Aihe: Synan nauhoitus.
1
moikki
29.01.2003 16:20:15
Nauhotin tossa yhteen meidän biisiin syntikan/keyboardin mutta kumminkin se särkee jollain taajudella niin olisko neuvoa miten löytäisin tuon taajuuden kun en ole löytänyt tai voisinko tehdä jotain muuta sille?
Ukko
29.01.2003 19:46:20

Nauhotin tossa yhteen meidän biisiin syntikan/keyboardin mutta kumminkin se särkee jollain taajudella niin olisko neuvoa miten löytäisin tuon taajuuden kun en ole löytänyt tai voisinko tehdä jotain muuta sille?

Nauhoitit minkälaiselle tallentimelle ?
moikki
29.01.2003 20:00:16

Nauhoitit minkälaiselle tallentimelle ?

Mikseriin mikillä ja siitä tietsikkaan. Cool edit pro ohjelmana. Äänikortti on soundblaster mutta sain toiseen piisiin ilman särinöitä..
Antti1
29.01.2003 21:23:56

Mikseriin mikillä ja siitä tietsikkaan. Cool edit pro ohjelmana. Äänikortti on soundblaster mutta sain toiseen piisiin ilman särinöitä..

Ootkos kattonut ettei se signaali ole yliohjautunut? Siis kun siinä cool editissä on ne VU-mittarit, niin olis hyvä ettei se ääni menis koskaan -0dB asti. Mä yleensä nauhotan kaiken sillee et huippukohdat on joku -4dB, ni ylimäärästä säröä ei tule. Ja mä kaytän oman tietokoneen integroitua äänipiiriä ja N-Trackia. Ei saa nauraa mun huonolle varustukselle, olen tooodella köyhä.. :) Mut oon noillaki kyllä saanut parempaa jälkeä, kun monet kalleilla laitteillaan. Eli tästä voimme todeta että huolellinen miksaus ja efektien käyttäminen oikein pelastaa aika paljon. Tosin pieni taustakohina ja yksikanavaisuus haittaa.. Täytyy kaikki raidat siirtää vehkeiltä yksitellen koneelle. Ja kun viimekertainen biisikin oli joku 18-raitainen.. Tosin niistä 16 nauhoitettiin suoraan koneelle kotona. No mut luisuu jo pahasti ohi aiheesta.. Sorry.
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
Antti1
29.01.2003 21:30:04

Mikillä mikseriin? Hmm.. Onkos tosta sun soundimaailmaan jotain apua? Mä en kyllä mikillä nauhoittais ellen kaiuttimien kautta saisi jonkinlaista uutta hönkää tai soundia nauhotukseen. Meinaan säkään et kauhee pro ilmeisesti ole.. Tuo mikin kanssa nauhottaminen kun vaatii paljon muutakin kuin että lämästään se vaan johonki kaiuttimen eteen kodin tietokonehuoneessa. Ja jos sun äänikortti on sound blaster, ni uskaltaisin melkein kokemuksesta sanoa että tuo soundi ei kyllä kauheasti parane, vaikka tuota mikillä (linjan sijaan) nauhoittaa..
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
moikki
30.01.2003 11:50:21

Mikillä mikseriin? Hmm.. Onkos tosta sun soundimaailmaan jotain apua? Mä en kyllä mikillä nauhoittais ellen kaiuttimien kautta saisi jonkinlaista uutta hönkää tai soundia nauhotukseen. Meinaan säkään et kauhee pro ilmeisesti ole.. Tuo mikin kanssa nauhottaminen kun vaatii paljon muutakin kuin että lämästään se vaan johonki kaiuttimen eteen kodin tietokonehuoneessa. Ja jos sun äänikortti on sound blaster, ni uskaltaisin melkein kokemuksesta sanoa että tuo soundi ei kyllä kauheasti parane, vaikka tuota mikillä (linjan sijaan) nauhoittaa..

Kyllähän minä muuten ilman mikkiä nauhoittasin mutta kun nuo koskettimet on niin paskat että siinä on ainoastaan kuuloke lähtö semmosella "pienellä" plugilla joten ei ole käypäistä johtoa..
Ukko
30.01.2003 16:48:48

Joo joo. Jos nauhoittelet jollain kympin mikillä niin tuloskin on mitä on. Niillä saa tukkoon äänitteen mennen tullen. Syitä voi olla tietysti kymmeniä.
moikki
30.01.2003 17:28:22
Joo joo. Jos nauhoittelet jollain kympin mikillä niin tuloskin on mitä on. Niillä saa tukkoon äänitteen mennen tullen. Syitä voi olla tietysti kymmeniä.

Kyllä se mikki on ihan kondensaattori mikki ja muut ei ole särkenyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)