Aihe: Mitäs midissä omni tarkoittaa ja esimerkki synana Roland JX8P
1
JPQ
02.05.2006 16:59:21

Mitäs midissä omni tarkoittaa ?
dewil
02.05.2006 17:02:54

Veikkaisin että se käskyttää/kuuntelee kaikkia midikanavia samaan aikaan.
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
Klezberg
02.05.2006 22:13:31 (muokattu 02.05.2006 22:19:06)

Veikkaisin että se käskyttää/kuuntelee kaikkia midikanavia samaan aikaan.

OMNI tarkoittaa sitä että syna kuuntelee kaikkia midikanavia yhtaikaa eikä välitä tippaakaan siitä miltä kanavalta mitäkin tulee. Multitimbraalisten synien aikakaudella tuo on muinaisjäänne.

EDIT: omnilla on lähinnä merkitystä kun yhdellä synalla soitetaan yhtä soundia eikä synia ketjuteta, jolloin kanavalla ei ole merkitystä ja siksi on helpointa laittaa omni päälle.
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
JPQ
03.05.2006 00:56:28 (muokattu 03.05.2006 00:56:52)

Jos se pois päältä kuuntelisi silloin vain yhtä?
PS. valitan jälkikäteen väärää osastoa.
Klezberg
03.05.2006 15:24:26

Jos se pois päältä kuuntelisi silloin vain yhtä?
PS. valitan jälkikäteen väärää osastoa.

Joo, omnin vastakohta on että valitset kanavan jota syna tottelee.

Tuo omni ei sitten ole mielekäs multitimbraalisynien kanssa, jollaisia useimmat synat on olleet jo ainakin 15 vuotta, ja jotka soittaa eri soitinääniä eri kanavilla.
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
JPQ
03.05.2006 22:01:26

Joo, omnin vastakohta on että valitset kanavan jota syna tottelee.

Tuo omni ei sitten ole mielekäs multitimbraalisynien kanssa, jollaisia useimmat synat on olleet jo ainakin 15 vuotta, ja jotka soittaa eri soitinääniä eri kanavilla.

Tärkeintä olikin tämän mainitun synan kanssa nyt tärkeintä.
Leikari
07.05.2006 13:20:13
Tärkeintä olikin tämän mainitun synan kanssa nyt tärkeintä.

kannattaisikohan musiikkiharrastuksen tässäkin vaiheessa vielä palata midin perustietojen opiskeluun?
Soitetaan jamia!
JPQ
07.05.2006 13:45:53

kannattaisikohan musiikkiharrastuksen tässäkin vaiheessa vielä palata midin perustietojen opiskeluun?

Ei koska et sinäkään kaikkea muista en ikinä usko sanotaan ne asiat unohtuu jonka kanssa ei ole ennen joutunut tosi tilanteessa tai sellaiseen varautuessa tekemissiin. Mun alaa ehkä enempi synteesi kuin itse midi. Toki eräät asiat pitäs kerrata mutta eräät vaan on päässyt unohtumaan vaikka niitä olen opetellutkin.:)
Naq
08.05.2006 17:17:52

Ei koska et sinäkään kaikkea muista en ikinä usko sanotaan ne asiat unohtuu jonka kanssa ei ole ennen joutunut tosi tilanteessa tai sellaiseen varautuessa tekemissiin. Mun alaa ehkä enempi synteesi kuin itse midi. Toki eräät asiat pitäs kerrata mutta eräät vaan on päässyt unohtumaan vaikka niitä olen opetellutkin.:)

;D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)