Ziggy Bubba 04.02.2013 17:34:02 (muokattu 04.02.2013 17:34:50) | |
---|
CarlosJones: Onko kokemuksia Senkun HD 598 luureista. Kävin kuuntelemassa 600:set ja ne oli ihan ok. Onko 598 soundi kirkkaampi ja vähemmän alapäätä. Näin käsitin kun luin jotain ulkomaista foorumia? Lähinnä etsin luureja iltapuolen ohjelmointiin ja inhoan liian yläpäävoittoisia luureja. Yhdet AKG:t kävi ja lähti saman tien kiertoon :) Mitä pikaisesti olen noita HD598-malleja testannut, niin soundi oli varsin hyvin tasapainossa ja toisto oli oikein ilmavaa. En usko että bassoa on vähemmän kuin kuusssatasissa, näyttäisi olevan ainakin Headphone.comin mittausten mukaan aika samoissa - en nyt saa vaan linkkiä toimimaan. Mutta etsivä löytää... Laatuluureja ovat molemmat, eli pahasti en usko että menet metsään kummallakaan. |
Danko 04.02.2013 23:18:12 | |
---|
CarlosJones: Onko kokemuksia Senkun HD 598 luureista. Kävin kuuntelemassa 600:set ja ne oli ihan ok. Onko 598 soundi kirkkaampi ja vähemmän alapäätä. 598:ista en tiedä, mut 650:issä on enempi botnea 600:iin verrattuna. "No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974 |
CarlosJones 05.02.2013 15:31:36 | |
---|
Päädyin kuitenkin Senkun HD 650:siin. Ranskasta löysin "alekorin". Yleensä suosin suomikauppaa, mutta nyt lähti maailmalta 50 euroa halvemmalla. |
Ziggy Bubba 05.02.2013 17:26:00 | |
---|
CarlosJones: Päädyin kuitenkin Senkun HD 650:siin. Ranskasta löysin "alekorin". Yleensä suosin suomikauppaa, mutta nyt lähti maailmalta 50 euroa halvemmalla. Erittäin hyvät luurit nuokin, myös miksailuun. Alapää on tosiaan vähän kuussatasia tuhdimpi, mutta varsin tasainen sekin toistoltaan. Sopii siis jokseenkin yhtä hyvin musiikista nautiskeluun kuin kriittiseen kuunteluun. |
MTV95 17.02.2013 16:33:58 | |
---|
Itse Olen käyttänyt kuulokkeitA Streets by 50. Monster beats by dr dre on vielä laadukkaamat. |
Ziggy Bubba 17.02.2013 17:59:05 | |
---|
MTV95: Itse Olen käyttänyt kuulokkeitA Streets by 50. Monster beats by dr dre on vielä laadukkaamat. Ei ne kyllä taida olla, siis kovin laadukkaat. Soundi on todella rankasti värittynyt, joka ei kyllä varsinkaan studio-hommissa ole hyvä juttu. Tyylikkäät ne on toki. Äänentoisto ei vaan kuulu Dre-luurien vahvuuksiin. |
MTV95 23.02.2013 15:56:26 | |
---|
No...monet julkkikset hoitaa hommansa niillä ja äänenlaatu on ok, tosin ääneneristys on surkea. Mutta myönnän, että kuulokkeeni ovat enemmän silmänruokaa:) |
Ziggy Bubba 23.02.2013 16:48:00 | |
---|
MTV95: No...monet julkkikset hoitaa hommansa niillä ja äänenlaatu on ok, tosin ääneneristys on surkea. Mutta myönnän, että kuulokkeeni ovat enemmän silmänruokaa:) Siis julkkikset käyttää Beats-luureja julkisuudessa? Juu, koska firma nerokkaasti esim. viime olympialaisten alla lahjoitti niitä urheilijoille ja julkkiksille. Verrattuna iNappien soundiin on siinä sentään bassoa enemmän. Selvää parannusta siis, julkimollekin. Käyttääkö ne äänialan julkkikset näitä työssään - epäilen erittäin vahvasti. |
Mikael 25.02.2013 17:03:47 | |
---|
Onks kenellään kokemusta elektrostaattisista Staxeista studiokäytössä? Hifi-hommissahan noita pidetään ihan ykköskuulottimina. http://www.stax.co.jp/Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
anapena 25.02.2013 17:37:51 | |
---|
Mikael: Onks kenellään kokemusta elektrostaattisista Staxeista studiokäytössä? Hifi-hommissahan noita pidetään ihan ykköskuulottimina. http://www.stax.co.jp/ Mulla on melkein 2kyt vuotta ollu ruskeat Lambda Signaturet halvimmalla vahvarilla. Aika vähän niitä loppujen lopuksi on tullut käytettyä, kun ottaa huomioon hankintahinnan, jotain 4500mk muistaakseni. Mutta en mä niitä viitti poiskaan myydä, on ne sen verran hyvänkuuloiset:) Vertailin silloin perusLambdaa ja sitten tätä Signaturemallia, joka oli vähän tarkempi ja siistimmän kuuloinen. Erittäin selkeät, ilmavat, kuulaat, tarkat ja tasapainoiset ja mitä sitä vielä keksisi. Ei mitään korostuksia esimerkiksi bassopäässä, näillä jos teet muheet bassot, niin muualla kuunneltaessa voi olla liikaa. Tosi neutraalit. Tuli varmaan kaikille selväksi mielipiteeni:) On näissä yks huono puoli studiokäyttöä ajatellen. Eivät juurikaan eristä ääntä. Istu ja pala! |
Mikael 25.02.2013 17:57:02 (muokattu 25.02.2013 17:57:36) | |
---|
anapena: On näissä yks huono puoli studiokäyttöä ajatellen. Eivät juurikaan eristä ääntä. No täähän ei oo mikään varsinainen ongelma kun kuitenkin äänitystilanteeseen on suljettuja luureja. Miksatessa luurit on muutenkin avoimet. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
anapena 25.02.2013 20:02:44 | |
---|
Mikael: No täähän ei oo mikään varsinainen ongelma kun kuitenkin äänitystilanteeseen on suljettuja luureja. Miksatessa luurit on muutenkin avoimet. Näinpä. Lähinnä noilla Staxeilla tulee fiilisteltyä joitakin levyjä ja sitten tsekkailtua omia miksauksia. Kaiuttimilla miksataan pitkää päivää:) Istu ja pala! |
Mikael 26.02.2013 11:08:07 (muokattu 26.02.2013 11:09:07) | |
---|
Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Mikael 26.02.2013 11:10:47 | |
---|
anapena: Näinpä. Lähinnä noilla Staxeilla tulee fiilisteltyä joitakin levyjä ja sitten tsekkailtua omia miksauksia. Kaiuttimilla miksataan pitkää päivää:) Toki mäkin pääasiassa miksaan kaiuttimilla, mutta nyt kun tulee monesti tehtyä muuallakin kuin omassa pajassa niin hyvät ja tutut kuulokkeet ovat tärkeä työväline asioiden tarkastamiseen. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Esp 26.02.2013 15:01:16 | |
---|
Mikael: No entäpäs onko näistä jollain kokemuksia: http://www.shure.eu/products/headphones/srh1440 http://www.thomann.de/fi/shure_srh_1440.htm Ostin itse pari viikkoa sitten ne Shuren 940 luurit ja olivat todella positiivinen kokemus. Äärimmäisen tarkat ja kuuntelukokemuksesta tuli mieleen lähinnä iso line array setti ulkoilmassa livenä :D Huomasin noilla heti pari ongelmakohtaa miksauksista, eli maksoivat itsensä takaisin samantien. Eivät tosin ole mun pään malliin kaikkein mukavimmat, jos jostain tarvii kitistä. Täh?!? |
Mikael 26.02.2013 23:11:37 (muokattu 27.02.2013 09:58:37) | |
---|
Mä kävin tänään koekuuntelemassa SRH1440:t ja ei tullut kauppoja. HD600 on edelleen se millä mennään... Shuret olivat mulle liian kirkkaat. Ei ihan niin överit kuin K701:t mutta kuitenkin yläpäästään mun makuun turhan korostuneet. Täältä sais nyt noi Shuret hyvin edukkaasti jos diggaa kirkkaammasta menosta: http://www.stereohelsinki.fi/p/kaytetyt-demot.htmlEnnen ei ollut mitään - nyt on. |
Ziggy Bubba 27.02.2013 00:29:00 (muokattu 27.02.2013 00:29:27) | |
---|
Mikael:Ei ihan niin överit kuin K701:t.... Ok, hyvä tietää. Musta ton AKG:n kirkkaus on osittain seurausta jopa epä-neutraalin kevyestä alapäästä. Tohon kun sen tosi tehokkaan diskantin laittaa rinnalle, niin helposti tulee kuunteluväsymystä ja äkkiä. Mulle se HD600 on kanssa suosikki miksailussa. Yläpää on just sopivassa suhteessa, kirkas mutta ei ylikorostunut. Oikeastaan HD650 on hifi-hommissa parempi ja melkein yhtä hyvä studio-jutuissa - kunhan oppii sen vähän reippaamman alapään kanssa toimimaan. |
miffe 27.02.2013 13:09:25 | |
---|
Esp: Ostin itse pari viikkoa sitten ne Shuren 940 luurit ja olivat todella positiivinen kokemus. Äärimmäisen tarkat ja kuuntelukokemuksesta tuli mieleen lähinnä iso line array setti ulkoilmassa livenä :D Mulle tosta kommentista tulee mieleen lähinnä huono impulssivaste, kampasuodin ja rajoittunut resoluutio. Paitsi Nexon Geo-sarjojen kanssa. Ne on vähän kuin naamalle pusketut Genelecit :) turkulainen |
washburn 05.03.2013 17:35:10 | |
---|
Oiskos kellään kokemusta Beyerin DT 880 ja 990 malleista ja niiden eroista? Avoimet luurit olis täälläpäässä ostoslistalla. Live long and prosper. |
TomiTee 27.03.2013 08:12:41 | |
---|
washburn: Oiskos kellään kokemusta Beyerin DT 880 ja 990 malleista ja niiden eroista? Avoimet luurit olis täälläpäässä ostoslistalla. 990 lähtee halvemmalla mutta nuo 880 kuulemma paremmat. Itsellä lähtee 880pro tilaukseen. Olis kiva kuulla käyttökokemuksia. |