Aihe: Raituriko mun juttu?
1
hanipai
31.01.2003 18:51:24
Oon tässä miettinyt, että josko hankkisin digitaaliraiturin. Tämä mietintä toistuu yhä uudestaan ja aina olen päätynyt tietokone äänitykseen. Sen seurauksena en ole saanut mitään aikaiseksi:) No ehkäpä syy on jossain muussa, mutta älkäämme pohtiko sitä vaan antakaa mulle neuvoja raiturin ostossa.
Ensimmäinen juttu on se, että mulla on one man band eli olennaista ei ole se kuinka monta raitaa voi ottaa kerralla. Sitten toinen olennainen peruste on helppokäyttöisyys, sitten äänen laatu ja tietokoneelle jollain ilveellä siirtäminen ilmeisesti scsin tai s/pdiffin kautta. Noi nyt näin alkuun.
Oon miettiny jotain Fostexin VF-08 (onko millanen ero verrattuna VF-80:aan. Mielessä on ollut myös Boss Br-8 ja Zoomin MRS-4, PS-02 ja Mrs-1044. Ai niin budjetti ottaa myös vastaan, joten kauhean kallis ei saisi olla.
On se huvittavaa kun pikkupoikana halus äänittää niin laitto kasettidekin päälle ja rupes revittään, mutta nyt kaikki on paljon hankalampaa:)
kivi
31.01.2003 19:32:11 (muokattu 31.01.2003 19:35:47)
Jos sisääntulojen määrä ei oo tärkeä, niin kahta analogituloa ja kahta digituloa ymmärtävää Fostex DMT8VL-rohjoa luulisi saavan hyvinkin halvalla. Äänenlaatu on kumminkin ihan hyvä, ja raidat saa ulos vaikka kaikki kerrallaan ulkoiseen tiskiin, tai miksattua s/pdif-lähtöön tai analogilähtöön. Kokoa on kaksi kertaa enemmän kuin noilla paljon puhutuilla VF16 - VF160 -peleillä, mutta onpa hintakin alempi. Kovalevyn maksimi taitaa olla 8GB, mutta silläkin saa jo kolme ja puoli tuntia biisejä sisään.

Efektejä tai virtuaaliraitoja ei ole, mutta v2.0-käyttis on nondestruktiivinen (jos levytilaa riittää). Ja miksauksessa jos on midisoittimia, saa 16 kanavaa käyttöön.

Peruskäytön oppii helposti, mutta erilaisia synkronointi- ja editointiominaisuuksia löytyy nappien alta vaikka kuinka paljon, ja niissä onkin helposti melkoinen suo. Toimii joka tapauksessa sekvensserin kanssa ihan mainiosti, eli sequn kaveriksi saa oikeaakin audiota.

Mulla on tuollainen muistikirjana. Maksoi uutena älyttömiä, mutta onhan se soundillisesti ihan hyvä edelleen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
hanipai
31.01.2003 19:35:13
Jos sisääntulojen määrä ei oo tärkeä, niin kahta analogituloa ja kahta digituloa ymmärtävää Fostex DMT8VL-rohjoa luulisi saavan hyvinkin halvalla. Äänenlaatu on kumminkin ihan hyvä, ja raidat saa ulos vaikka kaikki kerrallaan ulkoiseen tiskiin, tai miksattua s/pdif-lähtöön tai analogilähtöön. Kokoa on kaksi kertaa enemmän kuin noilla paljon puhutuilla VF16 - VF160 -peleillä, mutta onpa hintakin alempi. Kovalevyn maksimi taitaa olla 8GB, mutta silläkin saa jo kolme ja puoli tuntia biisejä sisään.

Efektejä tai virtuaaliraitoja ei ole, mutta v2.0-käyttis on nondestruktiivinen (jos levytilaa riittää). Ja miksauksessa jos on midisoittimia, saa 16 kanavaa käyttöön.

Mulla on tuollainen muistikirjana. Maksoi uutena älyttömiä, mutta onhan se soundillisesti ihan hyvä edelleen.

Ainakin se on ikuvanha:) Kyllä mä aattelin tollasta missä ois virtuaaliraitoja muuta kivaa:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)