Hannu H. 21.12.2002 21:31:21 | |
---|
Milläs ohjelmalla saisi? Käytän nauhoituksissa N-Track Studiota. Tämän hetkiset kompit tulevat kosketinsoittimestani, joten soundien taso ei ole huikea :-D Eli ehdotuksia. Biisejäni voi käydä katsomassa osoitteessa www.geocities.com/hannu37 mutta äänentaso on aika huonoa, koska noita äänittäessä olen ensikerran kokeillut nauhoitusta... tässä joskus tulevat uudet biisit ovat (luultavasti) parempi tasoisia :-) |
kivi 22.12.2002 01:38:48 | |
---|
Epäilemättä tietokoneelle löytyisi joku ilmainen tai demo-ohjelma, johon sitten voisi Viennalla tai vastaavalla työstää äänikortin general-midejä paremmat soundit. Mä en tunne noita asioita tarkemmin, mutta niitä on kyllä. Joku tracker-tyyppinen (trackerit ovat ohjelmia, joissa on tietty määrä "tapahtumalistoja" eli raitoja, ja niitä voi sitten laittaa laukomaan "sampleja" eli tallennettuja ääniä eri aikaan) voisi olla ihan hyvä aluksi. Trackerien hyvä puoli (varsinkin kärsimättömälle) on, että niissä työskennellään rakentamalla looppeja, ja sitten niitä laitetaan toistoineen peräkkäin, joka on aika looginen ja nopea tapa työskennellä. Toinen tapa työskennellä on sekvensseri, joka voi olla ohjelma tai erillinen laite. Sekvensseriin tallennetaan ohjauskäskyt, joilla sitten ohjataan jotakin ääniä tuottavaa laitetta tai aliohjelmaa. Ohjauskäskyjen kieli on midiä. |
Vilhelmus 24.12.2002 15:38:57 | |
---|
Jollei halua midien kanssa tapella, niin kokeile tapaa, jolla ite toteutan. Mulla on erinäisiäkin sampleja eri rummuista koneella ja yksinkertaisesti importaan äänet aikajanalle waveina, asettelen kohdalleen ja sitten copypastea kehiin. Kun tottuu, käy homma jopa trackereitä nopeammin. Juon tai en - SO NOT!
- Matti Nykänen |
Hannu H. 24.12.2002 19:00:37 | |
---|
mistäs tuollaisia waveja saa? Onko netissä kenties, vai pitääkö mennä kauppaan tietokoneen ja mikin kanssa vähän rumpuja "koesoittamaan" :-D |
Ukko 24.12.2002 20:16:46 | |
---|
Milläs ohjelmalla saisi? Käytän nauhoituksissa N-Track Studiota. Tämän hetkiset kompit tulevat kosketinsoittimestani, joten soundien taso ei ole huikea :-D
Erillinen rumpukone ei olis huono ajatus. Tai sitten audio/sekvensseri johon duunaat tai ostat softasampleriin kunnon rumpukirjaston. Menee hintaa 500+jotain euroa mutta se soundimaailma..... Näin minä teen ja monesti täytyy rajata dynamiikkaa kun alkaa hyökimään liian tehokkaasti. |
Hannu H. 24.12.2002 23:21:56 | |
---|
no mihinkä hintaan saisi jo rumpukoneen? Siis hirveästi en tuollaisesta viitsisi alkaa maksamaan, kun tarve nyt on vain tuo nauhoitus... |
Ukko 25.12.2002 10:29:43 | |
---|
no mihinkä hintaan saisi jo rumpukoneen? Siis hirveästi en tuollaisesta viitsisi alkaa maksamaan, kun tarve nyt on vain tuo nauhoitus... Halpis äänikortista saa rumpuja muistuttavia soundeja jos ei sillä äänenlaadulla ole mitään väliä. Rumpukoneet lähtevät jostain 150 euroa ( ? ) liikkeelle mutta ei kai niissäkään vielä ole ihmeellisiä ääniä. Alesiksen D5:ssä alkaa jo löytymään hyvääkin soundia. Tosin siinä ei löydy sekvensseriä eli sitä täytyy käskeä ulkopuolisesta laitteesta. Toisaalta löytyy triggerit jos kiinnostaa käyttää sitä padeilla rumpujen sijaisena. Hintaa löytynee 500 euroa + jotain. |
Vilhelmus 25.12.2002 14:07:23 | |
---|
mistäs tuollaisia waveja saa? Onko netissä kenties, vai pitääkö mennä kauppaan tietokoneen ja mikin kanssa vähän rumpuja "koesoittamaan" :-D Esim. netistä, hae vaikka jotain "drum samples", esim. kaverin laadukkaasta syntikasta rippaamalla, treenikämpällä kaverin rummuista hyvällä mikillä. Ite oon haalinut kaikilla mainitsemillani keinoilla ja varsinkin viimistä vaihtoehtoa on ollut mukava säätää. Tekee mieli kusta. |