Aihe: Kannettavaa demostudiota harkitsemassa
1
sir.henry
29.06.2007 23:06:53
Terve. Tarkoitus olisi saada purkitettua reissussa keksityt biisiaihiot
vähän paremmin talteen. Tähän mennessä olen nauhoitellut kannettavan (ibookin)
omalla mikrofoonilla ideoita/riffejä ja työstänyt valmiit kappaleet
kotona. Nauhoitukset olisi lähinnä tyyliin mies ja akustinen kitara.

Järkevin ratkaisu lienee usb-äänikortti ja pienikalvoinen konkka? Budjetiksi suunnittelin
ab. 200e. Tärkeintä olisi vain saada kompakti, toimiva paketti, jolla saa biisien demot
kovalevylle. Äänen laadulla ei ole nyt niin suurta merkitystä.
And she said losing love is like a window in your heart / Kotisivuni
Fonisoul_
29.06.2007 23:32:42
Tai sit voit hankkia Usb-mikin, TBonen sellainen maksanee ehkä satasen. Voisi olla kompakti ja kätevä ratkaisu sun tarpeisiin.
Antti1
30.06.2007 09:56:25
Mä hommaisin kuitenkin laajakalvoisen konkan. Pienikalvoinen ei vain oikein kuulosta miellyttävällä laulun kanssa. Poikkeuksiakin varmaan toki on.

Olethan sitten ottanut tuossa näppäryyden tavoittelussasi huomioon, että toi mikki vaatii aina standin pystyttämisen? Sikäli mä turvautuisin vaikka niihin perlosetin elektreettikonkkiin. Äänenlaatu on tuollaiseen ihan riittävä ja sen voi asetella näppärästi ilman mitään standeja.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
sir.henry
04.07.2007 10:43:53
Moi. Tsekkasin noi vaihtoehdot ja selailin hieman lisää. Usb mikki lienee
toimiva, mutta se vaatiikin aina jatkossa sen usb:n. Tykkään enemmän
noista normiliittimillä varustetuista.
Tilaus tuli toisaan jo tehtyä. Thomanilta tulossa sc400 laajakalvo ja Alesis IO 2.
Paperilla näyttivät vakuuttavilta. Mikkiständiongelman ratkaisin ostamalla paikallisesta (Wienin) musik produktivesta pienen pöytäständin.
Näiden pitäisi vielä mahtua reppuun läppärin kanssa, joten kriteerit on vielä voimassa.
Usb äänikortille löytyy käyttöä vielä kotonakin. Ainoa asia jota vielä kaipaisi olisi jonkinlainen
pieni koskettimisto, jolla ohjelmoida rumpuraitoja ja koskettimia.
And she said losing love is like a window in your heart / Kotisivuni
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)