Olli 07.05.2003 01:10:51 (muokattu 07.05.2003 01:26:58) | |
---|
Nyt haluaisin jotain viime hetken vinkkejä, ennen kuin äänitetään rummut. Laitteina on 6 kanavainen mikseri, kasettidekki (ja krominauhaa Yeah!), Basarimikki, 57 virveliin, kaksi pienikalvoista konkkaa. Siis ensin äänitetään nauhalle, sitten PC:lle. Musiikkina sellasta rock retroilua. Luin jo aiemmat kirjoitukset, joita haulla löysin. Kiitos niistä. Löytyisikö vielä jotain vinkkejä miten nuo konkat voisi parhaiten asettaa; toinen hihatille ja toinen overheadiksi? Vai molemmat ylös? Muita vinkkejä? Tohon sitten vaan nimi alle, ja se on sillä selvä. |
Vilhelmus 07.05.2003 01:16:01 | |
---|
Kokeilemallahan se mieluinen tapa selviää, mutta itse lähtisin varmaan konkkia laittamaan overeiksi. Ellei haitsu kuulu, sijoitusta vaihtamaan. Tosin mun mielestä monet haitsut huutaa ihan tarpeeksi. Ja retroilusoundiin tuo mikitys riittänee ihan mukavasti. Äh. Näen Maheja kaikkialla. |
Roberto 07.05.2003 15:44:03 | |
---|
Basarimikki basariin (yllätys), 57 virveliin siten, että haitsu vuotaa just sopivasti. Konkista toinen rumpalin oikean olkapään yli suunnattuna virveliin päin, ja toinen vähän ylemmäs vastakkaiselle (eli setin etu-) puolelle. Nauhalle niin kovaa kun pystyy ilman mahdotonta säröä. Tai jotain. |
Mikael 08.05.2003 10:07:15 (muokattu 08.05.2003 10:07:35) | |
---|
Mä varmaan laittaisin bassarin omalle raidalleen ja sitten vaan yhden overheadin sille toiselle raidalle ja siinäpä se. Varsinkin jos äänitettäessä ei oo mahdollisuutta kunnolliseen kuunteluun, niin hyvän balanssin rakentaminen suoraan narulle on varsin hankalaa. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
kivi 08.05.2003 10:59:11 | |
---|
Mä varmaan laittaisin bassarin omalle raidalleen ja sitten vaan yhden overheadin sille toiselle raidalle ja siinäpä se. Varsinkin jos äänitettäessä ei oo mahdollisuutta kunnolliseen kuunteluun, niin hyvän balanssin rakentaminen suoraan narulle on varsin hankalaa. Noin. Kuuntelusta se on kiinni, mutta vaikka mikittäisin setin 32 mikillä, niin jos tallennus on rajoitettu kahteen raitaan, niin bassarin laittaisin omalleen ja kaiken muun sille toiselle raidalle. Varsinkin rokissa kun toimivat rummut ovat niin kiinni siitä bassarin balanssista, minkä huomaa kun joskus yllätyksekseen havaitsee hyväsoundisesta biisistä virvelin jääneen alle ja kadonneen menon silti kärsimättä. Virveli on kuitenkin melko helppo kaivaa esiin, bassari ei siedä muita hälyjä. Eikä bassarin tasoa voi ennakoida ennen kuin kaikki muu on kasassa. |
Mikael 08.05.2003 14:00:47 | |
---|
juh. yritin tarkoittaa samaa kuin kivi, jotta siis bassari omalle raidalle kuuntelusta huolimatta ja kuuntelusta johtuen se kaikki muu vain yhdellä ovarhead-mikillä. suomi on niin hankala kieli... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |