Aihe: Lyriikoiden opetteleminen ulkoa
1
Murdocc
14.04.2017 09:09:43 (muokattu 14.04.2017 09:12:52)
Ongelmani on mahdottoman huonosti pelittävä ja pätkivä muisti, ja olen hidas oppimaan. Pitäisi aloittaa uuden rapcore-levyn väsääminen, mutta olen mahdottoman huono opettelemaan lyriikoita ulkoa mikkikoppia varten. Puhdasta räppiä olen tehnyt n. kahdeksan vuotta ja ennen on aina nauhoitukset tehty sessiomeiningillä paperista lukien nauhoittaessa kotistudioissa mutta nyt kun olisi tarkoitus tehdä ihan bändin kanssa ammattistudiolla olisi tarkoitus vetää räppien äänityksetkin vakavemmin.

Miten te opettelette ulkoa pitkän määrän tekstiä?
simohovari
14.04.2017 12:16:44
Itse muistan kaiken, minkä olen äänittänyt ja kirjoittanut. Silloin kun tekstit ovat siis tulleet omasta kynästäni.

Jokainen oppii eri tavalla. Omat tekstini betonoituvat siinä vaiheessa, kun ne on äänitetty vasta.
http://www.joosua.fi
anapena
14.04.2017 13:41:21
Ei siitä kannata liikaa painetta ottaa. Voi olla, että se paperi kannattaa ottaa henkiseksi tueksi äänitykseen, vaikka periaatteessa osaiskin sanat.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Henri Henri Olavi
14.04.2017 15:45:49
Kannattaa nakata tämä kysymys myös Laulaminen-palstalle ja Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b-palstalle.
K.F.S. is the Only Law
Spedemix
14.04.2017 16:49:12
Tekstin ulkoa opettelu? Treeni, treeni ja sitten päälle vähän treeniä.

Ittelleni auttaa myös tekstin tutkiskelu ja sen sisäistäminen: mitä biisin testi merkkaa mulle. Täten biisin tekstin pystyy ns. "ownaamaan", mikä yleensä pistää tulkinnalliset aspektit kuosiin. Tekstin oppii oikeastaan väkisinkin siinä kun opettelee sen sisällön ja merkityksen.
Spede blendaa: https://blend.io/spede
askomiko
14.04.2017 18:27:17
Studiossahan se haittaa kaikkein vähiten, lappu vaan eteen, ja useimmiten työstäminen menee kuitenkin palasissa.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Kalmo
14.04.2017 19:47:33
Vaikka missä studiossa tehdään, niin kyllä se on ihan normaalia laulaa plarista.
Onhan myös ihan normaalia viimeistellä tekstejä äänityksen kestäessä, eikä niitä muutoksia kukaan voi muistaa ilman muistiinpanoja.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
rintapek
15.04.2017 11:29:53

Mulla toimii niin, että muistan paremmin jos ole kuullut biisin. Siis sanat tarttuu päähän paremmin kuuntelemalla treenisdemoa tms.
Tarkoitan, että jos en ole koskaan kuullut biisiä niin mulla ei ole käsitystä kuinka sen pitäisi mennä. Muutaman kerran kuultuna vaikka huonolaatuiseltakin treenidemolta pääsee asiasta jyvälle ja alkaa muistamaan niitä sanojakin.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)