![]() 25.03.2007 14:48:49 | |
---|---|
...laitoin tämänkin servulle: http://halsu.com/DIVARi/Mnet/mjk_-_misaus.mp3 Miellyttävän luomu meininki tässä... Tack! Ma poistin tuon biisin nyt tuolta mikseristä. | |
![]() 28.03.2007 13:21:15 (muokattu 28.03.2007 16:42:11) | |
Muutama kommentti ja selitys miksauksestani, jonka Divarin pojat ovat lisänneet sivuilleen. Kuten usein tämänkaltaisissa projekteissa, ongelmakohtia on monia. Useimmat ongelmat olisi ratkaistu jo esituotantovaiheessa, jos tämä olisi oikea levy-projekti. Toiset olisi ratkenneet itsestään, jos bändi olisi hinkannut biisiä etukäteen jonkun verran, ja jos bändi olisi käyttänyt äänitykseen enemmän aikaa. - Sovitus, biisi liian pitkä ja rakenne hahmoton. Kontrasti tekstin ja biisin fiiliksen välillä. - Instrumentaatio, ei niin loppuun asti mietitty. Välillä tyhjäkäyntiä, toisinaan taas liian täyteen soitettu. - Soitto ja laulu, paikoittellen melko läysästi vedetty. Soittoon, istrumentaatioon ja kontrastiin biisin fiiliksessä ei miksauksessa voi paljon vaikuttaa. Sen sijaan biisirakenteen tein uusiksi; biisi lyheni noin kolmeen minuttiin. Loppuun yritin saada tiettyä traagisuutta. Rummuista käytin vain neljää raitaa; basari, virveli ja stereo ambienssiraita. Lisäsin introon, outroon ja säkeistöihin sähköpianon antamaan lisätukea laululle. Säkeistön kitaran editoin kohdilleen, samoin sooloon tein pari editointia. Tunetusta en loppujen lopuksi käyttänyt yhtään. Suurta eroa alkuperäiseen miksaukseen ei saa helposti tehtyä puuttumati ongelmakohiin. PS: Hankin just ennen tätä miksausta Focusriten Liquidmixin. Hyvä peli, mutta ei ratkaissut ongelmaani tietsikan teho-ongelmasta. Päinvastoin. Nyt täytyy hankkia uusi tietokonekin. GAS rules. Born to lose, live to win! | |
![]() 28.03.2007 14:00:10 | |
- Sovitus, biisi liian pitkä ja rakenne hahmoton. Kontrasti tekstin ja biisin fiiliksen välillä. - Instrumentaatio, ei niin loppuun asti mietitty. Välillä tyhjäkäyntiä, toisinaan taas liian täyteen soitettu. - Soitto ja laulu, paikoittellen melko läysästi vedetty. Mä rohkenen kyllä olla noissa kaikissa eri mieltä. Ja tarkoitan nyt sitä miltä biisi kuulostaa mun alkuperäisessä miksauksessa. (Sori, oli ihan pakko kommentoida.) ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido | |
![]() 28.03.2007 14:45:13 | |
Mä rohkenen kyllä olla noissa kaikissa eri mieltä. Ja tarkoitan nyt sitä miltä biisi kuulostaa mun alkuperäisessä miksauksessa. (Sori, oli ihan pakko kommentoida.) Noihan on mielipidekysymyksiä. Jos ei olisi, kaikki musiikki kuulostaisi samalta. Yllä olevat mietteet on mun mielipiteitä ja jos olisi ollut mahdollista olisin vähintään soitattanut ja laulattanut biisin uusiksi. Born to lose, live to win! | |
![]() 28.03.2007 16:28:01 (muokattu 28.03.2007 16:33:21) | |
Ja tässä tuo miksaus, sorry kun kesti... http://halsu.com/DIVARi/Mnet/Saavutko_koskaan-FastEddie.mp3 Edit: Hauska toi sun edit. CU
--
Eki | |
![]() 28.03.2007 22:55:51 | |
Oon nyt pari päivää leikkinyt kieli poskessa tuottajaa raitojen kanssa. Katsotaan tuleeko tästä mitään valmista koskaan. Se mitä jo ehdin tekemään: - Editoin rumpujen iskut tarkasti klikkiin. - Editoin basson rumpujen taimiin. Parissa kohdassa sleebasi häiritsevästi. - Sain toissa päivänä uuden lelun, Melodynen, ja tunetin lead-laulun nuotit oikeaan vireeseen. - Leikin vielä lisää Melodynella ja tein ihan hitosti enemmän stemmoja (12 raitaa). Soolona jokainen kuulostaa erittäin robottimaiselta mutta sekaisin miksattuna tekee isosti biisin luonteelle hyvää. - Triggasin rummut. Kevyemmiksi säkeistöjä varten, kertseissä jytisee kovempaa. Katsotaan tuleeko käytettyä trigattuja vai alkuperäisiä... - Sävelsin säkeistöihin lisää samanlaista sointumattoa, jota oli midinä kertseihin. - Oktaaveri sooloon (+12 ja +24 semitones), säröä hitosti lisää ja delay. (ja sehän toimii) Vielä jos jotain keksis... Sit pitäis enää löytää aikaa varsinaiseen miksaamiseen. Tavoitteena erittäin ylituotetun kuuloinen (re)miksaus. ;) | |
![]() 28.03.2007 23:12:59 | |
Oon nyt pari päivää leikkinyt kieli poskessa tuottajaa raitojen kanssa. Tätä odotan mielenkiinnolla!! Pop!! CU
--
Eki | |
![]() 31.03.2007 18:47:58 | |
Heitänpä tähän väliin tuon oman DIVARi:n virallisen miksauksen masteroimattomana. Eli tätä en ole päässyt pilaamaan liialla lyttäämisellä ;-) http://halsu.com/DIVARi/Mnet/saavut … aan_timo_jm_alkup_masteroimaton.mp3 ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido | |
![]() 31.03.2007 23:08:21 | |
Heitänpä tähän väliin tuon oman DIVARi:n virallisen miksauksen masteroimattomana. Eli tätä en ole päässyt pilaamaan liialla lyttäämisellä ;-) http://halsu.com/DIVARi/Mnet/saavut … aan_timo_jm_alkup_masteroimaton.mp3 Enpä näköjään pääse enää muokkaamaan tuota ekaa viestiä, taitaa olla joku aikaraja. Eli valitettavasti en saa siirrettyä linkkiä muiden seuraan listan jatkoksi. Höh. CU
--
Eki | |
![]() 26.04.2007 21:51:17 | |
Tämä on opettelu mielessä todella hieno juttu.Kiitos Halsu ja divari.Ehkä joskus pistän oman miksaukseni,jahka vähän treenailen :) mun kompressori on pajalla. | |
![]() 26.04.2007 21:59:35 | |
Tämä on opettelu mielessä todella hieno juttu.Kiitos Halsu ja divari.Ehkä joskus pistän oman miksaukseni,jahka vähän treenailen :) Eipä kestä - näitä on ollut hauska kuulla... CU
--
Eki | |
![]() 26.04.2007 23:20:24 | |
WANTED! Tähän ketjuun vois oikeastaan heittää myös etsintäkuulutuksen piano/syna miehestä tai naisesta. Eli jos tunnet olevasi meidän kanssa samalla viivalla ja kykenet tekemään omat osuutesi itsenäisesti "etätyönä" niin ota yhteyttä vaikka pikaviestillä. Virtuaalibändissämme on siis vielä tilaa yhdelle kosketinsoittajalle :-) (Ikätoivomus vois olla jossain 35-45 vuoden välillä.) ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido | |
![]() 01.01.2008 23:21:50 | |
Oon nyt pari päivää leikkinyt kieli poskessa tuottajaa raitojen kanssa. Katsotaan tuleeko tästä mitään valmista koskaan. Se mitä jo ehdin tekemään: - Editoin rumpujen iskut tarkasti klikkiin. - Editoin basson rumpujen taimiin. Parissa kohdassa sleebasi häiritsevästi. - Sain toissa päivänä uuden lelun, Melodynen, ja tunetin lead-laulun nuotit oikeaan vireeseen. - Leikin vielä lisää Melodynella ja tein ihan hitosti enemmän stemmoja (12 raitaa). Soolona jokainen kuulostaa erittäin robottimaiselta mutta sekaisin miksattuna tekee isosti biisin luonteelle hyvää. - Triggasin rummut. Kevyemmiksi säkeistöjä varten, kertseissä jytisee kovempaa. Katsotaan tuleeko käytettyä trigattuja vai alkuperäisiä... - Sävelsin säkeistöihin lisää samanlaista sointumattoa, jota oli midinä kertseihin. - Oktaaveri sooloon (+12 ja +24 semitones), säröä hitosti lisää ja delay. (ja sehän toimii) Höhö, yli 250 päivää my ass ... bongasin tämän ihan eri haulla ja jäinkin nyt kaipailemaan tätä Mättöpiiskan mixiä ... Raidat olikin vielä serverillä, siitä plussaa aloittajalle +++ koska ikävän usein linkit jotka ovat vaikka puoli vuotta vanhoja täällä Mnetissä, eivät enää toimi. Kokeilen huvikseni tuleeko miksaamisesta mitään :D Rok rok | |
![]() 04.01.2008 00:00:46 (muokattu 04.01.2008 00:33:46) | |
Noniin, täältä pesee: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=311559&type=dl Eli tuli tuossa sisäänajettua uus kone ja Pro Toolsin 7.4 versio. Kitararaitoja ei sitten ollukkaan ihan vähän. :D Miksattu ja masteroitu enimmäkseen toolsin omilla plugareilla. Lähtösoundit olikin miusta yllättävän hyvät. Jotain skögöä rumpuraidoissa, mutta valinnanvaraakin oli kiitettävästi. Laulusoundi vaati eniten laittoa miun makuun, jotenkin outo lähtösoundi. | |
![]() 04.01.2008 19:58:36 | |
Noniin, täältä pesee: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=311559&type=dl Eli tuli tuossa sisäänajettua uus kone ja Pro Toolsin 7.4 versio. Kitararaitoja ei sitten ollukkaan ihan vähän. :D Miksattu ja masteroitu enimmäkseen toolsin omilla plugareilla. Lähtösoundit olikin miusta yllättävän hyvät. Jotain skögöä rumpuraidoissa, mutta valinnanvaraakin oli kiitettävästi. Laulusoundi vaati eniten laittoa miun makuun, jotenkin outo lähtösoundi. Näistä saundeista tykkään. Suht luomua ja täyteläistä, mutta silti tarpeeksi erottelevaa. Itse olen noista raidoista vähän saman suuntaista kehitellyt, mutta ei ihan yhtä hyvää ole mun taidoilla syntynyt :) | |
![]() 04.01.2008 22:02:10 | |
WANTED! Kiinnostus heräsi Tähän ketjuun vois oikeastaan heittää myös etsintäkuulutuksen piano/syna miehestä tai naisesta. Kiinnostus vahvistui. Eli jos tunnet olevasi meidän kanssa samalla viivalla ja kykenet tekemään omat osuutesi itsenäisesti "etätyönä" niin ota yhteyttä vaikka pikaviestillä. Virtuaalibändissämme on siis vielä tilaa yhdelle kosketinsoittajalle :-) Kiinnostuis säilyi edelleen (Ikätoivomus vois olla jossain 35-45 vuoden välillä.) Toivo lopahti täysin. :) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella | |
![]() 04.01.2008 22:48:01 | |
oma osallistumiseni http://staff.snoud.fi/niko/saavutkokoskaan2.mp3 kalusto digi 002 rack, protools 7.4, mac mini intel core duo. Miksauttu sennheiser hd600 kuulokkeilla. Käyttäen digirack ja massey plugareita sekä tlspace kaikua. aika pikainen versio kyl, en taimaillu enkä muutakaan, urutkin jäi pois kun ei löytynyt tähän hätään midipiuhaa nord electron kytkemiseksi :D Kokeilin että miten vaikuttaa jos mulla on alusta asti masseyn tapehead plugari masterissa. Ite tykkäsin että vaikuttaa positiivisesti miksauspäätöksiin ja värittää ääntä kivasti. Lopputuloksesta sanokoon sitten muut mielipiteensä:P | |
![]() 05.01.2008 01:20:59 | |
Höhö, yli 250 päivää my ass ... plussaa aloittajalle +++ jep sama juttu. Duoda duoda... jos tuota ylläolevaa miettii, niin ... jos ensin säädetään runmuttimet klikin mukaan ja sitten ne varmuudeksi trigataan. Sitten säädetään basso "taimiin". Sitten laitetaan lead- laulu vireeseen jollain uudella lelulla. Sitten luodaan 12 riviä stemmoja päälle... ... niin tässä nyt tyhmä kysyy, että mihin tuossa bändiä yleensä tarvittiin? :D One kind of music only - the good kind | |
![]() 05.01.2008 19:16:53 | |
Duoda duoda... jos tuota ylläolevaa miettii, niin ... jos ensin säädetään runmuttimet klikin mukaan ja sitten ne varmuudeksi trigataan. Sitten säädetään basso "taimiin". Sitten laitetaan lead- laulu vireeseen jollain uudella lelulla. Sitten luodaan 12 riviä stemmoja päälle... ... niin tässä nyt tyhmä kysyy, että mihin tuossa bändiä yleensä tarvittiin? Se nyt oli sellaista leikkimistä ja korjailumahdollisuuksien tutkiskelua (opiskelua)... En minä tuota ikinä valmiiksi saanut ja ehkä ihan hyvä niin. :) Harmi, ettei ollut edes raitoja enää koneella. Olisi voinut tarkistaa, miltä tuo kuulosti... | |
![]() 06.01.2008 18:15:37 | |
Se nyt oli sellaista leikkimistä ja korjailumahdollisuuksien tutkiskelua (opiskelua)... En minä tuota ikinä valmiiksi saanut ja ehkä ihan hyvä niin. :) Harmi, ettei ollut edes raitoja enää koneella. Olisi voinut tarkistaa, miltä tuo kuulosti... Ahaa ... juu noin siinä useasti käy :/ Rok rok | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)