varakeef 11.12.2007 01:27:26 | |
---|
Ongelma on siinä, että pystyykö volumea säätää muualta kuin skobeista, tahi käytettävästä ohjelmasta?... Äänikortti on joku ihme emu tai strutsi. Siinä äänikortissa voi olla volumepotikka. Ei välttämättä ole, mutta voi hyvinkin olla. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Aazi 11.12.2007 15:43:45 | |
---|
Ongelma on siinä, että pystyykö volumea säätää muualta kuin skobeista, tahi käytettävästä ohjelmasta? Koneella kun on muitakin käyttäjiä, ja mut tapetaan jos teen hommista liian vaikeaa, eli mitä tarvitsen väliin että saan erillisen volasäädön tietokoneen viereen? Joku bypass-boxi volasäädöillä? Onko sellaisia olemassa :) Joku passiivinen volume controlleri väliin, esim. http://www.thomann.de/fi/sm_pro_audio_nano_patch.htm |
shaken 11.12.2007 17:08:05 | |
---|
Haluttais alkaa äänittelemään omia tuotoksia. Mitähän laitteita tarvittaisiin vähintään, että päästään alkuun? Meillä on perusbändikamat, kitarat, basso, rummut ja mikseri+kaapit. Rumpumikkisetti tilattiin. Nyt ihmetellään, kun äänitykseen tarkotettuja laitteita on niin mahdottomasti erilaisia. Tietokoneen avullako on edullisinta? Budjetti olis tosi pieni... n.300e, jos sillä pääsis alkuun ja sitten myöhemmin täydentelis...? Oltas tosi kiitollisia, jos joku vähän auttas meitä eteenpäin. :) |
Seba 11.12.2007 20:04:55 | |
---|
|
arc 12.12.2007 16:53:46 | |
---|
Olen tässä nyt vuodenpäivien verran nauhotellut ihan SM-57->mikseri->äänikortti -menetelmällä ja ihan hyvää jälkeä olen saanut. En tiedä johtuuko äänikortista vai mikrofonista, mutta akustisen äänitys ei kuitenkaan ole kohillaan tätä mikkiä käyttäen. Ei meinaa tarpeeksi volaa tulla, jotta sais sitä soulia kuulumaan luureista. Sitten jos pistää mikseristä nauhotusvolaa lisää niin tulee taas enempi suhinaa. Olenkin ajatellut että pitäis varmaan konkka- tai joku akustiselle tarkoitettu mikki ostaa tuota varten. Kysynkin vain, että onko tuossa mitään järkeä? Onko kyse vain äänikortista ja pitäisikö SM57lla saada ihan jees akustista purkkiin? Jos ei, niin onko noissa "akustiselle tarkoitetuissa" mikrofoneissa oikeasti parempi saundi normi instrumenttimikkeihin verrattuna? Entä kondensaattorimikit? Eikös näillä ainakin ihan studiossakin nauhotella semmosta singersongwriter matskua, ottavat siis laajemmalta äänen? TSM MT103 Tuota mallia olen kahtellut, sopisi ainakin soundstoren kuvauksen mukaan hommaan hyvin. E: Äänikorttini on normaali Audigy 2 Zs |
Marklar 12.12.2007 17:52:24 | |
---|
Olenkin ajatellut että pitäis varmaan konkka- tai joku akustiselle tarkoitettu mikki ostaa tuota varten. www.thomann.de/fi/rode_nt1a_inkl_sm1_grossmembranmikro.htm Tuo soveltuu kuulemma kaikkeen, mm. lauluun ja akustisiin hyvin. Hinta ei ole paha. Aika herkkiä nämä konkat että ne ottaa mahdollisia häiriöääniä mitä vaikka 57 ei ota. Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta. |
Boltsa 12.12.2007 18:30:45 | |
---|
Pisti silmään tuollainen omasta mielestä halpa konkkamikki Rode M3. Onko kokemuksia tuosta? Hinta kun houkuttaisi. Joo. |
Seba 12.12.2007 23:23:32 | |
---|
|
Marklar 15.12.2007 23:31:07 | |
---|
Soveltuuko Shuren pg58 hyvin laulun äänitykseen? Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta. |
Deino 16.12.2007 17:47:02 | |
---|
|
Jaakkoopuukkoo 17.12.2007 10:32:33 | |
---|
Tämä pitäisi olla ihan kohtalainen rumpujen äänitykseen? http://www.thomann.de/fi/alesis_multimix_8_firewire.htm Kysymys kuuluu, saako tuohon otettua lisä-mikkipaikkoja näistä (http://www.thomann.de/fi/the_tmix_tx_1002_fx.htm) joita omistan kaksi kappaletta ja miten? Kyllä vain. Panoroi T.Mixeistä kanavat laitoihin ja ota pihalle main outeista ja sisään Alesiksen line-inputteihin 5-6 ja 7-8. Sitten on kahdeksan mikkietusella varustettua sisäänmenoa ja vieläpä phantominkin kaikkiin saapi. Havaitsinpa nyt: Multimixin esittelyssä lukee, että interface viepi 18 sisään, mutta analogisia sisäänmenoja on vaivaiset 8, enkä ADAT-liitäntöjäkään näe. Tarkoittaneeko sitten sitä, että toiseen FW-rööriin saa sarjaankytkettyä lisää äänikortteja...? En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
aleinone 17.12.2007 21:42:36 (muokattu 18.12.2007 09:37:24) | |
---|
Mietiskelin ensiksi, että teenkö oman topicin, mutta ajattelinpa laittaa kysymyksen tänne. Haulla ei oikein löytynyt. Eli, onko kellään tietoa/kokemusta FOSTEX MR-8 HD -digitaaliraiturista? Kotistudiosta puuttuu vielä moniraitanauhuri ja tätä olen sillä silmällä katsonut. Tarkoitus olisi äänitellä soittimet raita kerrallaan, joten kaksi yhtäaikaa nauhoitettavaa raitaa riittää hyvin. Olisiko samassa hintaluokassa ~400 € muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Kiintolevylle tallennus mielellään ja USB -liitäntä, jotta tavarat saa tietokoneelle. Efekteillä ei niinkään merkitystä, koska niitä löytyy räkistä jo muutenkin. Kiitos jo etukäteen. |
Deino 17.12.2007 21:43:57 | |
---|
Kyllä vain. Panoroi T.Mixeistä kanavat laitoihin ja ota pihalle main outeista ja sisään Alesiksen line-inputteihin 5-6 ja 7-8. Sitten on kahdeksan mikkietusella varustettua sisäänmenoa ja vieläpä phantominkin kaikkiin saapi. Kiitoksia paljon. |
Halsu 18.12.2007 02:03:38 (muokattu 18.12.2007 02:07:04) | |
---|
Havaitsinpa nyt: Multimixin esittelyssä lukee, että interface viepi 18 sisään, mutta analogisia sisäänmenoja on vaivaiset 8 Taitaa olla Multimix Firewire 16:n esittelyteksti kopsattuna, ne on vaan unohtaneet vaihtaa kanavamäärän. Alesiksen logiikalla toi Firewire 8 olisi "10 in / 2 out" - masterbussin kun saa kanssa erikseen koneelle, sinne voi syöttää kamaa vaikka auxipaluista tms. CU
--
Eki |
Renki 18.12.2007 14:01:06 | |
---|
Heippa! Soundman digital recorder tuli eilen postista. Nauhoitan sillä pääasiassa Länsi-Afrikkalaista rumpumusiikkia. Sain nyt äänimieheltä lainaan stereomikin, että pääsen testaamaan vehjettä kunnolla. Mutta sitä mietin, että jos haluaisin joskus sijoittaa itse kunnon mikrofoniin, millainen mun kannattaisi ostaa? Tekisikö esmes. tällä jotakin: http://www.thomann.de/fi/sony_ecmms907.htm Toinen kysymys on se, että mihin mun kannattaa sijoittaa mikrofoni. Bändin keskelle, eteen, vähän kauemmaksi vai miten? Kokeilemallahan se tietenkin selviää, mutta olisi mukavaa jos joku antaisi jotakin suuntaa, että miten yleensä toimitaan kun on vaan yksi mikrofoni käytössä? Clap the barber... |
Halsu 18.12.2007 17:53:50 (muokattu 18.12.2007 17:54:11) | |
---|
Tekisikö esmes. tällä jotakin: http://www.thomann.de/fi/sony_ecmms907.htm Kyllä se varmaan ainakin parempi on kun tuon sisäänrakennettu mikki. Toinen kysymys on se, että mihin mun kannattaa sijoittaa mikrofoni. Koita vaikka kuljeskella hieman ympäriinsä ja vaan kuunnella sitä musaa ihan perinteisesti omilla korvillasi. Jos löytyy paikka jossa kaikki kuulostaa hyvältä, se on sitten oiva lähtökohta mikin sijoittamiselle... CU
--
Eki |
art-turku 19.12.2007 17:41:27 | |
---|
Behringer B-2, onko kokemuksia? Haulla en löytänyt aiheita kyseisestä mikistä. Olen hankkimassa sellaista kotistudiooni käytettynä. Suuntakuvioita näyttää riittävän, kasi, hertta ja pallo, joten näköjäään ihan monipuolinen peli. Mutta siis, gurut, mitä sanotte? |
LauriColiah 21.12.2007 22:10:24 | |
---|
Only For The Weak |
Jaakkoopuukkoo 22.12.2007 13:01:32 | |
---|
Mikä merkitys mikissä on popkillerillä? Sen tarkoitus on poistaa äänestä plosiivien aiheuttamat poksahdukset. Esimerkiksi p aiheutta usein kivaa paukahtelua. Popkillerin vaikutusta voit havainnollistaa itsellesi puhaltamalla käteesi ja sitten laittamalla killerin käden ja suun väliin ja puhaltamalla uudestaan. Mitä eroa on esim nuilla kahdella? http://www.thomann.de/fi/km_23956_plopkiller.htm http://www.thomann.de/fi/the_tbone_ygm_180.htm Ainakin se, että ensimmäistä pystyy käyttämään kätevästi useammankokoisten mikkien kanssa. Lisäksi ensimmäisen valmistajaa pidetään yleisesti laadukkaampana ja luotettavampana, kun taas jälkimmäinen on ns. halpissarjaa. Jälkimmäinen peittää mikin kokonaan, joten se voipi olla kätevämpi esim. ulkona tuulisissa olosuhteissa, joissa puhallus voi tulla mistä suunnasta vain. Studiolaulussa käytetään useimmiten ensimmäisenmallista. En tiedä, mutta veikkaisin, että se on soundin kannalta varmemmin neutraali ratkaisu kuin tuommoinen koko pötkylän peittävä malli. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
LauriColiah 22.12.2007 22:13:12 | |
---|
Okei, kiitos tosi paljon vastauksista :) Only For The Weak |