Aihe: Q: Behringer UB1002 -mikseri kotistudioon? (+ yleistä)
1
Wez
17.12.2002 13:23:10 (muokattu 17.12.2002 14:02:04)
Minulla on ongelma.

Ostin vastoin kaikkia kehoituksia SB audigy bulk äänikortin hintaan 80e. Täkynä oli pelikäyttö, hinta, sekä tieto etten tarvitse montaa inputtia.

Kyllä, latencyt saa pieneksi, toisto on hyvää tasoa, mutta ongelmana on sisääntulo. En saa mikrofoniin tarpeeksi tasoa, tai sitten SNR on huono (kortin kauhealla +20dB-etuasteella).

Omistan Yamahan digitaalisen kaikuboksin, josta luukuttamalla gaini täysillä mic-inputtiin saa laulun kuulumaan jos laulaa mikki suussa.

Koitin huvikseni kytkeä mikin satawattiseen basso/kb-vahvariin, ja sen preampista tai line-outista kortin line-in:iin. Vahvistus täysillä taso riitti juuri ja juuri, mutta soundista tuli lievästi sanottuna mielenkiintoinen.

Katsoinkin StPaulsSoundin sivuilta otsikonmukaista pikkumikseriä (hintaan 105e). Siinä näyttäisi olevan kahden mikin etuvahvistus, plus monia line-innejä. En yllättynyt että valmistajan sivuilla tuotetta kehuttiin.

Kysymys kuuluukin: Onko tuo laite se mitä tarvitsen, vai hakkaanko päätäni seinään tuollainen kainalossani? Voinko kytkeä kitaran ja kb:n tuon laitteen line-in:eihin, ja laite vahvistaisi tarpeeksi signaalia että taso riittää äänikortin line-in:iin? Onko tuon SNR riittävä?(kohtuullinen)

Kyselee -Wez-

edit: äänikortin malli oikaistu ;)
isojussi
18.12.2002 11:20:05
Mulla on UB1204FX-pro ja olen tyytyväinen.

Onkohan sulla nyt kaikki kortin säädöt kohdallaan? Ja mikähän mikki sulla on? Kannattaisko hankkia kunnollinen äänikortti?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)