei ole varma asiastaan, eikä kuulu piireihin. Toinen on soitinliikkeet, ainakin helsingissä. Jos myyjä ei tiedä kuka olet, etkä muutenkaan heti iske 10 000 euroa tiskiin, on vaikea saada hyvää palvelua. Hyvänä kolmosena tulee muusikoiden netti. Varokin sanomasta jotain, joka voidaan tulkita väärin... Aina löytyy 20 immeistä, jotka hyppää heti kimppuun niin paljon enemmän tietävinä.

Ai nii... Multa löytyy kanssa jokunen ibanez, strato, tele, washburn jne.

Jos voisin valita yleiskitaran, ottaisin straton saundin Ibanezin tatsilla.

Soitinliike juttuun päätee kokemukseni mukaan tuntuis myös tampereella usein tosin summa raja oli viimeksi 10000markkaa. Voihan olla että siihenkin on tullut euro korotus tai hesalaiset maksaa helsinki lisää.:)
samantien
05.08.2006 12:23:25
sillä vedetään mitä on saatavilla. kyllä joskus on paskoillaki vehkeillä saatu hyvää soundia. viime vuonna yks englantilainen jätkä nauhotti levyllisen matskua kasettineliraiturilla, sm57:lla ja roden konkalla. ja toimii pirun hyvin.

mun oma studiokitara on hyvin häiriörikas vanha höfner. vitun kova, etten sanois...
muusikko soittaa muusikkia. http://www.myspace.com/muusikkimies
kivi
05.08.2006 12:35:31 (muokattu 05.08.2006 12:36:03)
sillä vedetään mitä on saatavilla. kyllä joskus on paskoillaki vehkeillä saatu hyvää soundia. viime vuonna yks englantilainen jätkä nauhotti levyllisen matskua kasettineliraiturilla, sm57:lla ja roden konkalla. ja toimii pirun hyvin.

Onhan noita neliraitamankkalevyjä.

Eurythmicsin eka (jossa on kaikki ne hitit), Bruce Springsteenin Nebraska, PJ Harveyn 4-Track-demos... näissä tosin lienee kelakone taustalla, mutta samapa tuo melkein on, jos on parempi tuplanopeusmalli. Ei se oo hifistä kiinni.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Antti1
05.08.2006 12:41:30
Ei mulla muuta, mutta ekassa viestissä kysyttiin: Sohasinko ampiaispesään? Tuohon vastasin: Joo, näin teit. Hymiö.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
sormunen
05.08.2006 12:43:06

mun oma studiokitara on hyvin häiriörikas vanha höfner. vitun kova, etten sanois...

Michelle Shockedin eka äänitettiin Walkmanilla. Myös ghettoblasterilla on äänitetty levyjä. World music -buumin alkuaikoina keikkoja saatettiin äänittää radiosta kasetille ja prässätä levyiksi. Hyvin nekin toimii. Muttei niistä standardeiksi oo.

Höfnerhän on hyvä juttu höfneriin.
JPQ
05.08.2006 13:48:44

Mitä noi latinokoneet on? En ole ennen kuullutkaan...

Olen itse Tr707 käytellyt tai yrittänyt ja nähnyt luonnossa myös Tr7272 mallin
jotka kait saa miditse taimiin erona on se että tuossa muistelen congat,bongot,agogot ja jotain muuta ethnisempää rumpu osastoa.
ps. Tr707 on kyllä kova vaikkei soudnin muokkausta olekkaan muistan vieläkin soundit ja pidin niistä. En vaan ymmärrä että vanhaan aikaan (korg m1,yamaha sy99,roland tr707,alesiksen quadrasynth sarja samplaus tuntui jollain tavalla huollisemmalta kuin nykyään ei en puhu loopeista enkä samplejen määrästä vaan sävystä)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)