askomiko 17.08.2006 18:06:32 | |
---|
Impulssikaikuihin tykästyneenä ajattelin josko menisin äänittelemään pamauksia itsekin. Käytössä on ollut ilmainen SIR-plugari, jolla saa hyvien impulssien kanssa ihania kaikuja aikaan: http://www.knufinke.de/sir/index_en.html Notta jos joku on näitä itse väsännyt, niin riittääkö ilmapallon pamauttaminen, kun sisätiloissa ammuskelu on hiukan hankalaa? Vai pittääkö roudata kajarit ja ajella sinisweeppjä? On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
sami_sumea 17.08.2006 18:20:10 (muokattu 17.08.2006 18:20:31) | |
---|
Impulssikaikuihin tykästyneenä ajattelin josko menisin äänittelemään pamauksia itsekin. Käytössä on ollut ilmainen SIR-plugari, jolla saa hyvien impulssien kanssa ihania kaikuja aikaan: http://www.knufinke.de/sir/index_en.html Notta jos joku on näitä itse väsännyt, niin riittääkö ilmapallon pamauttaminen, kun sisätiloissa ammuskelu on hiukan hankalaa? Vai pittääkö roudata kajarit ja ajella sinisweeppjä? Suosittelen sinesweeppiä, se tekee parasta jälkeä. Kannattaa imutella Voxengon Deconvolver-niminen softa, sillä saa poistettua impulssisignaalista alkuperäisen sweeppisignaalin, hyvin toimii. Deconvolverilla saa muistaakseni vielä generoitua tarvittavan sweeppisignaalinkin. ... "Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002. |
askomiko 17.08.2006 18:22:30 | |
---|
Juu, tuolla Voxengolla ajattelin väsästä. Hehe, allekirjoituksesikin on just asiaan liittyvä. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
esyk 17.08.2006 18:23:32 | |
---|
|
milcoin 18.08.2006 00:25:48 | |
---|
Vähän aihetta sivuten. Miten tällainen harrasteleva akustikko mittaa huoneen RT60:n? Sweeppejä oon ajanu ja tähän mennessä kaikki akustointi-toimenpiteet on osunu just nappiin. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
hape 18.08.2006 09:06:17 | |
---|
Miten tällainen harrasteleva akustikko mittaa huoneen RT60:n? Mä mittasin jälkikaiun samalla kun huonevasteenki, eli monitoriskobesta white noisea ulos joka äänitettiin mittamikillä. Sit vaan pydäytettiin se white noise mutta jatkettiin äänittämistä. Tämä tehtiin kahdesta paikasta: niin että mikki oli huoneen ylänurkassa ja skobe vastakkaisessa alanurkassa sekä niin skobet normaalipaikalla ja mikki kuuntelupisteessä. Toinen tapa jota ollaan käyttetty edellisen tueksi, on ilmapallojen poksauttelu. Se on kivaa :) Homma on vielä kesken, joten en sitten tiedä kuinka hyvin nämä toimii. Systeemit ohjeisti kuitenkin ihan oikea akustiikkamies (joka myös tulkitsee mittaukset ja sanoo mitä tehdään). Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Roberto 18.08.2006 16:04:19 | |
---|
Testiluontoiset impulssit on tullu tehtyä starttipistoolilla, sweeppi lienee kuitenkin paras vaihtari. |
Locrian 23.08.2006 14:20:16 | |
---|
Ehdottomasti sweeppi. Tein kesällä aika paljon kokeilua tolla saralla yhen leffaproggiksen ohessa. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
Roberto 23.08.2006 21:24:13 | |
---|
Ehdottomasti sweeppi. Tein kesällä aika paljon kokeilua tolla saralla yhen leffaproggiksen ohessa. Kuinka pitkä ois hyvä? |
hape 24.08.2006 08:50:18 | |
---|
Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Locrian 24.08.2006 15:48:13 | |
---|
Kuinka pitkä ois hyvä? Mä tein logicin generaattorilla 5 ja 10 sekkaa pitkät sweepit. Niillä tuli hyvää jälkeä. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
Roberto 24.08.2006 18:39:52 | |
---|
Mä tein logicin generaattorilla 5 ja 10 sekkaa pitkät sweepit. Niillä tuli hyvää jälkeä. Just.. 20Hz-20kHz tai jotain? |
Raimo 24.08.2006 18:48:58 | |
---|
Just.. 20Hz-20kHz tai jotain? Hei vissu tehdään ne nyt samantien sit 192kHz- yhteensopiviksi ja, eiks joo? Hirveen ahdasmielistä toi 20-20 ajattelu mun mielestä.
:P Uutta näytettä... |
Roberto 25.08.2006 14:55:15 | |
---|
Hei vissu tehdään ne nyt samantien sit 192kHz- yhteensopiviksi ja, eiks joo? Hirveen ahdasmielistä toi 20-20 ajattelu mun mielestä.
:P You homo. Mä leikkaan yläkerrat kuitenki jo neljän kilon kohilta... ei kirvele silmis niin paljo :) |
Raimo 25.08.2006 15:24:25 (muokattu 25.08.2006 15:25:18) | |
---|
You homo. Mä leikkaan yläkerrat kuitenki jo neljän kilon kohilta... ei kirvele silmis niin paljo :) Se pahin kipu on mulla kyllä otsalohkossa, mut joo toi silmienkirvely on kanssa paha. Onneks aurinkolasit heijastaa ton 4k+ aika hyvin takaisin kuluttajalle ni voi miksata niin että kihisee... :D Uutta näytettä... |
Roberto 25.08.2006 15:31:22 | |
---|
Se pahin kipu on mulla kyllä otsalohkossa, mut joo toi silmienkirvely on kanssa paha. Onneks aurinkolasit heijastaa ton 4k+ aika hyvin takaisin kuluttajalle ni voi miksata niin että kihisee... :D Hoho! Mites onko tullu tsekattua Audio Shirt? Demppaa just sopivasti! |
Raimo 25.08.2006 15:44:16 | |
---|
Hoho! Mites onko tullu tsekattua Audio Shirt? Demppaa just sopivasti! Ei ole- Linkkiä! Uutta näytettä... |
Roberto 25.08.2006 17:14:31 | |
---|
Ei ole- Linkkiä! No mä yritin googlata mut ei löytyny mitn! Mix-magazinessa (yllätys yllätys) oli joskus legendaarinen pikku ilmo.. pitää tonkia jos löytyis jostain :) Se on siis demppihuovilla varustettu pitkähihainen paita jota pidetään päällä ku miksataan ettei vaatteista tuu heijastuksia miinottamaan soundia. Samaa akselia kun se, et "stereokuva syvenee ihan törkeesti ku ottaa rillit pois päästä"... jos pitäis valita, valitsisitteko silmälasien aiheuttamien heijastuksien haitat stereokuvassa vai miksaamisen puolisokeana? Hoho! |
Locrian 26.08.2006 11:23:49 | |
---|
Just.. 20Hz-20kHz tai jotain? Jep. Kelasin et se oli itsestäänselvyys. Kai sitä vois mennä laajemmallaki kaistalla mut kukaan ei budjetoinu mulle sellasia skobeja, mikkejä, ulostuloja ja sisäänmenoja et olis kantsinu ;). Sitäpaitsi meil on aika usein studiolla mun koira mukana ja sitä saattais häiritä. Ite en huomaa mitään eroa. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |