Nykyiset Vivancon langattomat alkavat vedellä viimeisiään, joten uusia langattomia luureja tarvisi. Luurit tulisivat lähinnä sellaiseen käyttöön, että voi pistää taustaraitaa luureihin samalla kun soittelee kitaraa, niin treeni- kuin äänityshommissakin. Kuitenkin nyt minua mietityttää, että millaiset itse luurien pitäisi olla? Avoimet, puoliavoimet, suljetut? Tärkeää olisi, että kuulisin sekä kitaravahvarin mölyn (ei mikitettyä soundia vaan sitä mitä kajarista tilaan tuuppaa) että taustaraidan kunnolla. Nykyisillä luureilla saa usein hilata kuulokkeiden volaa aika isolle ja se on tuskin kuulolle terveellistä pidemmän päälle. Eli ilmeisesti sellaiset, jotka hieman vaimentaisivat kitaravahvarin melua, muttei kuitenkaan niin, että kitara kuulostaa kuulokkeet päässä ihan tumpulta. Haluan nimenomaan langattomat, koska olen niiden tuomaan vapauteen tottunut ja piuhasotkua on muutenkin. Infrapunalaitteet eivät tule kysymykseet, koska niissä käsittääkseni on hyvin rajoittunut kantomatka. Kokemuksia? |