eetuss 12.12.2007 14:19:21 | |
---|
Olen tässä taas mennyt ajattelemaan. Mietin sellaista huovan kaltaista pintamateriaalia tarkkaamon kipsilevyseiniin. Onko ideoita mitä se voisi olla ja mistä sitä saisi? "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |
hape 12.12.2007 15:44:01 | |
---|
Olen tässä taas mennyt ajattelemaan. Mietin sellaista huovan kaltaista pintamateriaalia tarkkaamon kipsilevyseiniin. Onko ideoita mitä se voisi olla ja mistä sitä saisi? Huovan kaltaista? Tarkoitatko akustiikkalevyä, siis yleensä kivivillalevy, joka on pinnoitettu huovalla? Ja tuskin nyt kukaan pelkkää huopaa laittaa seinään, eiköhän siinä jotain villaa yleensä ole takana ja huovan funktio on pitää villan pölinät kurissa. Vai ymmärsinkö mä sut nyt ihan väärin? Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
axelsson 12.12.2007 17:31:24 | |
---|
Olen tässä taas mennyt ajattelemaan. Mietin sellaista huovan kaltaista pintamateriaalia tarkkaamon kipsilevyseiniin. Onko ideoita mitä se voisi olla ja mistä sitä saisi? Et saa siitä huovasta kyllä ainakaan minkäänlaista akustista hyötyä. Pölyä kerää vaan ja on vaikea putsata. |
eetuss 13.12.2007 10:03:54 | |
---|
Huovan kaltaista? Tarkoitatko akustiikkalevyä, siis yleensä kivivillalevy, joka on pinnoitettu huovalla? Ja tuskin nyt kukaan pelkkää huopaa laittaa seinään, eiköhän siinä jotain villaa yleensä ole takana ja huovan funktio on pitää villan pölinät kurissa. Vai ymmärsinkö mä sut nyt ihan väärin? No ajattelin että se pehmentäisi kipsilevyn kovaa pintaa niin että kaiut vähän vähenisi. Pitäisi myös saada kangasta, jolla peittää akustolevyjä ja villoja. Nimenomaan että pölyt pysyy kurissa. Siihen taitaa olla kaiutinkangas parasta. Onko kokeusta bebekin kaiutinkankaista? Ne vaikuttaa ainakin edullisilta (5€/m) ainakin noihin autontuunausputiikkeihin verrattuna. "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |
hape 13.12.2007 10:43:49 | |
---|
No ajattelin että se pehmentäisi kipsilevyn kovaa pintaa niin että kaiut vähän vähenisi. Pitäisi myös saada kangasta, jolla peittää akustolevyjä ja villoja. Nimenomaan että pölyt pysyy kurissa. Siihen taitaa olla kaiutinkangas parasta. Onko kokeusta bebekin kaiutinkankaista? Ne vaikuttaa ainakin edullisilta (5€/m) ainakin noihin autontuunausputiikkeihin verrattuna. Jos vedät kipsilevyn pintaan pelkän huovan, vaikuttaa se vain todella korkeisiin taajuuksiin, en suosittele kyllä pelkkä tommosta ratkaisua. Kaiutinkangas myös hieman epäilyttää, yleensä ne on sen verran harvaa ettei ne kyllä mitään villapölyjä pidä. Miten ois molton? Thomannilla 1mx3m pala maksaa 13,90€. http://www.thomann.de/fi/gerriets_buehnenmolton_r55.htm Akustiikkalevyt on kyllä mun mielestä parempi ostaa valmiiksi pinnoitettuina, ja niinhän ne yleensä onkin. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
eetuss 13.12.2007 15:53:28 | |
---|
Jos vedät kipsilevyn pintaan pelkän huovan, vaikuttaa se vain todella korkeisiin taajuuksiin, en suosittele kyllä pelkkä tommosta ratkaisua. Kaiutinkangas myös hieman epäilyttää, yleensä ne on sen verran harvaa ettei ne kyllä mitään villapölyjä pidä. Miten ois molton? Thomannilla 1mx3m pala maksaa 13,90€. http://www.thomann.de/fi/gerriets_buehnenmolton_r55.htm Jaa, minkähänlainen äänenläpäisykyky tuossa moltonissa on? Yksi paikka mihin tarviin sitä on vino katto, jossa on harvakseltaan tavallista lautaa ja sen takana villaa. Akustiikkalevyt on kyllä mun mielestä parempi ostaa valmiiksi pinnoitettuina, ja niinhän ne yleensä onkin. Suunnittelin että teen pyörillä kulkevat sermit soittotilaan. Tarpeena on joskus muinoin hankittua vanhaa Akustokarhua. Siinä on kyllä jonkin sortin pinnote, mutta aattelin että on helpompaa kääriä joku neljän ruudun kokonaisuus kankaan alle. "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |