Voiko kuulo tavallaan kehittyä yhtäkkiä? Nyt kuunnellessani musiikkia tuntuu että mukamas kuulen mitä taajuuksia on laikkailtu miksaamossa. Toinen asia on että diskantit kuulostaa nyt ihmeen kovalta, pakko laskea tasoja taajuuskorjaimesta. No ihan ehdottomasti kuuleminen kehittyy jatkuvasti, jos ei mitään varsinaisia kuulovaurioita sitten tule syystä tai toisesta tule. Mutta siis kuuloaisti sinänsä tuskin muuttuu, mutta kun itse harrastaa kritiikkiä sen suhteen mitä loppujen lopuksi kuulee, niin alkaa myös paremmin ymmärtää kaikkea kuulemaansa. Tämä on ihan samanlailla harjottelua ja kärsivällisyyttä vaativa asia kuin mikä vaan asia jonka yleensä meinaa hyvin tehdä. Aivan sama juttu kuin se, että ihminen oppii tuntemaan lihaksiaan ja kehoaan kun harrastaa paljon liikuntaa, huippu-urheilijat tuntee jokaisen pienenkin muutoksen voinnissaan. Ei siis riitä, että kuulotestin mukaan kuulo on erinomainen vaan pitää myös osata tietää mitä asioita analysoida. Ja mä uskon, että edes se, että on kuunnellut musiikkia kymmeniä vuosia riittää, jos ei missään vaiheessa ole todella kriittisesti pohtinut omia kuulemisiaan. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Tai ala käyttää korvatulppia öisin. Kun otat tulpat pois niin pitäis lähteä myös mönjät(aivot?). Itselläni toimii loistavasti. Suosittelen keltaisia "ear" korvatulppia. Vanupuikkojen käyttäminen ja korvatulppien öisin pitäminen ovat molemmat erittäin huonoja vinkkejä. Vanupuikoilla voi saada jonkinverran mönjää tulemaan ulos korvasta, mutta käytännössä niillä tulee vaan paineltua suurin osa töhkästä tiukkaan korvakäytävään. Ja taas jos korvatulppia pitää öisin korvassa niin se vaan lisää kovasti "vaikuntuotantoa" jolloin ei ole ihme jos vaikkua tulee myös tulppien mukana ulos, sisään jää vielä moninkertainen annos. Korvakäytäviä kannattaa yleisesti mahdollisimman vähän sorkkia ja puhdistaminen hoitaa joko kotona Remowaxilla tai mieluiten terveydenhoitajalla (ehkä kerran vuodessa, varsinkin jos käyttää usein korvatulppia) Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |