veeris 16.08.2008 17:56:37 (muokattu 16.08.2008 17:57:48) | |
---|
Olen ostamassa aktiivikajareita kotistudio käyttöön. Olen ajatellut Genelec 8020 kaiuttimia mutta vaihtoehtona on myös suomalainen Profel www.profel.fi Viime av-messuilla kävin profelin kojussa ja siellä tuli tuhti paketti niiden erinomaisuudesta. Esim Yle on siirtynyt käyttämään Genelecin sijaan Profelia. Ja niitä on monessa huippu studiossa Lontoota myöten. Kummat kannattaa ostaa? |
virtalahde 16.08.2008 18:27:46 | |
---|
Osta ne, jotka kuulostavat parhaimmilta. Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
Roberto 16.08.2008 18:39:27 | |
---|
Esim Yle on siirtynyt käyttämään Genelecin sijaan Profelia. Ja niitä on monessa huippu studiossa Lontoota myöten. Kummat kannattaa ostaa? Joo, YLE käyttää profelia ns. kotikaiutin-referenssinä, ei varsinaiseen tarkkailuun. Vedä vaik siitä johtopäätöksiä. |
M.i.k.key 16.08.2008 18:53:49 (muokattu 16.08.2008 18:54:06) | |
---|
Olen ostamassa aktiivikajareita kotistudio käyttöön. Olen ajatellut Genelec 8020 kaiuttimia mutta vaihtoehtona on myös suomalainen Profel www.profel.fi Viime av-messuilla kävin profelin kojussa ja siellä tuli tuhti paketti niiden erinomaisuudesta. Esim Yle on siirtynyt käyttämään Genelecin sijaan Profelia. Ja niitä on monessa huippu studiossa Lontoota myöten. Kummat kannattaa ostaa? Onneksi myös Genelec on suomalainen (ok, varmaan tiesitkin). Mulla on 8020, aikaisemmin 8040. ne on tosi hyvät. E: siis 2kpl 8020... :) möllisty |
veeris 16.08.2008 20:23:44 | |
---|
Tämä Profelin suunnittelija joka siellä messuilla oli väitti että profelin elektroniikka (erityisesti suodattimet) on täysin ylivoimainen Genelecciin verrattuna joka taas on enemmän 60 lukua kuin tätä päivää... |
Ukko 16.08.2008 20:26:13 | |
---|
Tämä Profelin suunnittelija joka siellä messuilla oli väitti että profelin elektroniikka (erityisesti suodattimet) on täysin ylivoimainen Genelecciin verrattuna joka taas on enemmän 60 lukua kuin tätä päivää... Eikä vedä yhtään kotiinpäin ? COVS jäsen nro 6 |
Roberto 16.08.2008 20:30:26 | |
---|
Tämä Profelin suunnittelija joka siellä messuilla oli väitti että profelin elektroniikka (erityisesti suodattimet) on täysin ylivoimainen Genelecciin verrattuna joka taas on enemmän 60 lukua kuin tätä päivää... Huumorimiehiä selkeesti, johan nimikin sen kertoo... ruotsalaisille varmaan helppo kaupata ton nimisiä vehkeitä :P |
virtalahde 16.08.2008 20:41:32 | |
---|
Tämä Profelin suunnittelija joka siellä messuilla oli väitti että profelin elektroniikka (erityisesti suodattimet) on täysin ylivoimainen Genelecciin verrattuna joka taas on enemmän 60 lukua kuin tätä päivää... Mua kiinnostaisi yhä tietää, että miltä ne sitten kuulostivat? Jaakko Viitalähde >>
Roberto 16.08.2008 20:51:57 | |
---|
Mua kiinnostaisi yhä tietää, että miltä ne sitten kuulostivat? Ne muutamat parit mitä mä oon kuullu kuulostaa sellasilta puukässäluokassa tehdylitä minikokoisilta biampeilta. |
Kallekorvola 17.08.2008 19:36:07 | |
---|
Tämä Profelin suunnittelija joka siellä messuilla oli väitti että profelin elektroniikka (erityisesti suodattimet) on täysin ylivoimainen Genelecciin verrattuna joka taas on enemmän 60 lukua kuin tätä päivää... suunnittelija, joka disauttaa alan standardiksi muodostuneen kilpailijansa tuotetta/suunnittelufilosofiaa sais mennä itteensä. kuulostaa melko epäluotettavalta. |
Antti1 18.08.2008 21:39:43 (muokattu 18.08.2008 21:40:16) | |
---|
Genelecciin verrattuna joka taas on enemmän 60 lukua kuin tätä päivää... No onneks ne gurut on 60-luvulla tehneet pajoissaan reilusti hyvää kamaa verrattuna moneen nykytuubaan. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
koponen 18.08.2008 21:41:02 | |
---|
suunnittelija, joka disauttaa alan standardiksi muodostuneen kilpailijansa tuotetta/suunnittelufilosofiaa sais mennä itteensä. kuulostaa melko epäluotettavalta. Eiköhän Genelec ole jo tottunut tähän. Tuntui olleen vallitseva markkinointistrategia myös eräillä toisilla messuilla kun nimeltämainitsematon D:llä alkava monitorivalmistaja kauppasi tuotteitaan. If it says Marshall on the front, you're good to go |
hape 18.08.2008 21:49:26 | |
---|
Mulla on Proxsonic Pro-X AK-112:t ja tykkään niistä kyllä. Myin just Dynaudion BM5A:t pois niiden tieltä. Nuo Pro-X:t on siis pieniä eroja lukuunottamatta (kotelossa ja vahvistimen joissain komponenteissa) sama kuin Profel Pro Studio 65, firma on vaan vaihtanut nimeä. Niistä pienemmistä malleista ei ole kokemusta. En mä kyllä todellakaan sanos, että Profel olisi Geneleciin nähden mitenkään ylivoimainen tai edes parempi. Kelpo pönttöjä ne on molemmat. Käy ihmeessä kuunteleen jossain. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Janne19691 22.08.2008 11:57:02 | |
---|
Kysymys on käsittääkseni siitä että tuntee oman kuuntelun (tai kenen hyvänsä missä miksaakin). Ei ole mitään merkitystä vaikka on molemmat Profellit ja Genelecit mutta jos ei tiedä miltä musiikki kuulostaa niiden läpi, metsään menee silloin enemmän tai vähemmän miksaus joka tapauksessa. Edelleen, ei ne työkalut niinkään vaan se miten niitä osataan käyttää. Rule #1: There are no rules. |
dewil 22.08.2008 14:38:45 | |
---|
Mullakin on himapajassani Proxsonic Pro-X AK-112 ikivanhat raiskat. Mainiot ne on kaikinpuolin ja jotenkin ne on pirun helppo sovittaa tilaan kuin tilaan. Näistä uusimmista ei oo kokemusta kun sen pienimmän aktiivin osalta. Ihan terveen kuuloiset ne on nekin. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
mobbi 22.08.2008 15:46:02 | |
---|
Kysymys on käsittääkseni siitä että tuntee oman kuuntelun (tai kenen hyvänsä missä miksaakin). Ei ole mitään merkitystä vaikka on molemmat Profellit ja Genelecit mutta jos ei tiedä miltä musiikki kuulostaa niiden läpi, metsään menee silloin enemmän tai vähemmän miksaus joka tapauksessa. Edelleen, ei ne työkalut niinkään vaan se miten niitä osataan käyttää. Tossa on erittäin suuri pointti. Kun ostin uudet monitorit niin multa meni ainakin kuukausi ennen kuin omaksuin niiden ominaissaundin ja sain miksattua kamaa joka kuulostaa hyvältä muillakin pöntöillä. Vaikka tosin ammattilaisilla ei varmaan tätä ongelmaa ole. :) www.crimson-sun.org |
mhelin 23.08.2008 11:48:55 | |
---|
Tämä Profelin suunnittelija joka siellä messuilla oli väitti että profelin elektroniikka (erityisesti suodattimet) on täysin ylivoimainen Genelecciin verrattuna joka taas on enemmän 60 lukua kuin tätä päivää... Kun noita speksejä katsoo niin tuntuu kummalta tuo väite. Profelin kaiuttimissa jakotaajuus on kaikissa 4500 Hz:ssä joka on melkoisen korkealla cone breakup-moodien ja suuntaavuuden kannalta. Lähikentässä tosin tuo suuntaavuuden merkitys ole niin suuri, tosin riippuu sekin tilasta. Sivuvasteeseen tulee kuitenkin kuoppaa jakotaaduuden kohdalle kun pieni diskantti suuntaa huomattavasti leveämmälle kuin vaikka 8" bassoelementti. Kyllähän sitä millä tahansa kohtuuhyvillä kaiuttimilla pystyy miksaamaan, mutta pitää olla älyttömän varovainen sen suhteen ettei ala tekemään mitään radikaalia ekutusta tms. sen perusteella mitä niistä kuulee (varsinkaan jos ei tuttu tila ja kaiuttimet). |
virtalahde 23.08.2008 12:21:40 | |
---|
Tästäpä tulee mieleen, että mun mielestäni jokainen kotipaja tarvitsisi jotkut Auratonen/Mixcuben tyyliset pöntöt, tai ehkäpä vähän isommat Fostexin tai muun elementeillä varustetut kailottimet. Tämä siksi, että ei se ole se basso tai diskantti joka kotimiksaajilla on ongelmana, vaan keskialue. Jos miksatessa pystyisi käyttämään pönttöjä, joissa ei ole jakosuodinta keskialueella, homma voisi onnistua vähän paremmin. Emmäätiärä. Jaakko Viitalähde >>
veeris 02.09.2008 13:23:36 | |
---|
|
Roberto 02.09.2008 13:41:11 | |
---|
|