Aihe: Vic Firth SIH1:t äänityskäyttöön??
1
PIM
06.11.2003 16:25:41
Postiluukusta tupsahti uusin Thomannin Hot Deals kuvasto, josta ensimmäisenä sattui silmään otsikossa mainitut rumpaleille tarkoitetut erikoisvaimennetut kuulokkeet. Onko kenelläkään kokemuksia näistä tai edes käsitystä siitä kuinka hyvin noi toimisivat liveäänitystilanteessa äänityksentarkkailukuulokkeina? Yleisvaimennusta pitäisi löytyä 24dB eli kai reilusti enemmän kuin tavallisilla suljetuilla AKG 240 kupeilla ja taajuusvasteeksi kehutaan 20-20.

http://www.vicfirth.com/product/gifs/sticks/SIH1.html
Antti1
06.11.2003 16:36:49
24 dB kuulostaa kyllä aika paljolta, kun ajattelee, että mun joulukuusetkit vaimentaa 12 dB. Se varmaan riittänee useimpiin tarkoituksiin.

Itsekin olen nauhoitusluureista haaveillut ja nuo kun eivät ole kauhean pahan hintaisetkaan.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
lardie
06.11.2003 18:56:01 (muokattu 06.11.2003 18:56:48)

Trackaukseen nuo sopivat kyllä enemmän kuin hyvin, eristävät mukavasti ja istuvat päähän hyvin. Soundi on tietyiltä alueilta aikas korostunut, mutta eipä haittaa tuossa tarkoituksessaan. Mutta eivätkös nuo mainitsemasi AKG K240-kuuloimet ole kuitenkin puoliavointa mallia? ;)=
-extreme action metalcore- www.scorched.org
askomiko
06.11.2003 19:12:08
Musicstorella on jotkut traktoriluurit joissa sanoovat olevan sennheiserin kajarielementit. 168e.
Daunt
06.11.2003 22:20:32
Mulla on Peltorin vastaavat samassa käytössä. Äänenlaatu ei ole mitään ihmeellistä, mutta hienosti toimivat äänityksissä. Hinta on muistaakseni n. 80 euroa. Kuulokkeissa on jonkinlainen limitteri, joten heikkotehoisella kuulokevahvistimella ei pärjää. Melua saa kuitenkin väännettyä riittävästi kovakätisellekin rumpalille.
Ylläri
07.11.2003 02:49:19
Nuo voisivatkin olla erityisen näppärät rumpalin klikkiä varten. 24 deebeen vaimennuksesta olisi hyötyä toisinkin päin. Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin viimeisen pellin iskun vaimentuessa taustalta hiljalleen esiin nouseva "ping-tik-tik-tik-ping-tik-tik-tik"...
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
aleksu
11.11.2003 20:52:29
Itse käyttänyt sähkörumpujen ja tavallisten kanssa ja voin sanoa että toimii. Joskin vaimennusta voisi olla vieläkin enemmän kun soittelee akustisten rumpujen kanssa. Itse ostin S-Laineelta jo pari vuotta sitten ja maksoin muistaakseni 85e. Nauhoituskuulokkeiksi kuitenkin ihan ehdottomasti vaikkei äänenlaatu ole todellakaan mitään hifiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)