Aihe: TSM:n mikrofonit
1
jhakwe
13.08.2004 19:34:47

Mahtaakohan kellään olla kokemusta otsikossa mainituista mikrofoneista? Soitin Laineen studiopuolelta (http://www.slsx.com/) huomasin nuo, ja mallien nimet viittaisivat jonkinlaisiin Shure-kopioihin. Halpoja ainakin olisivat, voisi melkein harkita ostavansa ihan kokeilumielessä.
marke-
13.08.2004 21:32:02
Näistä on ollut juttua täällä enemmänkin.
57:n omistan ja myös oikeaa testanneena voin vakuuttaa, että TSM on ehkä jopa parempi. Noin niinkun korva-arviolla.Lisäksi TSM:n muovigrilli on kiinteä, shuren ei. TSM:n grilli ei siis ainakaan helise.

56:set toimii ainakin tomeissa ilman sen kummempia valittamisia. Itsessäänkin jo 56 mallin ääni tomeille on varsin.. hmm.. vaisuhko, mutta jos sitä hakee, niin en näe järkeä sijoittaa shureen.

Myös 87 on ollut enemmän/vähemmän aktiivisessa käytössä. Jos on pakko saada yleis-konkka halvalla, tämä olisi se..

Joku enemmän testaillut saa kertoa enemmän, mutta jos kiinnostaa budjettimikit, niin kyllä nämä ainakin t-bonet ja samsonit pieksee reilusti. Kokeile ja vertaa kaupassa shuren kanssa jos et usko.
No chiefs, all indians.
-jj-
13.08.2004 21:42:38

Mahtaakohan kellään olla kokemusta otsikossa mainituista mikrofoneista?

Itse kävin testaamassa tässä muutama kuukausi sitten kellaristudiossani kyseiseltä merkiltä TSM MT87S laajakalvokonkan ja TSM MT56 dynaamisen bassarimikin.

Sillä hetkellä vertailukohtana oli AKG C2000B ja D112 mikit. MT87:ssa soundi ei nyt mitenkään hirveän huono ollut, mutta aika kireä verrattuna tuohon AKG:en, ylärekisteri korostui huomattavasti enemmän ja alapää jäi jotenkin vaisuksi. Minun korvaa se ei hirveästi miellyttänyt, mutta hintaansa nähden varmaan ihan toimiva peli. Vaikka tuo AKG C200B ei mikään huippumikki ole, jäi TSM mielestäni aika paljon siitä jälkeen.

Tuo bassarimikki... hmm.. mitähän siitä sanoisi. AKG:n verrattuna suoraan sanoen aika surkea. Alabotne jäi vajavaiseksi ja equlla joutuu aika paljon vääntämään, että saa tukevan soundin bassariin. No taasen täytyy tietysti ottaa hinta huomioon, mutta edelleen ei minua miellyttänyt. Nämä ovat siis täysin minun henkilökohtaisia mielipiteitä. Kaikkein paras vaihtoehto on, että otat mikit kokeiluun ja kuuntelet itse, siinä on tietysti hyvä olla jotakin verokkimikkejä mukana.
jhakwe
13.08.2004 21:43:26

Näistä on ollut juttua täällä enemmänkin.

Pahoitteluni, koitin lukea aiheita muutaman sivun taaksepäin, mutta ei osunut silmääni. Haku ilmeisesti bugittaa jotenkin, kun myöskään Kitarakamat-alueelta ei löytynyt mukamas yhtään threadia hakusanalla ESP :)

Joku enemmän testaillut saa kertoa enemmän, mutta jos kiinnostaa budjettimikit, niin kyllä nämä ainakin t-bonet ja samsonit pieksee reilusti. Kokeile ja vertaa kaupassa shuren kanssa jos et usko.

Uskon toki, ja voisin jopa investoida tuollaiseen viisi-seiskaan. Kaipa se toimisi kitarakaapin mikittämisessä ihan kelvollisesti. Ilmoittelen sitten kokemuksista, jos tilaan.
marke-
14.08.2004 09:43:20 (muokattu 14.08.2004 10:12:19)
No joo.. eihän näitä kauaa jaksa kukaan selailla, jos ei heti löydy.. minä en ainakaa :)

Itse kävin testaamassa tässä muutama kuukausi sitten kellaristudiossani kyseiseltä merkiltä TSM MT87S laajakalvokonkan ja TSM MT56 dynaamisen bassarimikin.

Sillä hetkellä vertailukohtana oli AKG C2000B ja D112 mikit. MT87:ssa soundi ei nyt mitenkään hirveän huono ollut, mutta aika kireä verrattuna tuohon AKG:en, ylärekisteri korostui huomattavasti enemmän ja alapää jäi jotenkin vaisuksi. Minun korvaa se ei hirveästi miellyttänyt, mutta hintaansa nähden varmaan ihan toimiva peli. Vaikka tuo AKG C200B ei mikään huippumikki ole, jäi TSM mielestäni aika paljon siitä jälkeen.

Tuo bassarimikki... hmm.. mitähän siitä sanoisi. AKG:n verrattuna suoraan sanoen aika surkea. Alabotne jäi vajavaiseksi ja equlla joutuu aika paljon vääntämään, että saa tukevan soundin bassariin. No taasen täytyy tietysti ottaa hinta huomioon, mutta edelleen ei minua miellyttänyt. Nämä ovat siis täysin minun henkilökohtaisia mielipiteitä. Kaikkein paras vaihtoehto on, että otat mikit kokeiluun ja kuuntelet itse, siinä on tietysti hyvä olla jotakin verokkimikkejä mukana.

Totta turiset, mutta nuo AKG:n pelit on siltikin eri hintaluokan vehkeitä (konkka 155e, bassari 199e). Halpaa ja hyvää ei ole vieläkään valitettavasti keksitty..varsinkin 100e kondensaattorimikrofoni, joka olis kunnollinen, ei käy järkeen.

Mutta aikuisten oikeesti silti suosittelen tota 57:aa.

EDIT: http://www.mikseri.net/artistit/?id=33431
tuosta saundisamplea.
Hughes&Kettner Attax 80, Clean kanava, Equt nollissa(ei korostuksia, eikä leikkauksia), Fender Telecaster Mexico-molemmat mikit auki. -> tsm 57 melko kohtisuoraan kaiuttimeen keskellä.. aavistuksen viistossa laitaa kohti -> terratec dmx 6fire äänikorttiin ilman esivahvistusta. (paitti äänikortin oma esivahvistin.) -> cubase:n. -> sooloa oikealle pikkasen ja komppia vasemmalle. ei equja eikä mitään.

tää on sit täysin muokkaamaton/parantelematon saundi. ja mikki on sijoitettu lotolla. soittokin on mitä on mutta toivottavasti tuosta jotain vinkkiä saa.
No chiefs, all indians.
jorma_r
14.08.2004 15:44:12
Pahoitteluni, koitin lukea aiheita muutaman sivun taaksepäin, mutta ei osunut silmääni. Haku ilmeisesti bugittaa jotenkin, kun myöskään Kitarakamat-alueelta ei löytynyt mukamas yhtään threadia hakusanalla ESP :)

Tuo on kyllä selvä hankaluus mutta ymmärrettävää - haut threadien koko teksteihin ovat kaiketi palvelulle turhan raskaita. Jossain muropaketissahan hakua ei ole ollut toiminnassa ikiaikoihin.

Hyvät temppu asioiden etsimiseen on klikata joko otsikkoa tuolla keskustelualueen alla jolloin löytää aika nopeasti kaikki T(SM) -alkuiset threadit. Kikkaus siis aakkostaa threadit ja toinen klikkaus käänteisaakkostaa. Toinen hyvä keino on klikata "vastauksia" kohdasta jolloin löytää eniten vastauksia saaneet ja siten melkeimpä kiinnostavimmat keskustelut käden käänteessä.

Näitä olen itse käyttänyt kun joku asia on (taas) askarruttanut.
jhakwe
14.08.2004 16:15:38

Hyvät temppu asioiden etsimiseen on klikata joko otsikkoa tuolla keskustelualueen alla jolloin löytää aika nopeasti kaikki T(SM) -alkuiset threadit. Kikkaus siis aakkostaa threadit ja toinen klikkaus käänteisaakkostaa. Toinen hyvä keino on klikata "vastauksia" kohdasta jolloin löytää eniten vastauksia saaneet ja siten melkeimpä kiinnostavimmat keskustelut käden käänteessä.

Kappas, kiitän vinkistä. Muutamaan otteeseen on tullut kiroiltua haun kanssa, mutta tämähän auttaakin suuresti :) Kaikkea sitä...
-jj-
15.08.2004 02:17:15

Totta turiset, mutta nuo AKG:n pelit on siltikin eri hintaluokan vehkeitä (konkka 155e, bassari 199e). Halpaa ja hyvää ei ole vieläkään valitettavasti keksitty..varsinkin 100e kondensaattorimikrofoni, joka olis kunnollinen, ei käy järkeen.

Näinhän tietysti on että hinta vaikuttaa hyvin usein myös siihen laatuun ja sen usein myös kuulee.

Mutta aikuisten oikeesti silti suosittelen tota 57:aa.

Tuota on jo niin moni kehunut, että täytyy kyllä kohta itselläkin ottaa kokeiluun, vaikka tarvetta ei hirveästi olisikaan. On noita shuren 57:ja laukkuun kertynyt aikojen saatossa useampiakin. Mutta mielenkiinnosta voisi joku ilta vaikka testailla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)