Aihe: Audacity ei toista taustanauhaa äänitettäessä
1
Hiutale2014
04.08.2023 19:41:34
Pitkään aikaan en ole Audacityn kanssa puuhannut, mutta nyt tuli äänitysinto. Äänitän MP3 taustan päälle fonia. Kun lataan taustaraidan ja painan
transport - recording - record new track
niin ei soita taustanauhaa. Jos en äänitä, niin play-toiminnolla toistaa kyllä tausta. Onko ongelma Audacityn asutuksissa vai tietokoneen asetuksissa?
Arkka
05.08.2023 10:51:34 (muokattu 05.08.2023 10:51:46)

Mulla on joku eri versio (varmaan ikivanha), mutta mulla on Transport-valikossa "Overdub (on/off)". Se pitää olla päällä.

Asetuksissa tuo on ainakin tässä versiossa:
Edit -> Preferences... -> Recording -> Overdub: Play other tracks while recording new one
Hiutale2014
06.08.2023 13:53:04
Arkka: Mulla on joku eri versio (varmaan ikivanha), mutta mulla on Transport-valikossa "Overdub (on/off)". Se pitää olla päällä.

Asetuksissa tuo on ainakin tässä versiossa:
Edit -> Preferences... -> Recording -> Overdub: Play other tracks while recording new one

Kiitos! Tämä ratkaisi asian!
iec
11.10.2023 13:25:47

Toistan ehkä itseäni, mutta silläkin uhalla suosittelen tutustumaan esim Reaper DAW-ohjelmistoon. Sen peruskäytön oppii helposti ja lisäksi sitä voi käyttää kotikäytössä täysin laillisesti ilmaiseksi. (omantunnon mukaan sitten mahdollinen lisenssimaksu, sillä jos ei maksa lisenssiä, joutuu vain odottelemaan jotain 5...10s ajan kun softan käynnistää. Muuten on täysin rajoittamaton verratunna lisensoituun versioon.)

https://www.reaper.fm/ (Tuki Windows-, Mac- ja Linux-käyttiksille.)

Ja täällä on muusikoiden netin jäsen Ianuariuksen tekemät mainiot suomenkieliset ohjevideot Reaperiin: https://www.youtube.com/playlist?li … =PLv-Y0h6oG-UEUhSzb0Pe_sJC0EICt2AsR

Minultakin löytyy Audacity, mutta DAW-ohjelmistoon siirryttyä Audacityä tulee käytettyä lähinnä vain jos pitää napata jostain youtubevideosta tai muusta vastaavasta audiota joihinkin kikkailuihin. Siihen se on perusnäppärä softa. Kaiken audioeditoinnin teen nykyään joko Reaperilla tai Logic Pro:lla.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)