Aihe: Studiotyö/äänityshommat
1 2
restarter
11.02.2004 21:21:31
Missä voi opiskella äänittäjän hommia? Ehkä löytyy joku tyyppi joka voisi vähän opetella/jakaa kokemusta, jnp..
Harjoittelusta studiossa olisin kans kiinnostunut!
Hallussa on äänittämisen ja mikkitekniikoiden perusjutut, ohjelmista esim. Cubase SX vähän tuttu.
Neljä Ruuvia
11.02.2004 22:40:20
Missä voi opiskella äänittäjän hommia? Ehkä löytyy joku tyyppi joka voisi vähän opetella/jakaa kokemusta, jnp..
Hallussa on äänittämisen ja mikkitekniikoiden perusjutut, ohjelmista esim. Cubase SX vähän tuttu.

Onko kasettidekki myös tuttu peli?Entä 2-raitanauhuri?
Esim. Sibelius-Akatemiassa voi opiskella alaa ja eikös jokainen medianomi joudu näitten kanssa pulaamaan?
AoA
11.02.2004 22:46:23
Itse olen opiskelemassa toisella asteella Media-Assistentiksi ja kyllähän tuo live/studio-hommat on siinä aika suuressa roolissa.
-Anssi
sami_sumea
11.02.2004 22:54:04

No esimerkiksi täällä PirAMK:ssa Virroilla..

Digitaalinen ääni & kaupallinen musiikki on linjan nimi, 160 ov, sivussa saa vielä ammattisurkean medianomin paperit kouraan jos on ahkera ja jaksaa kärkkyä täällä jumalan selän takana 4 vuotta :)

...
Vilhelmus
11.02.2004 22:56:15

Komppaan Samia :)
Tanistaa, saatana
Burning Winter The Coveralls
Reddie
11.02.2004 23:39:16
Hah.. Virrat.. Kyllä se tiedetään.. Mun kaveri ei oo ollu entisensä sen jälkeen kun sinne lähti! ;)
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Vilhelmus
11.02.2004 23:49:30

Hah.. Virrat.. Kyllä se tiedetään.. Mun kaveri ei oo ollu entisensä sen jälkeen kun sinne lähti! ;)

Hoho, nyt kerrot heti kuka!
Tanistaa, saatana
sami_sumea
12.02.2004 10:25:59

Joo, ei täällä täysjärkiset pärjääkään. Että tervetuloa vaan kaikki :)

...
askomiko
12.02.2004 11:41:27
Joensuussa on parinkymmenen miljoonan stutio AMK:lla, tänne vaan.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Janne19691
12.02.2004 11:47:37

Tampereella on paikallisessa ammattisurkeassa taiteen ja viestinnän osasto jossa on äänilinja.

http://wwww.cult.tpu.fi/servlet/Arkisto
Rule #1: There are no rules.
Vilhelmus
12.02.2004 11:53:06

Asia sinänsä on että meitä medianomeja pukkaa joka helvetin ammattileikkikoulusta ja kuka meitä haluaa?

Ainiin, ei kukaan.
Tanistaa, saatana
Notefix
12.02.2004 12:10:12 (muokattu 12.02.2004 12:30:08)

Joensuussa on parinkymmenen miljoonan stutio AMK:lla, tänne vaan.

Niinpä...kouluissa on nykyään ihan käsittämättömät kamat. Mistä lienee rahoituksensa hankkineet. Sitten sieltä tulee tyyppejä oikeaan elämään ja alkaa narina kun ei olekaan enää tuhannella accelilla ja kaikilla plugeilla varustettua systeemiä, joka löytyy sieltä nilsiän pro ammattikoulusta...

Ja opetuskin tuntuu olevan aika yhden järjestelmän opettelemista. Mä jouduin laittamaan kakstuumasen kakun koneeseen yhdelle koulunkäyneelle "äänittäjälle"...ja jousimikkienkin sijoittelun joutui ihan itse laittamaan, vaikka itse olen kaukana äänittäjästä ja olis ollu muutakin tekemistä!

Ja niinku Vili jo sanoi, minne ne kaikki tyypit sijoittuu ja ennenkaikkea mitä niille siellä opetetaan!
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
askomiko
12.02.2004 12:12:37 (muokattu 12.02.2004 12:13:40)
Sitäpä justiin. Paikalle mennyt opettajakin tuumasi ensimmäisenä, "minuuttiakaan en miksaa ennenkun on NS-10:t." Prkle, rahoittaisin vuoden elämisen yhdellä semmoisella Genellä mitä siihen seinään on upotettu viisi. Outokummun systeemillä on parempi meininki, heidänkin studio on täällä, mutta se on semmoista vähän.. sanoisiko kiltisti että realistisempaa tasoa. :)
sormunen
12.02.2004 12:34:08
Niinpä...kouluissa on nykyään ihan käsittämättömät kamat. Mistä lienee rahoituksensa hankkineet.

Niin, sehän on ongelma, että koulun perustamiseen saa rahaa just niin paljon kuin pyytää ja silloin ne kamat on ostettava, koska sen jälkeen sitä rahaa ei enää näykään, koska pitää perustaa uusia kouluja. Duunia sitten saavat ne kahdesta-kolmesta jo vakiintuneesta koulusta valmistuneet, jos saavat.
Notefix
12.02.2004 12:49:57 (muokattu 12.02.2004 12:50:51)

koska pitää perustaa uusia kouluja

Niitähän tässä juuri tarvitaankin!

Duunia sitten saavat ne kahdesta-kolmesta jo vakiintuneesta koulusta val mistuneet, jos saavat.

Jep, olen läheltä seurannut kuinka muutamallekin firmalle noita hakemuksia tulvii ja määrä sen kun kasvaa. Ja suurin osa haluaa äänittää tietysti mieluummin musiikkia, ja erityisesti metallia...
Ihan hyviä hakemuksia sinänsä...kaikki suunnilleen samanlaisia: Hallitsen Pro Toollsin ja olen äänittänyt bändejä koululla ja soitan kitaraa yms.

Toinen on tämä työllisyystuki yms. järjestelmä, joka on ihan oma lajinsa. Kyllähän noita sillee otetaan, että valtio maksaa ison osan palkasta, taatusti kelpaa firmoille. Ja kun tuki loppuu niin eiku edelliset pellolle ja uudet tukityöllistetyt sisään.
Vilhelmus
12.02.2004 12:52:45

kaikki suunnilleen samanlaisia: Hallitsen Pro Toollsin ja olen äänittänyt bändejä koululla ja soitan kitaraa yms.

Pistää punastumaan :)

Toinen on tämä työllisyystuki yms. järjestelmä, joka on ihan oma lajinsa. Kyllähän noita sillee otetaan, että valtio maksaa ison osan palkasta, taatusti kelpaa firmoille. Ja kun tuki loppuu niin eiku edelliset pellolle ja uudet tukityöllistetyt sisään.

Jeh, ei hyvä..
Tanistaa, saatana
askomiko
12.02.2004 12:56:12
Se ei sitten auta kun pistää kaupunkiin pystyyn se neljästoista hyvä demostudio pankkilainalla. :/
Notefix
12.02.2004 13:11:14 (muokattu 12.02.2004 13:18:16)

Se ei sitten auta kun pistää kaupunkiin pystyyn se neljästoista hyvä demostudio pankkilainalla. :/

Yeah, ja persaukiset paskarokkarit soittaa ja tinkii valmiiksi kipurajoilla olevista hinnoista puolet pois ja vaatii vielä 4 tuntia illasta lisä-aikaa...ja siihen vielä yleensä suostutaan :)

EDIT: Sinänsä tuollainen demostudio-idea on mun mielestä aika terve kuitenkin. Siinä opitaan oikeasti kantapään kautta juttuja ja hyvässä tapauksessa lähdetään oikeassa jäsjestyksessä liikkeelle, joka mun mielestä on tärkeää. Asennettakin tulee kaupan päälle :)
askomiko
12.02.2004 16:09:10
Sitten kun menee nurin niin seuraava kokeilija pääsee halvemmalla vauhtiin.
FastEddie
12.02.2004 16:40:54

Yeah, ja persaukiset paskarokkarit soittaa ja tinkii valmiiksi kipurajoilla olevista hinnoista puolet pois ja vaatii vielä 4 tuntia illasta lisä-aikaa...ja siihen vielä yleensä suostutaan :)

EDIT: Sinänsä tuollainen demostudio-idea on mun mielestä aika terve kuitenkin. Siinä opitaan oikeasti kantapään kautta juttuja ja hyvässä tapauksessa lähdetään oikeassa jäsjestyksessä liikkeelle, joka mun mielestä on tärkeää. Asennettakin tulee kaupan päälle :)

Taitaa olla muuten olla ainoa tie musiikkiäänittäjäksi tällähetkellä.

Pankista kaamea laina loppuunkilpailulle alalle. Huh huh.

Asenetta todella pitää olla!
Born to lose, live to win
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)