Aihe: Kuinka äänitätte bassot kotona?
1
waxivore
09.11.2003 18:23:35
Itse asun kerrostalokämpässä eikä ole mitään mahdollisuutta äänittää bassoja mikittämällä, tekisi kyllä joskus mieli päästä kokeilemaan.

Kun aikoinaan ravasimme demobändin kanssa studiossa, joka kerta tuli samat ohjeet, että basso suoraan pöytään ja narulle. Kuinka itse äänitätte bassonne?

Itselläni on hoontechin dsp24 ja kun vedän basson kiinni C-porttiin, on tulos epämääräistä murinaa. Olen kokeillut c-portin ja basson (joka on sellainen 2000 euron warkkivarvi) väliin myös Tuben MP:tä, ei auttanut. Miten kotioloissa siis saa basson "pöytään" vetämällä kuulostamaan hyvältä?

En ole vaivautunut kompressoimaan tai efektoimaan äänitettyjä bassoraitoja, koska perussoundi on jo kuitenkin niin paska ettei efektit mitään pelasta.

Vika ei ole bassossa, se toimii moitteettomasti ja soundaa vahvistimen kanssa upealle. Vika on siis minussa, mitä teen väärin äänittäessä?

P.S. Kitaroita äänittäessä moista ongelmaa ei ole, kitarat soundaa aina juuri siltä miltä pitääkin. Käytössä on POD. Pitäisikö hommata bassollekin POD että homma pelittäisi?
Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole
Ukko
09.11.2003 18:56:46

Mikä basso on kyseessä ? Aikoinaan "paska" bassoilla äänittäessäni lopputulos oli epävireistä suhisevaa mökää ja lopputulos muuttui vasta basson vaihdon myötä.
kivi
09.11.2003 19:34:34
Mä en tee mitään erityistä, laitan basson kiinni Art tube pac -putkietus/kompressoriin ja siitä suoraan pöytään sisään. Useimmiten riittää ihan hyvin demobassoksi, ja "oikeaa" bassoahan en linjalla äänitäkään, jos valita saa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)