Aihe: Alesis multimix8 kokemuksia ja ajatuksia.
1
enfermero
01.04.2006 14:22:01 (muokattu 01.04.2006 14:22:31)

http://musicstore.de/en/global/0_0_ … 39-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Eli onko kellään kokemusta kyseisestä laitteesta?
Kiitos jo etukäteen

E: Kirjoituvirheitä heti alkuun
Halsu
09.04.2006 21:25:43

http://musicstore.de/en/global/0_0_ … 39-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Eli onko kellään kokemusta kyseisestä laitteesta?
Kiitos jo etukäteen

Mulla on tuosta se 16 -kanavainen versio. Hyvältä peliltä vaikuttaa se...
CU -- Eki
Qumma
13.04.2006 14:03:52

Kerro hieman tarkemmin?
Mitä softaa käytät ja onko ollut mitään ongelmia laitteessa jne...?
Halsu
14.04.2006 00:23:52

Kerro hieman tarkemmin?
Mitä softaa käytät ja onko ollut mitään ongelmia laitteessa jne...?

Tähän mennessä oon käyttänyt Sonyn Vegas 6:tta.

Se on periaatteessa videoeditointisofta, mutta toimii tavattoman hyvin myös äänityöasemana - alun perin se on siihen tehtykin. Nyt kun Sony lisäsi moniraitanauhoitustuen Acid Pro:hon, vaihdan todennäköisesti jossain vaiheessa siihen - Vegas kun ei oikein ymmärrä midiä ja olisi kiva saada sekvenssejäkin tuohon timelinelle joskus.

Kamat ovat olleet pystyssä kämpällä vasta viikon, joten kovin montaa tuntia kokemusta Alesiksesta ei vielä ole. Mutta kuten sanottu, tähänastinen vaikutelma on positiivinen.

Itse käytän pöytää lähes pelkästään tietokoneinterfacena, siitä kun saa 16 raitaa kerralla koneelle, 8 mikki- ja 8 linjatasoisena. Masterkanavat saa vielä lisäksi talteen, eli virittelemällä saisi vielä ajettua 2 kanavaa lisää, esim. syöttämällä kamaa aux -paluihin.

Tässä käytössä pöytä tuntuu olevan mitä mainioin verme, mikkietuset tuntuvat sekä hiljaisilta että neutraaleilta, ja Alesis tekee sen minkä lupaa.

Ongelma-osasto:

Jostain netin periltä luin, että asennusohjeet manuaalissa ovat virheelliset - tuota en testannut käytännössä, asensin ajurit jne. "kova jätkä ei manuskoja tarvitse" -fiilareissa ominpäin, ohjeita lukematta - ja kaikki toimi laakista ;-)

Yksi ihan oikea ongelma tuli vastaan eilen illalla testaillassa: Treenikämpällä oleva vanhahko 1.7 gHz pentium alkaa pätkiä jos käyttää Alesiksen parasta laatua, 48 khz / 24 bit. Peruslaatu 44.1 khz / 16 bit toimii moitteetta. Epäilen, että kyse on yksinkertaisesti siitä että kone / firewirelevy tms. hyytyy tuossa vauhdissa. En jaksanut kovin pitkään pähkäillä vaan palasin takaisin perusasetuksiin.

Nopeammalla koneellani (himassa oleva dual xeon tehomylly jossa vielä kovalevyt 0 -raidina) kaikki on toiminut heittämällä oikein hyvin - mutta enpä täällä paljoa vääntänyt noilla paremmilla asetuksilla (no, en muutenkaan - testasin vain että signaali kulkee), joten en voi vannoa ettei vika olisi sittenkin miksuttimessa.

Potentiaalinen ongelma -osasto:

Mikserin yleisvaikutelma on hieman muovinen, eli kovin kovaa käsittelyä (esim. keikkarundi tms.) en tuolle suosittelisi.

Alesiksen omia EQ- ja kaikuosastoja en ole käyttänyt, joten niitä en pysty kommentoimaan lainkaan.

**

Anyway, hyvältä laitteelta tämä tuntuu, etenkin kun ottaa hinnan huomioon - suunnilleen samalla rahalla saa nippanappa kahdeksaa raitaa "tavallista" tietokoneinterfacea muilta valmistajalta.

Miksauspöytä tulee tavallaan audiointerface-kaupan päälle ;-)
CU -- Eki
Qumma
14.04.2006 10:58:39

Kiitos tiedoista!
Tilasin itsekin kyseisen pöydän ja odottelen ensi viikkoa että pääsen sen kanssa räveltämään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)