saastara 19.03.2017 18:12:34 (muokattu 19.03.2017 18:17:16) | |
---|
Kemper ja Zvexin Fuzz Factory-klooni saapuivat talouteen. Ihanaa. Ei voi muuta sanoa. Tämä on kauniin ystävyyden alku. https://www.dropbox.com/s/v88auj941f01z92/Rutsista.mp3?dl=0 Pahoittelut vanhoista kielistä, huonosta soitosta ja leväperäisestä suhteesta länsimaalaiseen harmoniaperinteeseen. E: Fuzz Factory on kyllä hieno peto. Vääntää yhtä nappulaa tai volapotikat kitarasta pari milliä niin homma lähtee lapasesta täysin tuntemattomaan suuntaan. Mitäköhän kaikkea kauheutta / kauneutta tolla saisi aikaan insertissä..? https://www.patreon.com/soundslikefog |
Mikael 20.03.2017 15:18:04 (muokattu 20.03.2017 21:18:13) | |
---|
Fuzz Factory on kyllä hieno laite :D Itelläkin on täs laitepohjainen hyvä fiilishomma kun kaksi pitkään käyttämättömänä makailleet laitteet löysivät varastosta tiensä tarkkaamoon ja yhtyivät mitä hienoimmalla tavalla: Philicorda GM751 -urku ja Elkatone-leslie. Mielettömän ihana soundi :D Lisäksi tota Philcordaa voi käyttää jousikaikuna koska siinä on Tape-in -liitäntä. Melko avaruudellista kun ajelee jousikaiun läpi asioita lepaan :D + ekaa kertaa oon pääsemässä nauhamikkifiiliksiin... Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
Jucciz 27.03.2017 21:34:05 | |
---|
Mikael: Fuzz Factory on kyllä hieno laite :D Itelläkin on täs laitepohjainen hyvä fiilishomma kun kaksi pitkään käyttämättömänä makailleet laitteet löysivät varastosta tiensä tarkkaamoon ja yhtyivät mitä hienoimmalla tavalla: Philicorda GM751 -urku ja Elkatone-leslie. Mielettömän ihana soundi :D Lisäksi tota Philcordaa voi käyttää jousikaikuna koska siinä on Tape-in -liitäntä. Melko avaruudellista kun ajelee jousikaiun läpi asioita lepaan :D + ekaa kertaa oon pääsemässä nauhamikkifiiliksiin... Toivottavasti määkin voin kohta kirjoittaa iloisia fiiliksiä nauhamikeistä. Tammikuussa taloon tuli Royer R-122 -pari. Viikko-pari hankinnan jälkeen toisesta vissiin antautui nauha, ja kun ne kävivät Saksassa valtuutetussa huollossa nauhanvaihdossa, ne oli pakattu paluumatkalle sen verran huonosti, että ilmeisesti toinen mikki otti kuljetuksessa siipeensä: se on nyt 20 dB hiljaisempi kuin toinen, joten lähtevät huomenna uudelle kierrokselle. Luottamukseni saksalaiseen jämäkkyyteen koki ison kolauksen: en olettanut, että kaikista maailman paikoista juuri Saksasta lähetetylle paketille voisi käydä noin, mutta näköjään pitäisi itse käydä heillekin paketoimisen jalo taito opettamassa... Sen pienen hetken, mitä ehdin testata Royereitä, soundi oli kyllä mannapuuroa ja mansikkaa. Eiköhän tääkin tarina onnellisesti pääty, ärsyttää vaan odotella ja säätää ja mailailla ja paketoida ees taas jonkun toisen huolimattomuuden takia. |
Misiu 27.03.2017 23:18:09 | |
---|
Ylihuomenna pitäisi olla postissa odottamassa käyttämättömät Shuren E5-montut. Erittäin mielenkiinnolla odotan että miten ne vertautuu esimerkiksi nykyisiin 215:siin. Vieläkin kaipaisin kommentteja kenellä vielä on E5:set että miten ne ovat aikaa kestäneet ja ovatko vertailukelpoiset tämän päivän highend-monitoreihin. "Ei mitään hätää! Kyllä se ehitään soundcheckissä harjotella!"
Humppa piristää ja pi.. |
Mikael 29.03.2017 11:12:15 | |
---|
Jucciz: Toivottavasti määkin voin kohta kirjoittaa iloisia fiiliksiä nauhamikeistä. Tammikuussa taloon tuli Royer R-122 -pari. Kas vain. Oikeen Royerit :D Meille tuli sE Electronicsin VR1 pari (Pyryn kanssa puoliks) ja ne on kyl ihan mahtavat. Mul on pari tollasta GA R1:stä ja ne on kyl ihan eri planeetalta - siis aika paskat - verrattuna noihin VR1:iin jotka kuulostaa oikeesti ihan todella hyvältä. Fuzz is Clean!
Muovinen 30.03.2017 08:28:11 | |
---|
Viikonlopun rumpusessiot meni hyvin vaikka muu elämä, kuten sairastavat lapset yrittivät laittaa kapuloita rattaisiin ;D Uudet mikit tuli testattua ja osa toimi ja soundasi kuten odotin ja osa ei mutta plussan puolelle jäätiin siinäkin. Virvelissä ekaa kertaa joku muu, kuin 57 eli Audixin i5 ja hyvältä soundaa. MD421:sta en tykännyt ainakaan tällä virvelillä ja vireellä läheskään yhtä paljon. Kaverin pienikalvoiset Oktavat löysivät tiensä overeiksi ja ambiensseihin löytyi uutta puhtia ja luonnetta köpöllä vintagedynaamisella sekä paremmin mietityllä sijoittamisella. Ambienssia tulikin yhteensä 4 raitaa, joita sitten miksaillaan tarpeen mukaan sekaan. Kunto kyllä meinasi loppua, kun biisit oli tavallista nopeampia ja vaativampia, eikä treenaukselle ole jäänyt tarpeeksi aikaa. Mutta taas tuli todistettua, että mentaalitreeni voi olla vähintään yhtä tehokasta. Tuli nimittäin pohdiskeltua noita rumpuraitoja erityisen paljon tällä kertaa ja soitin ne varmasti kymmeniä ellei satoja kertoja päässäni. Nyt kun noita raitoja kuuntelee, niin välillä miettii, että soitinko minä tosiaan nämä. Hengästyttää koko ajatus. Voisin laittaa jotain näytettä, kunhan biisit vähän etenee. |
Jucciz 03.04.2017 01:32:31 | |
---|
Mikael: Kas vain. Oikeen Royerit :D Kylläpä kyllä. Olivat perjantaina päässeet takaisin huoltamolle. Sieltä vastattiin: "ive received both mics today. One mic had a cold solder joint on the cable thats connecting the ribbon assembly to the internal PCB. Ive cut the cable and resoldered all of the connections. Both mics are working fine now. Ive compared them in level and frequency response." Lähtevät tänään takaisin, saan loppuviikosta pötköt näillä näkymin käyttöön - ja hyvä niin, tässä nimittäin pukkaa EP:n rumpuäänityksiä viikon-parin sisällä ja ois kiva voida käyttää noita siihen. |
Mikael 03.04.2017 15:27:00 | |
---|
Joo mä oon nyt äänittänyt noilla omillani rumpuja, akustista kitaraa, laulua (kaks laulajaa samaan aikaan lärvit vastakkain) ja tänään just kontrabassoa. Ihanata :) Fuzz is Clean!
Spedemix 03.04.2017 21:46:56 (muokattu 03.04.2017 21:47:05) | |
---|
No nyt kun kerta puhutaan näistä Royereista niin kertokaas mulle onko ne niinku kirkkaat mikit? En oo ite päässyt siis koskaan käyttään. Mä oon jotenkin ite ymmärtänyt että noi aktiiviribbonit on vaan ribboneita joissa mukana (phantomilla sähköistetty) esivahvistin jolla saadaan korkeempi output. Kertokaa jos mä oon väärässä. :) Onko R122/R121 jotenkin saundiltaan ihan eri maasta kuin esim. Coles 4038? Spede blendaa: https://blend.io/spede |
Jucciz 03.04.2017 23:15:27 (muokattu 03.04.2017 23:19:07) | |
---|
Spedemix: No nyt kun kerta puhutaan näistä Royereista niin kertokaas mulle onko ne niinku kirkkaat mikit? En oo ite päässyt siis koskaan käyttään. Mä oon jotenkin ite ymmärtänyt että noi aktiiviribbonit on vaan ribboneita joissa mukana (phantomilla sähköistetty) esivahvistin jolla saadaan korkeempi output. Kertokaa jos mä oon väärässä. :) Onko R122/R121 jotenkin saundiltaan ihan eri maasta kuin esim. Coles 4038? En oo päässyt vertaamaan rinnakkain, mutta kyllä foorumeilla aika paljon just Royeriä ja Colesia verrataan, koska molemmat ovat isoja nimiä. Emmää lyhyen testini perusteella Royeria mitenkään överikirkkaana pitäis, jos en kohta toisaalta tumppunakaan. Mukavan miellyttävä soundi: alamiddle aavistuksen kuopalla, lievä preesenskorostus ja sen jälkeen laskee tasaisen loivasti. Royerin sivuilta löytyy R-122:lle tämmöinen taajuusvastekäppyrä: http://royerlabs.com/images/spec/R-122mkiifreq.jpg R121:hän on noista se perinteisempi passiivinen nauhamikki, joka on siis tarkempi etuasteesta sekä impedanssin että gainin suhteen. R122 on puolestaan se phantom-versio, jossa on oma esivahvistin ja jonka output on sen myötä tyypillisen laadukkaan konkan suuruusluokkaa. Jos (ja todennäköisesti kun) nuo mikit nyt tulevat ajoissa takaisin, voisin ottaa pientä testipätkää talteen vaikkapa siitä, miten ne käyttäytyvät rumpujen overhead-mikkeinä hyväsoundisessa soittotilassa ja laittaa ihan kuultaville. Tämän päivän fiilistelyn aihe on sE Electronicsin Space-mikkiscreeni. Onpahan sitten kannettava "laulukoppi", joka tosin itselläni tulee ensisijaisesti kitaroiden äänittelykäyttöön, vaan miksei muuhunkin. |
Jucciz 06.04.2017 00:02:32 | |
---|
Royerit palasivat _todella_ hyvin pakattuina ja ehjinä kotiin! |
Megadethh2 07.04.2017 14:23:43 | |
---|
Jucciz: Royerit palasivat _todella_ hyvin pakattuina ja ehjinä kotiin! Aika nolo juttu se olisi kyllä Royerin pojille ollutkin jos ne olisivat taas lähettäneet vialliset mikit. Mutta joo, hyvä että mikit saapuivat ehjinä viimeinkin. Altered Mind Project "Either you're deliberately out of tune and sabotaging my band, or you don't know you're out of tune, and that's even worse." |
Mikael 09.04.2017 13:42:01 | |
---|
Onpa siistiä ruveta miksaamaan biisiä jossa on peräti 18 raitaa ja kun kanavat avaa ja laittaa gainit kohdilleen ja faderit nollaan, niin ei oikeen huvittais enää tehdä sen enempää koska kuulostaa vaan niin ihanalta :D Fuzz is Clean!
Drummer-K 09.04.2017 22:09:35 | |
---|
Mikael, tuo on harvinaista ja saa kyllä miksaajaan loistotuulelle! Siten pitää bändille vähän valehella, että on tehny ihan helvetisti hommia :D https://www.facebook.com/SoundranchStudio
Edullisia äänitys- ja miksaushommia Pohjois-Pohjanmaalla. |
Lahtari 10.04.2017 23:15:21 | |
---|
Jucciz: Royerit palasivat _todella_ hyvin pakattuina ja ehjinä kotiin! No nyt sitä ääninäytettä, tai ei uskota! I am a scholar and a gentleman...and probably a pervert too |
Jucciz 11.04.2017 00:42:54 | |
---|
Megadethh2: Aika nolo juttu se olisi kyllä Royerin pojille ollutkin jos ne olisivat taas lähettäneet vialliset mikit. Mutta joo, hyvä että mikit saapuivat ehjinä viimeinkin. Ei Royerin pojille, vaan saksalaisen huoltofirman, jolta Royer ostaa huoltopalvelut. Huomenna (eli tänään) äänitellään! |
Mikael 12.04.2017 22:57:38 (muokattu 13.04.2017 23:53:26) | |
---|
Drummer-K: Mikael, tuo on harvinaista ja saa kyllä miksaajaan loistotuulelle! Siten pitää bändille vähän valehella, että on tehny ihan helvetisti hommia :D No toi on jotenkin sellanen ihannelähtötilanne ja oma kela siitä miten asioiden pitäis olla äänitysten jälkeen. Ei editoitavaa, ei valikoitavaa, ei tunetettavaa, ei perussäätöä... voi keskittää kaikki voimavarat siihen hienosäätöön millä asia nostetaan seuraavalle levelille. Pientä hiomista sieltä täältä ihan rauhassa fiilistellen... Tossa korostuu se miks mun mielestä äänittäminen on ihan yhtä tärkeetä hommaa kuin miksaaminen. Jotenkin monesti on sellanen fiilis että ensin pitää tuntitolkulla tehdä duunia et saa musan kuulostamaan musalta, ennen kuin pääsee itse asiaan :) Mut fiiliksistä toisiin. Mä otin ensiaskeleen pimeälle puolelle ja ostin modulaarisyna-laatikon :D Hyvästi rahat ja vapaa-aika :D Fuzz is Clean!
oksatboys 14.04.2017 20:38:22 (muokattu 14.04.2017 20:38:31) | |
---|
Mikael:Mä otin ensiaskeleen pimeälle puolelle ja ostin modulaarisyna-laatikon :D Hyvästi rahat ja vapaa-aika :D Otin alkuviikosta saman askeleen ;D Hyvää fiilingiä aiheuttaa myös studion akustiikkarempan eteneminen. Seinille on nyt hommattu 4 kpl manhatta skyline-diffuusoreja ja toiset 4 kpl tulee kuukauden sisään. Nurkkiin tulee villasta bassoansat ja kattoon mahdollisesti helmholtz-absorbaattori syömään lattian ja katon välisen kuminamoodin pois. Kiinnostaa todella paljon päästä testaamaan eri soittimien äänittämistä akustiikkarempan jälkeen. Ennen seinillä oli mattoja ja moltonia jotka käytännössä vain söivät yläpäät. |
Mikael 10.05.2017 14:52:15 (muokattu 10.05.2017 18:34:58) | |
---|
Tarkkaamon mullistusten ja uudelleenjärjestelyiden myötä tuli fiilis, että kuuntelu ei oo enää ihan tiptop-kuosissa. Varsinkin bassopää oli jotenkin hahmoton vaikka bassoa kyllä oli. Koitin ensin ite mittailla ja tehdä muutoksia, mutta nopeasti huomasin, että asioista perillä olematta se oli aika hakuammuntaa, joten päätin kutsua paikalle ammattimiehen. Palomäen Roope (Laatu-Ääni Oy) kävi eilen mestoilla mittailemassa ja siirtelemässä kaiuttimia ja kuuntelupistettä. Jumalauta että kannatti! Nyt on taas ihan mahtavaa ja kuulostaa paremmalta ku miesmuistiin. Ihan käppyröidenkin perusteella kuopat pienenivät ja vaste tasottui huomattavasti, mutta mikä tärkeintä kuulokuva selkeentyi ja etenkin bassopää kiinteytyi aivan selkeästi. Suosittelen vahvasti kaikille. Ammattimies osaa aika nopsaan sanoa mistä mikäkin johtuu ja tehdä oikeista muutoksia. Lisäksi itse oppii asiasta kertaheitolla ihan valtavasti :D Fuzz is Clean!
Muovinen 10.05.2017 17:27:35 | |
---|
Mikael: Tarkkaamon mullistusten ja uudelleenjärjestelyiden myötä tuli fiilis, että kuunelu ei oo enää ihan tiptop-kuosissa... Jesco Lohanilla oli Unstoppable Recording Machine -podcastissa ilmeisen hyvä metodi kuuntelun tsekkaukseen. Perustuu huonemoodien paikallistamiseen ja sen sellaiseen, en muista tarkalleen mitä siinä tehtiin, kun on itselläkin vielä käymättä oma kuuntelu tolla systeemillä läpi. Hyviä fiilistelyjä itellä vois olla vaikka just noiden podcastien löytäminen ja sitä kautta uusien juttujen kokeilu miksatessa. Varsinkin equtus on menny ainakin omasta mielestä taas askeleen eteenpäin. Toinen ihana asia on Torpedo Live ja sitä myöten putkinupit, pedaalilauta ja piuhat pitkin makkarin lattiaa. Vaimo approves. |