Aihe: Äänityshommien alkuun -ketju, aloittelijakysymykset tänne
1 2 3 4 555 56 57 58 59244 245 246 247 248
Hatesociety
04.02.2008 14:49:17
Hei,Minulla on line6 toneport UX2 audiointerface.
http://www.thomann.de/fi/line6_toneport_ux2.htm

Kuinka minä saan nauhoitettua enemmän kuin 1 raidan kerrallaan ja monta raitaa tämä värkki pystyy nauhoittamaan kerralla?
Kummiskin 2 mikki ja 2 instrumentti paikkaa.
Mukanahan tuli Gearbox mistä saa säädettä säröjä ja vaikka mitä,Sitten tuli Live Lite 4 line 6 edition,Mutta siitä en saa kuin 1 raidan äänityksen kerralla ja ohjelma vaikuttaa muutekin ihan lelu ohjelmalta. Audacityllä en saa kuin 1 raidan nauhoitettua kerralla,Tai 2 raitaa menee yhdelle.
Apuja..
Jaakkoopuukkoo
05.02.2008 01:03:38

audacity lakkasi toimimasta. kun painan "rec"- nappia niin kone ilmoittaa: virhe äänilaitetta avatessa! ole hyvä ja tarkista syöttölaitteen asetukset ja projektin näytteenottotaajuus. missä vika? ihan testiäänityksiä olen tolla tehnyt. olen laittanu ihan tommosen perus halpis dynaamisen mikin kiinni läppärin mikkituloon. kone on joku compaq ja siinä on windows xp. mä en tiedä näistä jutuista yhtään mitään, kuten varmasti huomaatte. olis tärkeetä saada tää toimimaan nytten.

En tiä, mut vois varmaan koettaa noista mitä se ehdottaa: äänikortin ajurit, ohjauspaneelista äänikortin asetukset (näytteenottotaajuus, ym.) ja samoin Audacitystä vastaavat. Mitä Windowsia tunnen niin esim. ajurien / ohjelman uudelleenasennus saattaisi toimia.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Jaakkoopuukkoo
05.02.2008 01:07:53

Hei,Minulla on line6 toneport UX2 audiointerface.
http://www.thomann.de/fi/line6_toneport_ux2.htm

Kuinka minä saan nauhoitettua enemmän kuin 1 raidan kerrallaan ja monta raitaa tämä värkki pystyy nauhoittamaan kerralla?
Kummiskin 2 mikki ja 2 instrumentti paikkaa.
Mukanahan tuli Gearbox mistä saa säädettä säröjä ja vaikka mitä,Sitten tuli Live Lite 4 line 6 edition,Mutta siitä en saa kuin 1 raidan äänityksen kerralla ja ohjelma vaikuttaa muutekin ihan lelu ohjelmalta. Audacityllä en saa kuin 1 raidan nauhoitettua kerralla,Tai 2 raitaa menee yhdelle.
Apuja..

Kummallisen vähän on kotisivuilla tietoa: missään ei lue selkokielellä, mutta käsittääkseni tuo on kaksikanavainen (tuskin vähempää, kun etusia on kaksi ja tuskin enempää, kun loota on kuitenkin USB-peli). Audacity-ohjelmaa en tunne; selvinnee manuaalista, oletettavasti joudut luomaan esim. kaksi kanavaa ja sitten valitsemaan sinne sisääntuloihin asetuksiin, että ykkönen tai kakkonen.
Jaakkoopuukkoo
05.02.2008 01:11:23

Kannettavan kaveriksi olisin äänikorttia hommaamassa. Koneesta löytyy tuommonen pienempi pluginen firewire. Vaatimus olisi että saisi vähintään neljä raitaa yhtäaikaa sisään. Kortissa pitäisi olla myös vähintään kaksi mikkietuastetta, koska valmiiksi on jo yksi erillinen 2 kanavainen. Rumpuja, kitaraa, bassoa ja lauluja tulisi ääniteltyä. Hinta saisi olla 0-200€ luokkaa.

Tämä on alkanut vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta:
http://www.thomann.de/fi/presonus_inspire.htm
Tuonhan luulisi toimivan? Olisiko muita ehdotuksia?

Merkki on vissiin ihan jeesboks. Ja vaatimuksiisi tuntuisi täsmäävän joo. Pikaisella googletuksella löytyy muutama arvio:

http://emusician.com/daw/emusic_presonus/
http://acapella.harmony-central.com … ums/showthread.php?threadid=1257843

Vaikuttavat tyytyväisiltä.
Deino
10.02.2008 18:04:31

Saako näihin http://www.thomann.de/fi/behringer_b2031a_truth_aktivmonitor.htm suoraan CD-soittimen kiinni, että ei pidä mitään vahvistinta/mikseriä/tietokonetta olla välissä? Vai onko noilla joku ideaalimpi tapa kuunnella pelkästään normaalia musiikkia CD-levyltä?
Antti1
10.02.2008 19:33:15
Saako näihin http://www.thomann.de/fi/behringer_b2031a_truth_aktivmonitor.htm suoraan CD-soittimen kiinni, että ei pidä mitään vahvistinta/mikseriä/tietokonetta olla välissä?

Joo saa, mutta oletettavasti et nyt ole käyttämässä mitään kannettavaa cd-soitinta kuitenkaan? Jos ei, niin sulta tuskin löytyy tasonsäätöä siitä soittimesta --> ei hyvä. Kyllä sä tarviit siihen jonkin systeemin väliin: volansäätimen (saa erillisiä), etuasteen, mikserin tms. Sitten on olemassa myös toi impedanssien ja tasojen yhteensopivuusongelma. Antamillasi tiedoilla ei osaa yhtään sanoa natsaako noi laitteet noinniinku sähköisessä mielessä yhteen.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Deino
10.02.2008 19:42:53

Joo saa, mutta oletettavasti et nyt ole käyttämässä mitään kannettavaa cd-soitinta kuitenkaan? Jos ei, niin sulta tuskin löytyy tasonsäätöä siitä soittimesta --> ei hyvä. Kyllä sä tarviit siihen jonkin systeemin väliin: volansäätimen (saa erillisiä), etuasteen, mikserin tms. Sitten on olemassa myös toi impedanssien ja tasojen yhteensopivuusongelma. Antamillasi tiedoilla ei osaa yhtään sanoa natsaako noi laitteet noinniinku sähköisessä mielessä yhteen.

Fuck, meinasin ihan Philipsin suht laatu CD-soittimeen pistää kiinni. Philipsissä kyllä on volasäädin ja behkuissa on itsessään nuo jonkin näköset EQt. Onko mahdoton yhtälö? Olisi vaan hyvä pistää kaiuttimet suoraan CD-soittimeen.
Antti1
10.02.2008 19:50:29
Onko se volansäätö linjalähdölle, vai kuulokkeille? Harvemmin noissa soittimissa meinaan on säätöä linjalähdöille.
Deino
10.02.2008 20:00:16

Onko se volansäätö linjalähdölle, vai kuulokkeille? Harvemmin noissa soittimissa meinaan on säätöä linjalähdöille.

Äh joo, kuulokkeillehan se. Joten, mitä behkujen ja CD-soittimen väliin? Ei tarvitse olla mitään EQ:ta kun se löytyy jo behkuista.
Antti1
10.02.2008 20:12:36
Ei tarvitse olla mitään EQ:ta kun se löytyy jo behkuista.

Wrong, siinä on tilakorjaukset, joilla kaiuttimet viritetään soimaan mahdollisimman oikein erilaisissa huoneissa ja erilaisilla sijoituksilla. Ihan eri tarkoitusperät niillä napeilla on, kuin halpisstereoiden bassboosteilla yms.

Niitä sisään- ja ulostulojen speksejä edelleen kaipailisin. Pitäis tietää impedanssit ja tasot. Ehkä riittää jopa passiivinen, tai aktiivinen volansäädin väliin. Ehkä tarvitaan jotain vahvistusta, ei vaan osaa perstuntumalta sanoa.
Deino
10.02.2008 20:26:06 (muokattu 10.02.2008 20:56:39)

Niitä sisään- ja ulostulojen speksejä edelleen kaipailisin. Pitäis tietää impedanssit ja tasot. Ehkä riittää jopa passiivinen, tai aktiivinen volansäädin väliin. Ehkä tarvitaan jotain vahvistusta, ei vaan osaa perstuntumalta sanoa.

Toivottavasti tuolta löytyy, kyseisen soittimen manuaali http://www.p4c.philips.com/files/c/cd624_00b/cd624_00b_dfu_fin.pdf

E: Tuolta soittimen takaa vielä katsoin:

- RC 5 IN/OUT (kaksi oranssia liitäntää)
- DIG OUT (yksi musta liitäntä)
- OUT (L & R)

220V ~50Hz11W
Deino
12.02.2008 17:55:04 (muokattu 12.02.2008 18:53:11)

Anyone?

Eli, Behringer B2031A Truth aktiivimonitorit kiinni Philipsin CD624 CD-soittimeen, josta olen saanut revittyä nämä tiedot:

- RC 5 IN/OUT (kaksi oranssia liitäntää)
- DIG OUT (yksi musta liitäntä)
- OUT (L & R)

220V ~50Hz11W

Taajuusalue: 2-20 000Hz
Amplitudilineaarisuus: 0,0035 dB
Vaihelineaarisuus: 0,5_ (20-20 000Hz)
Dynamiikka: 92 dB
Signaali-kohinasuhde: 100 dB (A-painotettu)
Kanavaerotus: 95 dB
Harmoninen särö: 0,0025%
Huojunta: kvartsikiteen tarkkuus
D/A-muunto: Bittivirtamuunto (256 x ylinäytteitys, 1 bitti)
Äänen lähtötaso: 2V rms
PHONES-liitännän impedanssi: 8-1000 ohmia

Onko mahdollista liittää toisiinsa, ja mitä tarvitsee väliin?
JoKo
13.02.2008 09:12:12
Onko mahdollista liittää toisiinsa, ja mitä tarvitsee väliin?

Johdon. Eli RCA liitin cd-soittimen päässä, toisessa päässä se liitin mikä niissä kaiuttimissa on.
Deino
14.02.2008 16:42:49

Johdon. Eli RCA liitin cd-soittimen päässä, toisessa päässä se liitin mikä niissä kaiuttimissa on.

Mutta siihen väliinhän tarvitsee sen volasäätimen?

Tämä varmaan on sellainen ja pitäisi sopia tuohon väliin?

http://www.thomann.de/fi/sm_pro_audio_nano_patch.htm
varakeef
14.02.2008 16:56:25
Kuulokelähdöstäkin voi vetää piuhat Trutheihin. Silloin voi käyttää volumena kuulokkeiden volumesäädintä. Riippuu kuulokeulostulon ominaisuuksista, kuinka hyvin se toimii. Kokeiltaessa kannattaa aloittaa kuulokeulostulon volume nollassa ja varovasti lisätä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
gunner
16.02.2008 16:59:40 (muokattu 16.02.2008 23:00:45)
Hei!

Sellasta kyselisin, että onko jotain yleispätevää neuvoa siihen, miten saadaan hyvä laulusaundi rokkiin; mitä pitää muistaa ja tietää. Kiinnostus on siis lähinnä kamapuolella esivahvistimen säädöissä, ei laulutekniikoissa. Käytössäni on Shuren SM 58 jota käytän Pod X3 Liven läpi.

Muistan lukeneeni esim. että SM58:n kohdalla olisi hyvä vähentää jotain taajuuksia, johtuen juuri mikin ominaissaundista. Vaikka laulusaundimieltymykset on melko henkilökohtaisia, niin olisi silti hyvä kuulla jotain älä-tee-näin -tyylisiä kommentteja. Vähän sama kuin, että kitarasaundia lähtisi hakemaan poistamalla aluksi middlet.

Edit: Tärkein tieto tais löytyäkin jo livepuolelta, 200 ja 500 Hz:t oli ne taajuudet jotka poistelin.
Tyttömäisyydestä plussaa sukupuolesta riippumatta.
faq1
17.02.2008 11:18:50 (muokattu 17.02.2008 11:23:29)
Miten siirrätte audioraidalla hieman pielessä olevan - esim kitaran kielen näpäytyksen tarkemmin kohdalleen? Onko "työkalu" "Hitpoint" tähän tarkoitukseen sopiva? Audio quantize-työkalua ei taida ihan halvoista editointiohjelmista löytyäkään.
Mulla on käytössäni Cubase SE3.
Danko
17.02.2008 12:13:05

Miten siirrätte audioraidalla hieman pielessä olevan - esim kitaran kielen näpäytyksen tarkemmin kohdalleen? Onko "työkalu" "Hitpoint" tähän tarkoitukseen sopiva? Audio quantize-työkalua ei taida ihan halvoista editointiohjelmista löytyäkään.
Mulla on käytössäni Cubase SE3.

itse tekisin melkein saksimalla iskun omaksi regionikseen, jota voi sitten nudgettaa suuntaan jos toiseenkin. ja crossfadet päälle.
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
Legatus
17.02.2008 14:38:23 (muokattu 17.02.2008 15:11:36)
http://www.thomann.de/fi/mackie_spike_refurbished.htm

Tietääkö joku tästä vehjeksestä mitään? USB äänikortti olisi tarkoitus hommata lähinnä kitaran äänittelyyn ja muuhun pieneen kivaan. Onko tuo kannattava ostos?

E: Tarkennetaan.

-Kortti tulisi käyttöön sekä läppärille että pöytäkoneelle, siksi USB-kortti
-Tulisi saada ainakin kiinni kitara (Pocket Pod:n) kautta sekä mikseristä L ja R kanavat rumpujen pikkunauhoituksia varten
- Tulisi olla hyvä äänenlaatu studiomonitoreihin.....
Myykää minulle Jackson RR3R-kitara!!!!
JoKo
18.02.2008 09:32:48
Mutta siihen väliinhän tarvitsee sen volasäätimen?

Tämä varmaan on sellainen ja pitäisi sopia tuohon väliin?

http://www.thomann.de/fi/sm_pro_audio_nano_patch.htm

Mä jotenkin kuvittelin että niissä kaiuttimissa olisi ollut volasäätimet, kuten monissa aktiiviskobeissa on tapana olla... jos noissa ei ole, niin sitten kannattaa hommata juurikin tuollainen vehje. Tai jonkinlainen mikseri jos haluaa kytkeä useamman laiteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)