Jabbe 16.03.2005 21:39:06 (muokattu 16.03.2005 21:39:14) | |
---|
100! Hyvät biisit on kyl parhaita. |
Jabbe 16.03.2005 21:39:55 | |
---|
Mistä sais ilmaista tilaa ? edes 5mb. Jos biisejä niin mikseri.net? Hyvät biisit on kyl parhaita. |
Timo JM 16.03.2005 21:54:41 (muokattu 16.03.2005 21:55:41) | |
---|
Älkää ihmeessä lopettako tätä ketjua! Mä en ymmärrä tästä yhtään mitään, mutta silti mulla ei ole pitkään aikaan ollut näin hauskaa :-D ...siis mun mielestä. |
JPQ 16.03.2005 22:33:01 | |
---|
Jos biisejä niin mikseri.net? Niitäpä niitä ja yritän lisätä heti kun mahdollista sinne tavaraa rekisteröinnin pistin menemään jo. |
JPQ 16.03.2005 22:33:28 | |
---|
Älkää ihmeessä lopettako tätä ketjua! Mä en ymmärrä tästä yhtään mitään, mutta silti mulla ei ole pitkään aikaan ollut näin hauskaa :-D Mikä tässä on hauskaa ? minusta ei oikein mikään. Enkä minä ainakaan lopeta.:) |
Mikael 16.03.2005 22:48:36 | |
---|
filettä ei ole vielä mutta syytä olisi olla paikka sitä varten ja mbnetin kanssa jatkuu hämäryydet ja se joka osannee auttaa niiden kanssa ei ole paikalla. tsekkaa lääkitys dude. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Mikael 16.03.2005 22:49:01 | |
---|
100! hyvä! Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
JPQ 16.03.2005 23:33:43 | |
---|
tsekkaa lääkitys dude. ei ole lääkityksestä kiinni enkä sitä paitsi tarvitse mitään lääkitystä vaivoihini (yhteen ihan ei mielenterveys juttuun ehkä...) ja mbnet toimii nyt joten samplaamaan aika pian ryhdyn ja pistän sivulleni sitten. |
JPQ 17.03.2005 00:44:07 | |
---|
Taisin ymmärtää sample editorini kohinan poistonkin nytten eli kohinakaan ei taida enään haitata tarkemmat testit päivällä. Hidastahan se on kun koodi on 68060/50mhzille ja G3/600mhz pyörittää Just In Time emulaatiota siitä tosin max kait puoleen G3/600mhz oikeista kyvyistä tämä emu pääsee mutta olen tottunut odottamaan ja parempi tämäkin kuin pc joka tarvii kamalan jäähdyksen.:) |
stalkkeri 17.03.2005 08:35:25 | |
---|
Hidastahan se on kun koodi on 68060/50mhzille ja G3/600mhz pyörittää Just In Time emulaatiota siitä tosin max kait puoleen G3/600mhz Sä olet tainnut olla noiden koneiden kanssa aika paljon ja vähän liikaa. Tajuutko sä että tavallinen ihminen, tässä tapauksessa studiotyöntekijä, ei ole eläessään osannut edes miettiä samoja juttuja jotka on sulle ylitsepääsemättömiä ongelmia... se on totta. Usko pois. Enkä mä nyt tarkoita midn evil-kohinaa vaan koko sun asennetta, aivan kaikkeen. Psykologian tajua tässä ammatissa tarvii paljon. Aiemmin mä olen mieltänyt sen ihan terveen järjen käyttöön ja soveltamiseen. Kädet pystyyn täällä, taivasta kohti. Herra auta! Pystytkö lainkaan hahmottamaan muiden ihmisten reaktioita? |
PL 17.03.2005 09:01:16 | |
---|
Kaikkea se kevät elollisille olioille teettää. Mutta kuitenkin: Signaali/kohinasuhde näyttää olevan ihan järjellisellä tasolla, joten se osa on kunnossa. Kohina on aina satunnaista ja sen taso todellakin heittelee aina muutamien dB:n sisällä. Balanssit korjautuvat niinkuin on useaan otteeseen mainittu gain, pan, kanavaliuku ja masterliuku asetuksia muuttamalla, joten älä siitäkään huoli. Keyboardien soundeissa on aina pientä balanssieroa, niinkuin on jo aiemmin mainittu, riippuen siitä miten soundi on rakennettu, efekteistä ja mikä ääni on kyseessä, jopa pitkät äänet saattavat vaeltaa hieman stereokuvassa. Tämäkin asia on on kunnossa. Äänitä tavarasi 44.1/16kHz asetuksilla ja tallenna samoilla arvoilla tavalliseksi PCM waviksi, pitäisi onnistua melkein millä koneella tahansa. Lopuista jutuista en enää ymmärrä mitään, mutta loppukaneettina toteaisin Henkilö? JPQ:lle kaikella ystävyydellä, että metsä on nyt kadonnut puilta. Jos saat tallentumaan hyvän kuuloista musiikkia olemassa olevilla laitteillasi, ole tyytyväinen, nuo esilletuomasi jutut ovat sivuseikkoja. Niitä voidaan perata sitten kun rakennetaan todellisia ammattistudioita ja vastaavia. Hyvää kevättä, käy ulkona ja nauti elämästä. |
olazabal 17.03.2005 09:07:08 | |
---|
Siitä kohinasta JPQ:lle: ei se kohinan määrä siitä kasva kun äänität monta raitaa. Jos yhellä raidalla on 10% signaalista kohinaa, niin sama 10% se on sadallakin raidalla. Eli aika kovaa meininkiä. Ja vielä: jos se kohina jotenkin satunnaisesti vaihtelee, niin monella raidalla ne vaihtelut kumoaa toisensa. Eli äänitä ihan rohkeesti niin monta raitaa kun jaksat. Mä tarjoan sulle 5Mb levytilaa niin voidaan sit kaikki kuunnella että kohiseeko. |
koopop 17.03.2005 09:45:29 | |
---|
JPQ, Tutkipa huviksesi äänikorttivalmistajien arvoja signaali-kohinasuhteesta, ja siellä on aikalailla samoja arvoja mitä sulla on. -70dB on kohtuullisen hyvä arvo (amatöörikorteissa), joten nyt lopeta se jauhaminen kohinan balanssista. Jos kohinabalanssi tarkoittaa eroa -70.000 ja -70.900 välillä niin ymmärrät kai itsekin että ei ole mitään ongelmaa! Tämä on päätöntä! |
koopop 17.03.2005 10:59:06 | |
---|
Taisin ymmärtää sample editorini kohinan poistonkin nytten eli kohinakaan ei taida enään haitata tarkemmat testit päivällä. Hidastahan se on kun koodi on 68060/50mhzille ja G3/600mhz pyörittää Just In Time emulaatiota siitä tosin max kait puoleen G3/600mhz oikeista kyvyistä tämä emu pääsee mutta olen tottunut odottamaan ja parempi tämäkin kuin pc joka tarvii kamalan jäähdyksen.:) Kohinanpoisto on väärinkäytettynä aika tuhoisaa audiolle. Kysy ensin itseltäsi, tarvitseeko raita kohinanpoistoa. Jos kohina on niin suuri että sen kanssa ei voi elää, tee se. Jos sun kohinat on ilmoittamaasi -70db tasoa, ei kannata tehdä mitään! jooko? Mulla on 24-raita 2-tuumaisessa Otarissa semmonen kohina että säikähtäisit jos kuulisit. Mutta siinä onkin pro-luokan kompanderi, Telcomin C4, joka poistaa 8db kohinasta tuhoamatta dynamiikkaa. Parempi kuin Dolby. Tällaisessa käytössä kohinanpoisto on oikea ratkaisu. Sulle suosittelen ihan tavallista gatea. Oletko myöskään huomannut että monet CD-soittimet ja kotihifi-päätteet kohisevat enemmän kuin äänikorttisi, joten lopputuloksessa kohinoillasi ei ole mitään väliä. Eli niinkuin monet ovat jo sanoneet, keskity musiikkiin ja äänittämiseen ja miksaamisen taikoihin, eikä kohinoihin tai mittareihin, eikä varsinkaan kohinanpoisto-algoritmeihin! |
hoffe 17.03.2005 11:45:14 | |
---|
joten nyt lopeta se jauhaminen kohinan balanssista. Harvoin jaksan nipottaa mistään mutta tänään synkistellään: sanon 1-2-3-... lukkoa ja avain aurinkoon! "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
d-iivil 17.03.2005 12:59:24 | |
---|
Harvoin jaksan nipottaa mistään mutta tänään synkistellään: sanon 1-2-3-... lukkoa ja avain aurinkoon! Elä Hoffe ressaa, ota rennommin ;-) |
Niq 17.03.2005 13:13:26 | |
---|
Elä Hoffe ressaa, ota rennommin ;-) Niin, tahaton komiikka kuten tämä on hauskinta mahdollista. :) "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
hoffe 17.03.2005 13:35:19 | |
---|
Elä Hoffe ressaa, ota rennommin ;-) "Ota löysin rantein...älä jänniitä!" :) "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
JPQ 17.03.2005 13:37:28 | |
---|
Yritän tänään myöhemmin sivulleni pistää teille oggina demon ja sitten myös sillä kohinan poistolla joten voitte sanoa mitä mieltä olette ainakin ilalla kun kuuntelin eipä ollut pahaa jälkeä ei. |
JPQ 17.03.2005 13:38:03 | |
---|
Unohdin kysyä onko tuo aikaisemmin jossain sanottu gate noisegate vai mikä ? eli mitä se tekee ? |