Aihe: Equator Audio D5 monitorit
1 2 3 4 5 6 7
htm
15.09.2013 15:41:05

saastara: Kuten tossa taisi aiemminkin tulla ilmi.. Soundi on aika 'karu'. Ja ymmärrän ihan hyvin porukkaa, joka ei näistä pidä.

Mutta kyllä nää helvetin hyvät on, hintaisekseen melko mielettömät. Itsellä on ainakin säilynyt ykköskajareina. Ainoa narina itsellä on lähinnä se, että tykkään miksaa kunnon volilla. Silleen, että kivasti tutisee.. Ja näillä siinä vaiheessa kun on semmoinen fuckjea!-vola, lähtee pää irti keskarien toimesta ja taukojen tarve nousee exponentiaalisesti. Ainakin mulla..

Nyt olisikin tarkoitus D8:n siirtyä noista D5:sta, joska ne sitten kutittelisi vähän paremmin tuolta vatsan alueelta.

Myyppäs mulle sitten noi D5:t! Etten joudu tompalta tilaamaan. Laita pikaviestiä jos kiinnostaa.
www.signumfreud.com
saastara
15.09.2013 15:50:15 (muokattu 15.09.2013 15:56:35)
htm: Myyppäs mulle sitten noi D5:t! Etten joudu tompalta tilaamaan. Laita pikaviestiä jos kiinnostaa.

Sori! Näyttääpi siltä, että eivät ole kaupan vaan pitäisi päinvastoin yksi vielä lisää noita hommata. Konserniin on näillä näkymin tulossa pääkomottimiksi Even cs307:t, jää noi D5:t sitten kakkosreferenssiksi..

Euroopasta kun ei noita taida yksittäiskappaleina saada, niin jos joka haluaa mun kanssa littiin ostella sentterimonitoriksi niin voi laitella pikaviestiä.
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Mikael
15.09.2013 16:01:08

saastara: Konserniin on näillä näkymin tulossa pääkomottimiksi Even cs307:t

Mitkäs nää on?
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
saastara
15.09.2013 16:12:25 (muokattu 15.09.2013 16:50:42)
Mikael: Mitkäs nää on?

Adamin perustajaheebon uusi firma, ainakin nimestä näin päättelisin myös.. Kolmitiet 7"-elementeillä. Olin jo melko varma tosta Adamin a77x:stä, mutta suositteli myyjäihminen vielä tarkistamaan Evet heidän hyllystään jahka kerkeän, kuulemma vielä kelvompi, tiedä häntä.

Loppuviikosta nyt selviää kummat päätyy taloon kun menen noita rinnan kuuntelemaan. Hintaero on sen verta pieni, että erityisempää laatueroa hirveästi tuskin löytyy.

E: Paitsi, että se malli on näemmä SC307
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Mikael
15.09.2013 16:24:29

saastara: E Paitsi, että se malli on näemmä SC307

No ilmankos ei löytynyt midis... :D
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
sami_sumea
16.09.2013 12:13:25

saastara: Adamin perustajaheebon uusi firma, ainakin nimestä näin päättelisin myös.. Kolmitiet 7"-elementeillä. Olin jo melko varma tosta Adamin a77x:stä, mutta suositteli myyjäihminen vielä tarkistamaan Evet heidän hyllystään jahka kerkeän, kuulemma vielä kelvompi, tiedä häntä.

Jos mää ostaisin uudet kajarit tällä hetkellä, ne olis melko varmasti Even SC205:t. Parhaat järkihintaiset pömpelit mitä oon aikoihin kuullu.

...
http://www.soundreel.com
Antti1
16.09.2013 12:33:35
sami_sumea: Jos mää ostaisin uudet kajarit tällä hetkellä, ne olis melko varmasti Even SC205:t. Parhaat järkihintaiset pömpelit mitä oon aikoihin kuullu.

...

Osaatko heittää jonkun summittaisen vertailun esim. Genelec 8020 -pönttöihin?
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
sami_sumea
16.09.2013 20:42:46 (muokattu 16.09.2013 20:43:54)

Antti1: Osaatko heittää jonkun summittaisen vertailun esim. Genelec 8020 -pönttöihin?

Joo, vitusti paremmat :-P

edit: seriously, kävin räpläämässä noiden kanssa muutaman tunnin tossa jossain välissä Verkkokaupan studiopuolella, kuuntelin tuttua matskua yms, päihittivät mennen tullen keskialueessa sekä vastaavan hintaluokan Adamit että Genelecit. Mut nää on kaikki makuasioita, kantsii käydä kuuntelemassa ite.

...
http://www.soundreel.com
L.Ruoska
24.09.2013 23:47:38

sami_sumea: Joo, vitusti paremmat :-P

edit: seriously, kävin räpläämässä noiden kanssa muutaman tunnin tossa jossain välissä Verkkokaupan studiopuolella, kuuntelin tuttua matskua yms, päihittivät mennen tullen keskialueessa sekä vastaavan hintaluokan Adamit että Genelecit. Mut nää on kaikki makuasioita, kantsii käydä kuuntelemassa ite.

...

Ei löydy Verkkiksen sivuilta noita? Jos toi on varma että niillä ne kuitenkin siellä on niin täytyy käydä tsekkaamassa :) Muistatko mitä muita löytyy samalta pöydältä verrokeiksi?
There was a hole here. It's gone now.
Esp
25.09.2013 14:05:41

Leo Lindgren: Ei löydy Verkkiksen sivuilta noita?

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 205-aktiivinen-2-tie-studiomonitori

Tuosta noin.
Täh?!?
washburn
25.09.2013 16:00:18

On kyllä rumat!
Live long and prosper.
L.Ruoska
25.09.2013 18:52:02

Oho, epähuomiossa kelasin että tarkoitit Equatoreja... :-P

Yyyh on kyllä rumat noi Evet. Mutta Adamit on kanssa aika teollisen näköset, samaa sukua.
There was a hole here. It's gone now.
Vilzu_
04.05.2014 21:14:19 (muokattu 04.05.2014 23:16:20)

sami_sumea: Jos mää ostaisin uudet kajarit tällä hetkellä, ne olis melko varmasti Even SC205:t. Parhaat järkihintaiset pömpelit mitä oon aikoihin kuullu.

...

Tulee hiukka vanhaan ketjuun, mutta komppaan kyllä täysin!

Tuli eilen käytyä kuuntelemassa Even sc205 ja oli kyllä uskomattoman hyvän kuulonen monitori! Alkujaan oli tarkoitus lähteä kuuntelemaan Genen m030 ja Adamin AX sarjaa, mutta kyllä luuttusi Eve lattiaa Adameilla ja Geneillä, Genet eritoten kuulostivalta karuilta, kuivilta ja tylsiltä, mikä voi toki olla hyväkin asia miksatessa. Ei sillä etteikö Eve olisi ollut sekin analyyttinen ja tarkka. Paketti oli kyllä erityisen hyvin kasassa, bassot olivat puhtaat ja pakottomat ja diskantti erittäin tarkka ja hyvin balansissa keskialueen kanssa. Jotkut nauhadiskantit joskus sihahtaneet ikävästi korvaan, mutta Eve oli ainakin tässä kuuntelutilassa rasittamattoman kuuloinen.

Olen itsekin hankkimassa uusia monitoreja ja kyllä päätös on aikalailla tehty! Puhdas musiikin kuuntelu ja editointi suhde tasoa 90/10, joten musikaalisempi Eve on oma valintani, vaikkei välttämättä aivan yhtä hyvin joitakin mikauksia kääntäisikään.
Ibanez RG Prestige RG2550Z GW | Ibanez RG7420 | Yamaha APX500 | Vox vt50 (uusi)
anapena
05.05.2014 00:28:49
Vilzu_:Tuli eilen käytyä kuuntelemassa Even sc205 ja oli kyllä uskomattoman hyvän kuulonen monitori!

Missä noita pääsee kuuntelemaan?
Istu ja pala!
hape
05.05.2014 11:07:47

anapena: Missä noita pääsee kuuntelemaan?

Näyttäs olevan "Esillä Jätkäsaaren myymälässä!":

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 205-aktiivinen-2-tie-studiomonitori
http://www.thespyro.com
Vilzu_
05.05.2014 17:01:30 (muokattu 05.05.2014 17:02:48)

anapena: Missä noita pääsee kuuntelemaan?

Joo jätkäsaaressa on hyvä kokoelma Even monitoreita, subbareita ko. valmistajalta ei ole kuultavana, eikä edes myytävänä verkkokaupassa.
Ibanez RG Prestige RG2550Z GW | Ibanez RG7420 | Yamaha APX500 | Vox vt50 (uusi)
Lego
23.06.2014 10:50:57
Osaisikohan joku valaista.. Näissäkö ei voi käyttää TRS ja XLR-sisääntuloja yhtäaikaa? Mulla siis tulisi tavaraa tietokoneelta (TRS) ja Line6 PODista (XLR) mutta eivät toimi samalla kertaa, toisin kuin edellisissä behringereissäni. Erikseen kyllä futaa kun irrottaa plugit niin alkaa xlr-puolikin laulamaan :P
Kalmo
23.06.2014 11:41:37
Harmi, että tuossa Evessä on refleksiportti takana. Se kyllä hankaloittaa ihanteellista sijoittamista mielestäni. Uteliaisuuteni kyllä heräsi.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Lego
23.06.2014 20:47:37
JAK: Osaisikohan joku valaista.. Näissäkö ei voi käyttää TRS ja XLR-sisääntuloja yhtäaikaa? Mulla siis tulisi tavaraa tietokoneelta (TRS) ja Line6 PODista (XLR) mutta eivät toimi samalla kertaa, toisin kuin edellisissä behringereissäni. Erikseen kyllä futaa kun irrottaa plugit niin alkaa xlr-puolikin laulamaan :P

Itse itseäni sivistäen, ei onnistu. Varmistettu valmistajalta, on vekottimet suunniteltu niin että toisen ollessa käytössä, hiljenee toiset inputit. Sääli, muuten hyvät monitorit.
anapena
23.06.2014 22:31:04
JAK: Itse itseäni sivistäen, ei onnistu. Varmistettu valmistajalta, on vekottimet suunniteltu niin että toisen ollessa käytössä, hiljenee toiset inputit. Sääli, muuten hyvät monitorit.

Esimerkiksi tuolta joku, missä on tarvittavat liitännät:
http://www.thomann.de/fi/cat.html?g … _ja_monitorikontrollerit&oa=pra
Tai sitten sopiva pikkumikseri.
Istu ja pala!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)