k2x80w 20.02.2003 13:05:11 | |
---|
Eli mikkittäisin rummut parilla overhead konkka mikillä ja dynaamiset laittaisin esim. virvelille oman, basarille oman, ym. Mulla on 12ch mikseri jossa oma phantom power. Mitäs Dynaamisille mikeille käy kun isken phantomin päälle? Vai pitäisikö ostaa erillinen phantom power, jonka kautta toisin konkkamikit mikseriin? Hjelppiä. Ehdottakaan hyviä ja halpoja rumpujen mikitykseen tarkoitettuja konkkamikkejä. |
Vilhelmus 20.02.2003 13:10:14 | |
---|
Mitäs Dynaamisille mikeille käy kun isken phantomin päälle? Normaaleille dynaamisille ei pitäisi käydä mitenkään. Eikö mikserissäsi saa säädettyä, mihin kanavaan phantom menee?
Hevarit on pellejä. |
k2x80w 20.02.2003 14:00:37 | |
---|
Normaaleille dynaamisille ei pitäisi käydä mitenkään. Eikö mikserissäsi saa säädettyä, mihin kanavaan phantom menee? Ei minun tietääkseni saa säädettyä mihin menee phantom. Siinä on vain yksi nappula jossa lukee phantom.
|
kivi 20.02.2003 14:27:56 | |
---|
Ei minun tietääkseni saa säädettyä mihin menee phantom. Siinä on vain yksi nappula jossa lukee phantom. Eipä ne tavalliset dynaamiset phantomiin hajoa, jos ei niissä oo varsinaista vikaa. Ribbonit ja elektriteettimikit hajoaa, samoin jotkut piezot sattaa mennä, eli niiden kanssa pitää keksiä joku temppu, jos sulla sellaisia on. Vaan todennäköisesti ei oo. Noinhan se aina tehdään.
|
Antti 20.02.2003 15:28:27 | |
---|
Entäs saakos niiden dynaamisten kanssa käyttää balansoimattomia piuhoja silloin, jos ne on phantomissa kiinni? Kun luin mielestäni jostain, että balansoimatonta ei saisi lykätä phantomiin? |
????? 20.02.2003 17:04:43 | |
---|
Eipä ne tavalliset dynaamiset phantomiin hajoa, jos ei niissä oo varsinaista vikaa. Ribbonit ja elektriteettimikit hajoaa, samoin jotkut piezot sattaa mennä, eli niiden kanssa pitää keksiä joku temppu, jos sulla sellaisia on. Vaan todennäköisesti ei oo. Noinhan se aina tehdään. Mikäs ihme ne ribbonit ja elektriteetit rikkoo varsinkin käytettäessä normaalia balansoitua mikkikytkentää?
|
kivi 20.02.2003 17:22:17 | |
---|
Mikäs ihme ne ribbonit ja elektriteetit rikkoo varsinkin käytettäessä normaalia balansoitua mikkikytkentää? Väärä jännite. Seuraava kysymys:-)
|
?????? 21.02.2003 11:21:19 | |
---|
Miten niin väärä jännite ? Kipaiseppas katsomaan esim. M500, joka lienee malliesimerkki ribbonmikistä, kytkentää ja mieti hieman mitä vastaat. |
????? 21.02.2003 11:46:32 | |
---|
|
kivi 21.02.2003 18:26:18 | |
---|
Miten niin väärä jännite ? Kipaiseppas katsomaan esim. M500, joka lienee malliesimerkki ribbonmikistä, kytkentää ja mieti hieman mitä vastaat. Joo, katselin paristakin paikkaa, ja eipä se tosiaan näytä näitä ribboneita phantom haittaavan. En sitten tiedä, mistä mulle on jäänyt tuo väärä käsitys; mutta hyvä sinänsä, että loppui mun 25 vuotta kestänyt phantomin+ribbonin varominen - helpottaa kummasti jatkossa... :-D Kiitos oikaisusta. Tunnustan erehtyneeni, sori. Siitä varmaan kumminkin ollaan yhtä mieltä, että 3 voltin elektriteetteihin eikä verkkojännitteisiin putkimikkeihin sovi Phantomia ajaa? |
????? 21.02.2003 20:00:41 | |
---|
Elektreetti mikrofonit ovat vastaavalla toimintaperiaatteella toimivia mikkejä kuin kondensaattorimikitkin, siis alalaji. Näissä on erona se, että kondensaattorimikissä kalvon ja takalevyn välinen sähkökenttä muodostetaan ulkoisella jännitteellä ja elektreettimikissä sähkökenttä syntyy esipolaroitujen materiaalien välille. Pienikalvoisista kondensaattorimikeistä suuri osa on elektreettikondensaattorimikkejä. Nämä toimivat yleensä pienillä jännitteillä koska kalvojen polarisointiin eri korkeaa jännitettä, ainoastaan vahvistimena toimivalle FETille täytyy saada toimintajännite. Mikit joissa on balansoitu matalaimpedanssinenlähtö on yleensä varustettu lähtömuuntajalla jossa phantomjännite kytkeytyy nastojen 2 ja 3 välille eikä näin ollen vikaantumista synny ehjällä johdolla. Phantom syötöllä on siis kondensaattorimikeissä kaksi tehtävää eli muodostaa sähkökenttä kalvojen ja taustalevyn välille ja toisaalta antaa käyttöjännite mikin esivahvistimelle. Elektreettimikissä tarvitaan ainoastaan esivahvistimen käyttöjännite. Halvat Kiven mainitsemat elektreettimikit saattavat vaurioitua koska vahvistimena toimiva FET-transistori saa liian suuren käyttöjännitteen. Tallaisissa mikrofoneissa ei yleensä ole balansoitua lähtöä eli käytännössä XLR-liitintä, vaan esim miniplugi. Tulipas juttu, mutta virheellisten tietojen oikominen on suuri himoni. Anteeksi kaikille joiden mielen olen pahoittanut ja jotka olen jorinoillani kyllästyttänyt. |
kivi 21.02.2003 20:59:34 | |
---|
Anteeksi kaikille joiden mielen olen pahoittanut ja jotka olen jorinoillani kyllästyttänyt. Asiatietoa ei tarvi pyytää anteeksi. Useimmat meistä tietävät aivan liian vähän siitä, miten kaikki toimii. Multa meni puoli vuotta tuumailua, ennen kuin oikeasti älysin, mikä on M/S-mikityksen juju. Eli ole hyvä, jatka selostusta heti kun sopiva sauma vain tulee. |